הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת החזרה לשגרה: 5 דרכים שלא ידעתם עליהן למניעת ההידבקות בנגיף
מאז מרץ האחרון נראה כי כולם הפכו למומחים בקורונה. ריחוק חברתי, מסכה, חיטוי והרשימה עוד ארוכה. לקראת החזרה לשגרה (ברמה מסויימת) שכבר החלה בכמה מקומות בארה״ב, הנה כמה צעדים שכדאי שתאמצו וקרוב לוודאי שלא ידעתם עליהם בכלל

נגיף הקורונה פרץ לחיינו לפני יותר משלושה חודשים, נראה כי רובנו הפכנו למומחים אחרי החשיפה לכל כך הרבה פיסות מידע ברשת, וכמובן בחדשות. את הדרכים העיקריות להימנעות מהדבקה בנגיף כבר הרוב יודע לדקלם בעל פה - לשטוף ידיים לעיתים קרובות, להקפיד על שימוש באלכוג'ל, ריחוק חברתי וכמובן, לבישת מסכה וכפפות.

החזרה לשגרה כבר ממש כאן, לפחות במתכונת מסוימת. בעוד שרוב המקומות בארה״ב כבר נפתחו וחזרו לשגרה, החלק השני בדרך לכך בימים ובשבועות הקרובים. למרות שיש ניסויים שכבר היום עובדים על החיסון והתרופה למחלה, עדיין יש לכך עוד זמן ועלינו להישמר. העובדה שכולנו עומדים למצוא את עצמנו עם עוד אנשים רבים, מעבר לאנשי ביתנו, באותו מרחב נשימה, תאלץ אותנו לנקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח את בריאותנו.

רשימה זו כוללת מספר אמצעי בטיחות שפחות ידועים בציבור באופן מובהק, ויכולים לשמש כאמצעי בטיחות נוסף כדי לצמצם את הסיכון בהידבקות בנגיף.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם אתם גרים לבד, הרווחתם. מקור: Shutterstock

 

1. אווררו את הבית כראוי

מחקרים מראים כי ההדבקה בנגיף יכולה להיגרם לא רק על ידי טיפות נשימתיות, אלא גם חיידקים שנשארים באוויר, כאלה שקצת יותר קשה להיפטר מהם. 

לכן מומחים ממליצים לאוורר את הבית ככל הניתן. ישנם מסנני אוויר מיוחדים שיכולים לעזור מאוד בעניין, אך לא חובה להשתמש בהם. מספיק לפחות חלונות וזרימת אוויר טובה בבית יכולה לעשות את העבודה.

 

שמרו על סרקולציה של האוויר. מקור: Shutterstock

 

2. השאירו נעליים בכניסה לבית

האמת, שרבים כבר עושים את זה שנים, עכשיו זה עניין מהותי. על פי מחקרים שונים בתחום נמצא כי החיידקים של הנגיף פעמים מספר יכולים להישאר על סוליות הנעליים. 

כדי לוודא שאתם לא מכניסים שרידים של הנגיף אליכם הביתה, השאירו את הנעליים מחוץ לדלת בכניסה, וכמובן, וודאו כי שאר בני הבית פועלים בצורה דומה.

 

מנהג חדש. מקור: Shutterstock

 

3. לבשו מסכה הגנה לעיניים

עניין המסכה לכיסוי הפה ואף כבר הפכה לחלק מהחוק. היא הכרחית וחשובה למניעת ההדבקה בין אנשים, במיוחד כאשר רמת הריחוק החברתי מתנדנד. 

כפי שדיווחנו בעבר, דרך הדבקה נוספת היא דרך העיניים, אך רבים לא מודעים לכך ובטח שלא מגנים מספיק על איזור העיניים במרחב הציבורי. מספיק שמישהו לידכם השתעל או התעטש, וטיפות הנגיף יכולות להגיע גם לעיניים ולהדביק. 

כיוון שלא לכולם יש גישה או יכולת לקנות את מגני פנים עם הכיסוי המלא גם לעיניים, האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים ממליצה לפחות להסתובב עם משקפיים. אמנם, עדיין רסיסי הנגיף יכולים להגיע לצידי וחזית בעדשה, אך עדיין חבישת המשקפיים תמזער את הסיכון לזיהום. פשוט הקפידו לנקות אותן היטב לאחר הסרת המשקפיים, וכמובן לא לגעת בעיניים לאורך כל הזמן.

 

זה הזמן להוסיף מסכה נוספת. מקור: Shutterstock

 

4. חבשו מסכה גם בתוך הבית

למרות שזה נשמע הזוי, לחבוש מסכה בתוך הבית של שלכם, זה יכול להציל אותך מהדבקה בנגיף. על פי מחקר שעוד לא נעכה ביקורת עליוף נקבע כי 80% מהנדבקים בנגיף נדבקו מאחד מבני ביתם. זאת אומרת אלו שגרים לבד, זהו אחד היתרונות היחידים שלכם במצב זה, אך זה עדיין יתרון.

מחקר שהתפרסם ב-BMJ, מגזין בריאות, מצא כי ב-79% מהפעמים חבישת מסכה בבית הייתה יעילה להפליא למניעת ההדבקה בנגיף. כך שלמרות שזה אולי נשמע מגוחך, זה אכן עובד. בייחוד בימים אלו שהכול עובד להיפתח מחדש, כדאי לחשוב על זה לעומק, כיוון שאין לדעת מי נדבק ומתי, דווקא בגלל המקרים בהם לא מופיעים בכלל תסמינים.

 

הגנו על יקירי ליבכם. מקור: Shutterstock

 

5. אם הצטננת לאחרונה - אולי זה דווקא יתרון

זה לא שהחוקרים קוראים לכם ללכת להידבק בצינון קל, אך נראה כי אם זה כבר קרה או קורה הדבר יכול להפוך ליתרון לא קטן. כאשר גופנו נלחם בצינון הוא מייצר תאי דם לבנים מסוג T, החשובים מאוד לחסינות מערכת החיסון שלנו ולהסתגלות גופנו לחיידקים. 

לאחר הצטננות, חלק מאותם תאים נשארים בגופנו, והם כבכר מיומנים בהדיפת חיידקים ולחימה בהם, כך שהם יכולים לקדם חסינות אנטי-נגיפית לקורונה עצמה. 

ברור שאתם לא יכולים לשלוט במתי והאם אתם מצטננים וכדומה, אך דעו שסמידה וזה כבר קרה, אולי זה יכול להיות לטובה. 

 

לא חשבנו שנגיד את זה אי פעם, אבל אולי הצינון הזה הפעם הוא לטובה. מקור: Shutterstock



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE