הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: גיבוי משפטי מפתיע למנהל בית ספר שהודח בגין הכחשת השואה
יותר משנה לאחר שהודח, ובהמשך פוטר, לאחר שאמר להורה שהוא "אינו יכול לומר שהשואה היא אירועי היסטורי-עובדתי", בית המשפט בפלורידה קבע כי משרד החינוך טעה. אי לכך, השופט המליץ למשרד החינוך לקבל אותו בחזרה לתפקיד אחר, ואף לשלם לו את מלוא השכר מאז הפרשה

ויליאם לטסון, מהנל תיכון בעיר בוקה רטון אשר פוטר מתפקידו לאחר שסירב להכיר בשואה כ"אירוע עובדתי", קיבל בשבוע שעבר תמיכה מפתיעה מבית המשפט במדינה, שטען כי משרד החינוך שגה בהדחת איש החינוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהל בית הספר, ויליאם לטסון, על רקע המוסד הלימודי (צילום: סאן-סנטינל / גוגל מפות)

 

כזכור, הפרשה המקוממת עלתה לכותרות לראשונה כבר בקיץ 2019, אז העיתון "פאלם ביץ' פוסט" חשף שיחה בין ווטסון לבין אמה של תלמידה בנוגע ללימודי השואה. טסון כתב אימייל לאם שבו הסביר ש"לא כולם מאמינים שהשואה באמת קרתה". במייל נוסף הוא כתב שהוא "אינו יכול לומר שהשואה היא אירועי היסטורי עובדתי מכיוון שאני לא בתפקיד שאני יכול לעשות זאת כעובד במשרד החינוך".

במשרד החינוך המקומי הגיבו בהדחתו של לטסון, שהועבר לתפקיד אחר: למרות המאמצים הללו, ההנהגה שלו הפכה להסחת דעת עבור קהילת בית הספר. לכן החלטנו שהעברתו לתפקיד במחוז חינוך אחר היא הדבר הטוב ביותר עבור התלמידים", אמרו במשרד החינוך.

אלא שכמה חודשים לאחר מכן, מועצת החינוך המחוזית הצביעה בעד לפטר את לטסון באופן מיידי, וזאת בעקבות מה שהוגדרה כ"התנהגות בלתי הולמת על רקע אתני, וכן כישלון בהתנהלות במסגרת תפקידו".

רבים סברו שהפרשה הסתיימה עם פיטוריו של המנהל, אולם בשבוע שעבר קבע השופט רוברט כהן כי משרד החינוך טעה כאשר החליט לפטרו, ובמקום הוא היה צריך להסתפק בהדחתו מהתפקיד והעברתו למשרה אחרת: "לטסון אומנם בחר להשתמש במילים קשות כדי להביע את דעתו, אך מעשיו לא עונים להגדרה של 'סרבנות בוטה' הגוררת פיטורים", כתב השופט.

עוד כתב השופט כהן כי הוא ממליץ למשרד החינוך להעסיק את ווטסון בשנית, אם כי בתפקיד אחר. כמו כן, השופט סבור כי המנהל המודח צריך לקבל שכר מלא בדיעבד. במשרד החינוך המקומי טרם הגיבו לפסיקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE