הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרישת הבידוד ב"טריי-סטייט": 4 מדינות נוספו לרשימה, קנס של עד אלפיים דולר למפרים
התושבים מקרוב למחצית ממדינות ארה"ב ידרשו להיכנס לבידוד במשך שבועיים, ובניו יורק לוקחים את האכיפה צעד אחד קדימה, שכן מעתה הנכנסים למדינה ידרשו למלא טופס לפני יציאתם מנמל התעופה. אי-מילוי עלול לגרור את הקנס הכספי

ארבע מדינות נוספו לרשימת המדינות האמריקאיות שתושביהן ידרשו לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים, עם כניסתם לשלוש מדינות הטריי-סטייט: ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. כך על פי הודעה משותפת של שלושת המושלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמה"ת לה גוארדיה, לפני כשבועיים (צילום: AP)

 

כזכור, לפני שבועיים הוחלט כי דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים). במקור היו ברשימה רק 9 מדינות - בעיקר כאלה שבהן תחלואת הקורונה זינקה באופן משמעותי, למשל טקסס ופלורידה.

 

 

כבר בזמנו אמר מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, כי הנתונים ייבחנו בכל שבוע, ולפי המגמות יוחלט האם להוציא או להכניס מדינות מהרשימה. וכך בדיוק קרה לאחר שבוע ימים, כאשר הוחלט להוסיף מדינות נוספות, ביניהן קליפורניה ונבאדה. כאמור, כעת נקבע כי תושבי ארבע מדינות נוספות - ניו מקסיקו, מינסוטה, ויקסונסין ואוהיו - ידרשו לשהות בבידוד אף הם. דלאוור, לעומת זאת, הוצאה מהרשימה.

 

המושל קואומו לצד המושלים למונט (קונטיקט) ומרפי (ניו ג'רזי) במעמד הצגת דרישת הבידוד (צילום: Shutterstock)

 

במקביל, המושל קואומו הצביע על כך שרבים מתעלמים מההנחיה לשהות בבידוד, ועל כן הוא חתם על צו מנהלי שנכנס לתוקף היום. במסגרת צו זה, תושבי 22 המדינות ברשימה ידרשו למלא טופס עם כניסתם לניו יורק, שאמור לסייע לרשויות לבצע מעקב ולוודא שאותו אדם נמצא בבידוד.

הנוסע נדרש, בין היתר, למלא פרטי התקשרות, ואי-מילוי הטופס לפני היציאה מנמל התעופה עלול לגרור קנס כספי של עד אלפיים דולר. חשוב להבהיר כי הטופס עצמו יחולק ע"י חברות התעופה, ונציגים של הממשל המקומי יוצבו ביציאה מנמלי התעופה כדי לדרוש מהנוסעים הוכחה שהם מילאו את הטופס.

בנוסף, ראוי לציין כי חובת מילוי הטופס קיימת גם עבור הנכנסים לניו יורק בדרכים אחרות, לרבות באמצעות רכבת, אוטובוס ואפילו ברכב פרטי. עם זאת, לא ברור כיצד האכיפה תתבצע. מעבר לכך, חשוב להדגיש כי הטופס קיים אך ורק בניו יורק, ולא בניו ג'רזי או קונטיקט. כך שאדם שטס מלוס אנג'לס לנמה"ת JFK (בקווינס שבניו יורק) כן ידרש למלא את הטופס, וזאת לעומת אדם שטס מלוס אנג'לס לנמה"ת ניוארק (בניו ג'רזי).

 

הנכנסים לניו יורק ידרשו למלא טופס, ואי-מילוי לפני היציאה מנמל התעופה עלול לגרור קנס כספי כבד במיוחד (צילום: Shutterstock / מחלקת הבריאות של ניו יורק)

 

"זה ברור לחלוטין. תסתכלו על מה שקורה בשאר האזורים בארה"ב. אם לא נהיה חכמים - אם לא נשים מסכות ונשמור על ריחוק חברתי - המספרים יעלו. אף אחד לא רוצה לחזור לגיהנום הזה שחווינו לפני שלושה חודשים, אז אנא מכם תהיו ערניים למציאות", אמר קואומו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE