הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדיטציה: לא מה שחשבתם
למצוא רגע של שלווה במציאות הנוכחית יכול להיות מאתגר, אך תרגול נשימות יום יומי יכול לסייע לכם לישון כמו תינוקות גם בזמני משבר

מחקרים מוכיחים שתרגול מדיטציה פשוט יכול לסייע להוריד את הרמות של המתח והחרדה ולשפר את השינה.  התועלות הנוספות שפחות מדוברות הן סיוע בריכוז,מודעות עצמית, הורדת לחץ דם וסיוע בהתדרדרות קוגניטיבית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המיתוסים לגביי מדיטציה

שתי הסיבות העיקריות שגורמות לאנשים לאבד מוטיבציה בתרגול מדיטציה היא האמונה שצריך לשבת ולנקות את הראש ממחשבות ושאם אנחנו נאבדים במחשובותינו תוך כדי המדיטציה למרות כל נסיונתינו, אז נכשלנו. חשוב להבין שאין באפשרותנו לנקות לגמרי את המחשבות. שכן מח האדם מחווט לחשוב.

מדיטציית מיינדפולנס היא התרגול הבסיסי בלאפשר למחשבות פשוט להיות כפי שהן באות.  אנו צריכים להתחיל עם הכוונה של ריכוז בכל מחשבה וברגע שאנו מבחינים שמחשבתינו נודדת לה, אנו מזמינים בעדינות את המודעות לשוב בחזרה לנשימה.  עם הזמן, נתחיל להיות מודעים למחשבות שמגיעות אלינו, מבלי ללכת לאיבוד בשיפוטיות ולהגדירן כ"טובות" או "רעות".

תרגול יוצר שלמות

אם אתם חדשים בעולם המדיטציה זה יכול להרגיש מוזר. הדרך הפשוטה לחשוב על זה היא כתרגול לאימון המח. זה הולך ונהיה קל יותר מפעם לפעם. לעתים קרובות, המח מתחיל "לנדוד" אחרי מחשבה אחת בלבד. אבל זה בסדר.  עם הזמן, רגעי הדממה בין מחשבה למחשה ילכו ויגדלו.

כמה זמן ביום עלינו לעשות מדיטציה

התחילו ביעדים קצרים.  משהו כמו 2 דקות כל בוקר. לאחר מכן הגבירו את הזמנים ל 5, 10 או 20 דקות.

כיצד עלינו לעשות זאת

  1. מצאו מקום נח שיאפשר לכם לשבת זקוף עם זה בישיבה מזרחית או על כסא. עצמו את העיניים או רככו את המבט כך שלא תתמקדו במשהו ספציפי והניחו את הידיים על הירכיים כשכפות הידיים פונות מלעה.
  2. שימו לב לתחושה של הישיבה- היו מודעים לקרקע שמתחתכם ולחלקי הגוף שלכם שמתחברים אליה. הביאו את הפוקוס שלכם לכפות הידיים, הרגישו את המשקל שלהן על היריכיים ואת תחושת הבד של הבגד אותו אתם לובשים.
  3. הרגישו איך הנשימה שלכם  מרגישה בתוך הגוף בזמן שאתם נושמים פנימה והחוצה. תשחררו כל מאמץ לשנות את הנשימה, פשוט תתנו לנשימה הטבעית שלכם לזרום. יכול להיות שתרגישו את הבטן או החזה שלכם עולים ויורדים בזמן שאתם נושמים אויר ומוציאים אותה החוצה. או שייתכן ותרגישו תחושה של קרירות בזמן שהנשימה נכנסת לאף שלכם ותחושת חמימות כשהנשימה יוצאת מהגוף.
  4. הקפידו להיות ממוקדים בתחושות אלה של הנשימה. כשהמח נודד הכירו בזה וחזרו לנשום.
  5.  כאשר אתם מוכנים לסיים את התרגול,  הרגישו את תחושת הקרקע מתחתכם ופתחו באטיות את עיניכם.

היו מודעים כל יום

למשל, בזמן שטיפת הידיים, שימו לב לתחושת הסבון והטפטוף של המים. או בזמן האכילה שימו לב כיצד פה מלא באוכל מרגיש. במקום לראות טיפוס על מדרגות כפעולה שמטרתה להסתיים, נסו להתמקד, עם כל צעד בתחושה שנוצרת על ידי מנח הרגל שלכם על כל מדרגה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE