הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העבודה המשתלמת ביותר לישראלי באמריקה? "כ-10 אלפים דולר לכתיבת דף"
על הקשרים בין קרן וקסנר, המייסד לזלי וקסנר, לג'פרי אפשטיין המורשע בפדופיליה. על הסתירה לכאורה בין גרסת ברק בדיון בבג"צ בנוגע לעילה לקבלת מיליוני הדולרים לבין מה שקרן וקסנר מפרסמת בימים אלה. הטענה שברק עשה "מחקר" בין 2003 ל-2006 כאשר לא היה לכאורה מעורב פוליטית. בחינה של טענות מול נתונים עובדתיים

אתה ישראלי שחי באמריקה או שוקל לעבוד עם גורמים אמריקאים ומחפש תעסוקה שלצדה שכר גבוה?
אז מתברר שיש לאן לשאוף.  

מעורבות והתוויה במוקדי הכח בישראל

קרן וקסנר  (ע"ש ראשה לזלי וקסנר)-  The Wexner Foundation היא עמותה הרשומה בארה"ב, הפועלת שם אך פועלת רבות לחדירה והשפעה בתוך מוקדי הכח הבכירים בתוך ישראל, תוך שימוש בכלי של  מימון תוכניות אקדמיות לבכירי השירות הציבורי בישראל באוניברסיטת הרווארד - מדובר בבכירים במשרד הבריאות, אקדמיה, צבא, וכמובן שופטים רבים. הקרן נוהגת לתגמל בהטבות בעלי שווי רב, בסכומים ניכרים מאוד בעלי עמדות מפתח בשירות הממלכתי בישראל, מן הסתם מי שממילא נמצאים במאיון העליון הכלכלי, גם כאלה שבכיסם פנסיה צוברת של מעל 100,000 שח לחודש.
אחד הגורמים המרכזיים ואף לפי דווחים מעמודי התווך של הקרן היו בני הזוג אפשטיין, כאשר הבעל כאמור הוא המילארדר הפדופיל  המורשע, אשר התאבד ככל הנראה בתא מעצרו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 


העיתונאי עקיבא ביגמן כתב בזמנו: "לווקסנר ואפשטיין קשרים עסקיים ארוכי שנים. אחד הלקוחות הבודדים של אפשטיין היה וקסנר. אפשטיין היה במשך שנים המנהל הפיננסי של קרנות הצדקה של וקסנר. בדצמבר 2007 הוקמה עמותה חדשה בשם YLK Charitable Fund, שבראשה עמדה אשתו של לזלי וקסנר. לעמותה לא היו הכנסות מלבד אחת: בינואר 2008 היא קיבלה ־48 מיליון דולר משתי חברות בבעלות אפשטיין שהיו רשומות באיי הבתולה. לימים נסגרה עמותת YLK Charitable Fund, וכל נכסיה הועברו לקרן הצדקה של משפחת וקסנר." 

לטענת קרן וקסנר, "הקשרים עם אפשטיין נפסקו כליל ב -2007" ו"ואפשטיין מעולם העביר תרומה כלשהי לעמותה ולא היה בין יוזמיה או עובדיה" . אך לעומת זאת טרם הגיעה התייחסות כלשהי לפרסום כאמור  ש-48 מיליוני הדולרים זרמו מהחברות בבעלות אפשטיין לידי עמותה בבעלות אשתו של וקסנר. ולימים כאמור העמותה נסגרה והכסף שכזכור מקורו בזה של הפדופיל המורשע, בסופו של דבר זרם לכאורה לקרן הצדקה של משפחת וקסנר. 
כמו כן, ביממה האחרונה העלה לאוויר ע"י אראל סג"ל הבוחנים את הפרשה מקרוב , מסמך בו ישנו תיעוד לכך שלזלי וקסנר ראש הקרן, מעביר את כל נכסיו ונכסי המשפחה לניהולו של ג'פרי אפשטיין. אפשטיין היה מנהל הכספים הפרטיים של וקסנר ואחראי על העברתם לקרנות של המשפחה" - מה שכמובן מחזק את קיום מכבסת מיליוני הדולרים שתחילת אצלם אפשטיין וסופם בידיים של קרן וקסנר ומשם לבעלי עמדות כח בישראל.


הרבה יותר מסתם קשרים הדוקים. אפשטיין קיבל שליטה על נכסי וקסנר לרבות בקרן וקסנר


לתזכורת, CBS  ב-2019 פירסמו ש" לסלי ווקסנר, המנכ"ל המיליארדר שחברתו מחזיקה בבעלותה של ויקטוריה'ס סיקרט (וכאמור גם מייסד קרן וקסנר- ה.נ.), נמצא תחת בדיקה משפטית-פלילית חדשה בנוגע ליחסיו עם עבריין המין העשיר ג'פרי אפשטיין. בסדרת ראיונות עם הוושינגטון פוסט, אחת מחושפות מעשי עבירות המין של  אפשטיין, מריה פארמר, אומרת שהיא רואה גם בלזלי וקסנר נושא באחריות".כמו כן, בשנת 1991, העניק וקסנר לאפשטיין הרשאה בלתי מוגבלת לפעול בשמו בכל עניין, לרבות בקרן וקסנר, הרשאה שאותה ניצל אפשטיין לפעולות עסקיות לטובת עצמו. בין היתר רכש אפשטיין נכסים שונים מחברות בשליטת וקסנר ומכר להן אותם בחזרה במחיר כפול. 



דפוס הפעולה, כתיבת כל דף שווה למקבל 10,000 דולר

אחד מהישראלים המוטבים הגדולים של הקרן היה אהוד ברק אשר הפרק על קשריו האישיים עם אפשטיין לפני וגם אחרי הרשעתו של האחרון בפדופיליה, הרחבה נפרדת.


ברק שקיבל לכאורה כספים עבור פעילות בין  2003 ל 2006 (תקופה שבחלקה היה איש פוליטי וחתר לראשות מפלגת העבודה)  בסכום ע"פ הדווח  של 2.3 מיליון דולר. אחרי יותר 3 שנים של פניות אליה מצד מספר עיתונאים ישראלים שנענו עד כה בסגנון "אין תגובה", יצאה בהצהרה כי אכן שילמה לברק  עבור "מחקר", 2.3 מיליון דולר על "הסכסוך בין ישראל לפלסטינים" ועל מחקר נוסף שהוא בסוף לא כתב. על הדווחים של קשרים החבריים הקרובים של אהוד ברק עם אפשטיין נכתב ואמר גם בימים האחרונים.

חישוב  שיעורי של גודל "המחקר" שכתב  אהוד ברק עבור הקרן מגלה נתונים מעניינים. על כל עמוד בודד שכתב וקסנר קיבל בממוצע, קרוב ל- 10 אלפים דולר על כל דף ודף מה שמוצג כאמור כ"מחקר", ובסה"כ לכאורה 267 עמודים ובסך הכל 10 מיליון שקלים.

 

כאמור, כפי שניתן היה להבין לכאורה מדברי וקרן וקסנר הזמן בו עליו כביכול העניק את השירות לקרן בין 2003 ל-2006 הוא היה אדם פרטי ולא חלק מפעילות פוליטית.
אבל הארכיון זוכר אחרת, למשל, בנובמבר  2004 





העברת כספים לשר בזמן כהונתו, וגרסאות סותרות לכאורה בין מעבירת מיליוני הדולרים, לגרסה אותה מסר מקבל הכספים בבית המשפט

אבל יותר מכך, כאמור הקרן מודה בעובדה המדהימה שהועברו לברק כספים בשעה שהיה בתפקיד שר בממשלה, ואף על חומרים שהוא לא ביצע.

יתר על כן, ברק בזמנו מסר גרסה בעת שפנה לבג"צ שהוא ערך "מחקר" ש"לא קשור לענייני המזרח התיכון"
כעת קרן וקסנר מוסרת גרסה שכאמור הדוקא כין "מחקר" בנושא "השלום והסכסוך במזרח התיכון."
הגיון פשוט מגלה, שיש לכאורה סתירה מהותית בין מקבל מיליוני הדולרים לבין מעביר הכספים.

מעבר לכך, עורך הדין מיכאל דבורין שבוחן את התחום מקרוב מעלה נקודה נוספת, ומגדיר את העברת הכספים "מתנה ששווה הרבה כסף"

 


עורך הדין מיכאל דבורין


יש להזכיר שהמעורבות והבחישה של קרן זרה בישראל, איננו ייחודית  לקרן וקסנר.
בסוף שנות ה -90 למחרת יום נצחון בחירות 99 של אהוד ברק, כתב אליעזר יערי מנכ"ל "הקרן לישראל החדשה" הרשומה בארצות הברית,  בדואר פנימי: "בעקבות הבחירות, יכול כל אחד מאתנו... להרגיש סיפוק... אי אפשר להסתכל על מה שקרה ולא לראות את טביעות האצבעות הברורות והאמיצות של הקרן החדשה לישראל ושל 'שתיל' (הזרוע הביצועית של הקרן)... היום הוא יום גדול... הוכחנו ששינוי חברתי יכול להפיל שלטון פוליטי."  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE