הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בארגון הבריאות העולמי: ייתכן שלא נצליח לפתח חיסון
כ-90 מעבדות ברחבי העולם עובדות במירוץ נגד הדעון על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה, חלקן החלו בניסויים על בני אדם, ובכל זאת יש מומחים הסוברים כי "לא בטוח שבכלל נמצא חיסון"

בעוד עשרות חוקרים ברחבי העולם עומלים על פיתוח חיסון לנגיף הקורונה, אחד מבכירי ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי יתכן שחיסון שכזה כלל אינו אפשרי.

ד"ר דייויד נבארו, המשמש גם כפרופסור לבריאות עולמית במכללה המלכותית בלונדון, העלה את האפשרות בראיון ל-CNN.

"ישנם כמה וירוסים שעדיין אין לנו חיסונים נגדם", אמר נבארו. "איננו יכולים להניח הנחה מוחלטת כי חיסון שכזה כלל יופיע, וגם אם יופיע, האם יצליח לעבור את כל מבחני היעילות והבטיחות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במקרה שכזה, על פי הדיווח, יתכן שיתפתחו טיפולים מניעתיים, אך העולם עדיין יחווה התפרצויות שנתיות של וירוס קורונה - עם מקרי מוות - ולכן יהיה צורך לנהל מדיניות סגר ופתיחה כדבר שבשגרה.

"זה חיוני לחלוטין שכל המדינות ימצאו עצמן במצב בו הן מסוגלות להתגונן מפני הנגיף וגם לנהל חיי חברה ופעילות כלכלית בזמן שהנגיף בינינו", הוסיף נבארו, שגם אמר כי ''ישנם עדיין כמה וירוסים שעדיין אין להם חיסון, ולכן מוקדם להניח כי אחד מהם יפותח לנגיף קורונה''.

 

ארגון הבריאות העולמי (אילוסטרציה)

"יש לך תקוות גדולות שאתה מתחיל עבודה על חיסון אך אז הן מתנפצות", מסבירנבארו. "עסקינן במערכות ביולוגיות. איננו מתמודדים עם מערכות מכניות. זה באמת תלוי באיך גופים ביוגלוגיים מגיבים".

מרבית המומחים מקווים כי בסופו של דבר יופיע חיסון נגד COVID-19 - בין השאר מכיוון שהנגיף הקטלני אינו משתנה במהירות.

מומחה כוח המשימה של הבית הלבן ד"ר אנתוני פאוצ'י, כבר אמר כי הוא חושב שזה בתחום "האפשרות" שמיליוני חיסונים יהיו מוכנים עד ינואר. בעבר העריכו מומחים כי פיתוח החיסון ייארך 18 חודשים, אם לא יותר".

אולם אחרים אומרים כי הפיכת החיסון לבר-מימוש במסגרת זמן של שנה עד שנה וחצי יהווה דבר חסר תקדים.

ד"ר פיטר הוטז, דיקן בית הספר הלאומי לרפואה טרופית במכללת ביילור שביוסטון, אמר כי מעולם לא האצנו פיתוח חיסון מתחילתו ועד סופו בפחות משנה.

"זה לא אומר שזה בלתי אפשרי, אבל זה יהיה הישג הרואי למדי".

Nature.com פרסם השבועי כי יותר מ -90 חיסונים נגד COVID-19, נמצאים בשלבים שונים של פיתוח.

ניסויים בבני אדם החלו בחיסון שפותח באוניברסיטת אוקספורד ושהצליח להגן על שישה קופי מקהה רסקוס מפני "כמויות כבדות" של הפתוגן.

ניסויים אלה החלו גם לחיסון שונה, המיוצר על ידי חברת הביוטכנולוגיה של מסצ'וסטס Moderna.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE