הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המאבק נגד המסיבות ההמוניות עולה מדרגה: Airbnb משנה מדיניות, ביתו של אושיית רשת נותק מהחשמל
משטרת לוס אנג'לס הוזעקה ללפחות שתי מסיבות ענקיות בביתו של ברייס הול, כוכב 'טיק-טוק', בהוליווד הילס, אך למרות האזהרות, הוא המשיך לקיים במקום אירועים המוניים. במקביל, אתר השכרת הדירות אוסר לחלוטין על התקהלויות של יותר מ-16 איש: "מדובר בהתנהגות שאינה אחראית, לאנשים האלה אין שום מקום בפלטפורמה שלנו"

חברת Airbnb אוסרת על קיום מסיבות והתקהלויות בכלל הנכסים המוצעים להשכרה, וזאת על רקע מגפת הקורונה והדיווחים ברחבי ארצות הברית אודות מסיבות המוניות המתקיימות בבתים ודירות באתר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעלה: מסיבות בבתים בלוס אנג'לס וניו יורק. למטה: המסיבה שהסתיימה במותה של אישה ופציעתם של 4 נוספים (צילום: Getty Images / AP)

 

בהודעת Airbnb הוסבר כי מעתה, ניתן יהיה להכניס עד 16 איש לדירות והבתים, לא רק בארצות הברית, אלא בעולם כולו. המדיניות החדשה נכנסה לתוקף אמש (חמישי) באופן מיידי.

"ישנם אנשים שהגיבו לסגירת עסקים כמו ברים ומועדונים באמצעות 'העברת' מקומות הבילוי לבתים, ולעיתים הבית הושכר באמצעות השירות שלנו. לדעתנו, מדובר בהתנהגות שאינה אחראית. אנו לא מעוניינים לעשות עסקים ככה, ולאנשים שמתנהגים בצורה הזו, או מאפשרים את ההתנהגות הזו, אין שום מקום בפלטפורמה שלנו", אמרו בחברה.

על אף הצעד בכיוון החיובי, רבים הרימו גבה וטענו שהחברה לא תוכל לעצור את כל המסיבות, שכן אין שום דבר שמונע מאדם אחד לשכור בית ולקיים במקום אירוע המוני חרף ההנחיות. בשל כך, ב-Airbnb החליטו להקים מוקד טלפוני חדש (הזמין רק בארה"ב וקנדה) שאליו ניתן לפנות כדי לדווח על מסיבות ביתיות בנכסי החברה.

 

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי (צילום: Getty Images)

 

תופעת המסיבות הביתיות מורגשת היטב, בעיקר בערים הגדולות כגון לוס אנג'לס. בתחילת החודש התרחש אירוע ירי באחוזה מפוארת בשכונת בוורלי קרסט היוקרתית: אישה כבת 35 נרצחה ואילו ארבעה אנשים נוספים - שני גברים ושתי נשים - נורו אף הם. 

למרות שלא מדובר במסיבה הביתית הראשונה (או אפילו הגדולה ביותר) שהתקיימה באזור מאז תחילת המשבר, נדמה כי העובדה שאישה נורתה למוות גרמה לראשי העיר להבין שמוכרחים לבצע שינוי משמעותי. וכיומיים בלבד לאחר מכן, ראש העיר המקומי, אריק גרסטי, הודיע על מדיניות חדשה, במסגרתה הוא יורה לנתק חשמל ומים בבתים, במשרדים ומבנים נוספים בהם מתקיימת התקהלות גדולה.

"החל מיום שישי הקרוב, אם משטרת לוס אנג'לס תזהה במקום אליו הוזעקה שמתרחשת בו התקהלות בעלת מספר רב של נוכחים, ולצערנו נתקלנו בכך לא אחת, אנו נורה על ניתוק אספקת החשמל והמים באותו מקום בתוך 48 שעות", הסביר בזמנו ראש העיר.

 

אושיית הרשת ברייס הול, שביתו נותק ממים וחשמל בעקבות מסיבות חוזרות (צילום: Getty Images)

 

מוקדם יותר השבוע, גרסטי מימש את האיום והורה לנתק בית בהוליווד הילס מזרם המים והחשמל: "על אף מספר אזהרות שניתנו, הבית הזה הפך למועדון לילה בהרים, מתקיימים בו התקהלויות גדולות המהוות עבירה בוטה על הנחיות מחלקת בריאות הציבור. אי לכך, העירייה ניתקה את הבית מחשמל ומים", הוא אמר.

גרסטי אומנם לא ציין שמות, אך בלוס אנג'לס טיימס דווח כי מדובר בביתו של ברייס הול, אושיית רשת המוכר מטיק-טוק ויוטיוב. משטרת לוס אנג'לס הוזעקה לבית הזה בשתי פעמים נפרדות החודש (ב-8 וב-14 באוגוסט), אך מסיבות המוניות התקיימו גם לאחר מכן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE