הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"באים לעבוד": הנשיא ובכירי הקונגרס מגבשים את חקיקת החירום הבאה
לדברי טראמפ, ישנם 10 נושאים מרכזיים שצריכים להיכנס לחקיקת הסיוע, וככל הנראה יוחלט להתנות את העברת הכספים למשרדי החינוך בכך שהם יקיימו את הלימודים בבתי הספר, ולא מרחוק. גם סוגיית התוספת של 600 דולר לדמי אבטלה צפויה להיכלל ברשימה, שכן היא תיגמר עבור מיליונים בתוך ימים בודדים

הנשיא טראמפ נפגש מוקדם יותר היום (שני) עם מספר שרים ובכירי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס, כדי לדון על חקיקת החירום הבאה, וזאת על רקע העובדה ש-40 מתוך 50 מדינות (ו-וושינגטון די.סי.) מדווחות על עלייה בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ ויו"ר הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מק'קונל (צילום: AP)

 

בפגישה עם הנשיא השתתפו, בין היתר, סגן הנשיא פנס, שר האוצר מנושין, יו"ר הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מק'קונל, ויו"ר המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי. חשוב לזכור כי היום הסתיימה פגרת הקיץ של הקונגרס, וכבר מחר צפויים מק'קונל ומקארתי להציג את מסקנות הפגישה לעמיתיהם.

ככל הנראה, חלוקת התקציב מחקיקת החירום למשרדי החינוך השונים ברחבי ארצות הברית, תותנה בכך שאותו מחוז חינוך יתחייב לקיים לימודים בבתי הספר במשך חמישה ימים בשבוע. מק'קונל רמז על כך ואמר: "החזרת הילדים לבתי הספר, משרות ומערך הבריאות הם הנושאים המרכזיים של ההצעות שאנחנו מקווים לגבש היום ולהציג לרפובליקנים מחר", הוא אמר לפני הפגישה. עוד עולה מדברי מק'קונל כי בכוונתו להכניס לחקיקה מתן זיכוי מס עבור רכישת ציוד הגנה אישי (למשל, כפפות ומסכות) - בייחוד עבור תאגידים וחברות ענק. 

על אף שחברי הקונגרס לא דיברו על כך, הנשיא טראמפ הסביר כי הוא מעוניין שחקיקת החירום גם תפחית את שיעור המיסוי על שכר של עסקים ("payroll tax"). חשוב להסביר כי המושג מתייחס לניכוי משכר העובד, שעומד על 7.65% משכרו לתקופה, ועסקים מחויבים לשלם סכום דומה לממשל. היות שהפרטים טרם פורסמו, לא ברור אם הפחתת ה-payroll tax תשפיע רק על העובד, רק על העסק, או שניהם.

"אנחנו עובדים על זה, ואני לא חושב שיש מי שיתווכח על כך שמדובר בנושא חשוב", הסביר הנשיא, שהצביע על ה-payroll tax כאחד מעשרה נושאים מרכזיים של החקיקה.

"זה לא דואר זבל": שימו לב, יתכן שהשלכתם לאשפה את כספי הסיוע שלכם

אם אכן תגובש ותאושר, זו תהיה חקיקת החירום החמישית מאז פרוץ משבר הקורונה לפני יותר מחמישה חודשים. כזכור, לקראת סוף חודש מרץ אושרה בהצבעה חקיקת החירום הראשונה, שבין היתר כלל גם תוספת של 600 דולרים מדי שבוע לכלל המובטלים שיגישו בקשה באמצעות לשכות האבטלה.

הסיבה לכך היא הסכום המקסימקלי שאותו המדינות השונות מחלקות בתור דמי אבטלה (בקליפורניה, למשל, ניתן לקבל עד 450 דולר בכל שבוע באמצעות דמי אבטלה, או עד 167 דולר בשבוע במסגרת תוכנית "Pandemic Unemployment Assistance").

 

ההטבה תיעלם לתושבי קליפורניה כבר בשבוע הנוכחי (EDD)

 

כבר בסוף חודש יוני דיווחנו על הבעיה ההולכת וקרבה, שכן חקיקת החירום הזו תקצבה את התוספת של 600 דולר עד ה-31 ביולי, שבמקרה נופל על השנה על יום שישי. היות שלא מעט מדינות, ביניהן קליפורניה וניו יורק, מתייחסות לשבוע רק כתקופה שמסתיימת בימי שבת או ראשון, מיליונים יקבלו את התוספת השבועית של 600 דולרים בפעם האחרונה בסוף השבוע הנוכחי, זה שמסתיים ב-25 ביולי.

חשוב לזכור כי גם עבור אלו שאינם גרים בקליפורניה וניו יורק, ההטבה הכספית הייתה מסתיימת בשבוע הבא. אי לכך, דמוקרטים בבית הנבחרים גיבשו את הגרסה שלהם לחקיקת החירום החמישית כבר לפני למעלה מחודש, אולם הסנאט דחה את החקיקה על הסף. היות שהסיכויים שחקיקת החירום הבאה תאושר ותיכנס לתוקף בתוך מספר ימים קלושים למדי, רבים בכל זאת צפויים לאבד את התוספת השבועית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE