הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דלתא איירליינס הפסידה כ-5.7 מיליארד דולר ברבעון, מאות טיסות יבוטלו
מנכ"ל חברת התעופה אמר שמדובר ברבעון הגרוע ביותר בתולדות דלתא, שכן הירידה בביקוש גם גררה פיטורים של כ-16 אלף עובדים. ולמרות זאת, יתכן שהחברה תיאלץ לבצע גל פיטורים נוסף בעוד כשלושה חודשים

דלתא איירליינס רשמה את הרבעון הרע ביותר שידעה מאז 2008, וזאת על רקע משבר הקורונה. אם לא די בכך, חברת התעופה הצביעה על העלייה בתחלואה והירידה בביקוש לטיסות כסיבות לבצע שינויים בלוח הטיסות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

העובדה שחברות התעופה נפגעו מהמגפה העולמית אינה מפתיעה, אך רבים בכל זאת הופתעו מגודל ההפסדים של דלתא, כ-5.7 מיליארד דולר, במהלך שלושת החודשים האחרונים (אפריל עד יוני). קצב שריפת המזומנים של החברה אף היה חריג במיוחד, כ-43 מיליון דולר ביום.

לשם השוואה, בשנת 2008 - שיא תקופת המשבר הכלכלי העולמי וזמן קצר לאחר שחברת התעופה הכריזה על פשיטת רגל - דלתא דיווחה על הפסדים של כ-6 מיליארד דולר. אד בסטיאן, מנכ"ל החברה, כינה את הרבעון השני של 2020 כ"רבעון הגרוע ביותר בתולדות דלתא איירליינס".

במקור, דלתא תכננס להוסיף כאלף טיסות יומיות ללוח הטיסות של חודש אוגוסט, בייחוד לאחר שנרשמו עליות קלות בביקוש לטיסות במהלך ששת השבועות האחרונים. עם זאת, בשל המגבלות החלות על הנוחתים בניו ג'רזי וניו יורק, וביחד עם העלייה בתחלואה והפסדי הענק, בסטיאן הסביר כי בשלב זה רק 500 טיסות יומיות יתווספו באוגוסט.

עוד מסר המנכ"ל כי כ-17 אלף עובדים, או כ-20% מסך כוח העבודה של דלתא, הסכימו לעזוב את החברה מרצון - חלקם באמצעות פרישה מוקדמת ואחדים הסכימו לקבל חבילת פיצויים מכובדת ולעזוב. אך בסטיאן סירב להתחייב על כך שהחברה לא תפטר עובדים נוספים, ובדומה לחברות התעופה האחרות בארה"ב, נאלץ להמתין עד ה-1 באוקטובר - המועד הראשון שבו חברות תעופה שקיבלו סיוע ממשלתי יכולות לפטר עובדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE