הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר סיני חושף: Covid-19 נעזר באותו מנגנון של HIV כדי לפגוע במערכת החיסונית
חשבתם שמדובר בקונספירציה של אנשי שוליים? תחשבו שוב. צוות חוקרים מאוניברסיטת סון יאן-צין בגואנז'ו מצא את אותם מנגנונים הקיימים בנגיף האיידס הקיימים בנגיף הקורונה. מסקנת החוקרים חד משמעית : הקורונה כאן כדי להישאר.
בחדשות מדאיגות למדי, חוקרים בסין מזהירים כי מאפיינים וטקטיקות דומות משמשים את נגיף ה-HIV ואת ה-SARS-CoV-2; מכך משתמע כי האנושות תצטרך להסתגל לחיים עם וירוס הקורונה ללא הגבלת זמן.
 
על פי מחקר חדש שהתפרסם השבוע שני הנגיפים מסירים את מסמני התאימות המכונים היסטוק (או MHC בקיצור), הקיימים על פני התאים שלנו והמשמשים את מערכת החיסון שלנו לזיהוי והרג של זיהומים.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
בקיצור: תחשבו על הסמנים האלה כעל צוות כוחות מיוחדים המסמנים יעד באמצעות לייזר רגעים לפני התקפת אוויר מדויקת - אלה מנוטרלים על ידי הנגיף.
 
החוקרים, בהובלת הוויראולוג ג'אנג שוי מאוניברסיטת סון יאן צין בגואנג'ו, אספו תאי-נגד המיוצרים על ידי אנשים לאחר שהתגברו על הזיהום מקרב חמישה חולי Covid-19 שהחלימו.
 
תאי T שנאספו על ידי חוקרים מחולים שהבריאו הוכיחו כלא יעילים מכיוון שסמני ה-MHC היו חסרים, כלומר מערכת החיסון של החולים למעשה נלחמת בלי תיאום; מה שהופך את ההחלמה לקשה באותה מידה בפעם השנייה מבפעם הראשונה - תוך פתיחת האפשרות לזיהום כרוני.
 
וירוס הקורונה מסיר סמנים אלה על ידי ייצור חלבון המכונה ORF8 הנקשר למולקולות MHC ומושך אותם לתא נגוע שלמרות היותו פגוע נראה תקין למערכת החיסון.
 
ORF8 הינו אותו חלבון בו משתמשים לביצוע מספר גדול של בדיקות לאיתור הנגיף.
 
החוקר ג'אנג שוי וצוותו מציעים פיתוח תרופות "המתמקדות באופן ספציפי בפגיעה ב-MHC על ידי ORF8, במטרה לשפר את המעקב החיסוני ב-Sars-CoV-2".
 
עוד מציינים החוקרים כי הנגיף מציג "כמה מאפיינים של נגיפים [הגורמים] לזיהום כרוני", כך נאמר במאמרם שפורסם באתר האינטרנט preprec bioRxiv.org ביום ראשון, אשר אחת ממסקנותיו המרכזיות הינה שהנגיף עשוי להיות כאן כדי להישאר.
 
מחקרים קודמים זיהו דמיון נוסף בין נגיף קורונה ל- HIV; בכך ששניהם חולקים דוקרן חלבון המאפשר להם להיכנס לסוגים רבים של תאים אנושיים ולהיקשר אליהם, מה שהופך אותם לעמידים מאד.
 
שוי אמר כי התוצאות לא מפתיעות וכי נגיפים יכולים לחלוק תכונות דומות אם הם נחשפים ללחצים סלקטיביים; לדוגמה, דיכוי מולקולות MHC מתרחש גם בנגיפים כהרפס היכולים להתקיים לאורך כל חייו של אדם.
 
"עלינו לזכור שלמרות שהנגיף יכול להיות בעל תכונות חדשות או בלתי צפויות, רוב החולים מתאוששים", אמר שוי שסיים באומרו כי, "זה אמור לתת לנו קצת ביטחון".
 
נכון לשנת 2018 כ-37.9 מיליון איש נדבקו בנגיף ה-HIV ברחבי העולם, בעוד שמספר ההרוגים מאז ההתפרצות הגדולה הראשונית בשנת 1981, עמד על כמה עשרות מיליוני איש ואישה.
 
למרבה המזל, נגיף הקורונה אינו חוטף תאי T על מנת להתרבות, מה שהופך אותו להרבה פחות קטלני מאיידס.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE