הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: המחוקקים יתכנסו להצביע על פיצויים לשחורים, סכומי הפיצוי יפילו אתכם מהכיסא
זה הולך ונהיה אמיתי מיום ליום, וכולנו הולכים לשלם על זה, מדינת קליפורניה הודיעה על הקמת צוות מיוחד שיבחון את סכומי הפיצוי והליך הענקתם לתושבים השחורים

סנאטורים בקליפורניה הצביעו באופן גורף ביום שבת עבור תמיכה בהקמת כוח משימה לחקר תשלום פיצויים הפוטנציאלי לאמריקאים שחורים שאבות אבותיהם היו משועבדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאט של המדינה הגדולה בארה"ב תמך ביצירת הוועדה בת תשעת החברים בהצבעה דו-מפלגתית של כ-33 בעד וכ-3 נגד.

המהלך ישוב לאסיפת הנבחרים עבור הצבעה סופית לפני שהמחוקקים יגמרו את השנה במהלך יום שני, אם כי ברור שחברי האסיפה יאשרו את הצעת החוק.

"שיהיה ברור: העבדות בקליפורניה וגם ברחבי מדינתנו, הולידה מורשת של פגיעה גזעית ואי שוויון שממשיכה להשפיע על תנאי החיים של השחורים בקליפורניה", אמרה הסנאטרית הדמוקרטית הולי מיטשל מלוס אנג'לס.

זאת למרות העובדה שבשטחי קליפורניה עצמה היו לא יותר מכמה מאות בודדים של עבדים ששוחררו תוך מספר שנים בשנות החמישים של המאה ה-19.

היוזמה מגיעה רק שבועיים לאחר שכלכלן אוניברסיטת דיוק וויליאם דריטי ג'וניור ואשתו קירסטן מולן פרסמו דו"ח שנכתב יחד עם הצעה לפיצויים בסך 12 טריליון דולרים.

התוכנית, שנכתבה עבור מכון רוזוולט, דורשת תשלום של בין 10 טריליון דולר ל-12 טריליון דולר - סכום של כ-800,000 דולר לכל משק בית אפרו-אמריקני. בהנחה ובקליפורניה חיים כ-5.5% מהשחורים שבארה"ב, אזי מדינת קליפורניה במידה ותרצה לעמוד בנתונים הדו"ח תצטרף לשלם כחצי טריליון דולרים לתושבים השחורים במדינה המערבית.

"ממשלת ארה"ב - הצד האשם - חייבת לשלם את החוב", מכריז הדו"ח. "בסופו של דבר, כבוד לאמריקאים שחורים כאנשים וכאזרחים - והכרה, תיקון, וסגירה להיסטוריה ולמצוקה הכספית שעברו - דורשים פיצוי כספי".

החקיקה תחייב את כוח המשימה לערוך מחקר מפורט על השפעת העבדות בקליפורניה ולהמליץ ​​למחוקקים עד ליולי 2023 על צורת הפיצוי שצריך להעניק, וכיצד יש לפסוק, ומי צריך להיות זכאי לפיצוי.


המועמדת לתפקיד סגנית הנשיא, הסנאטורית קמלה האריס, גם מקליפורניה כבר תומכת במהלך.

בשנה שעברה אמרה בריאיון שהיא מגבה "פיצויים מסוג כלשהו" לאמריקאים שחורים.

אגב אחד מאבות אבותיה היה בעצמו בעל עבדים שהיו לו למעלה מ-100 עבדים משלו. פרט שהאריס כמובן לא כל כך תרצה להרחיב עליו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE