הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך 8 חודשים: חברת תרופות שלישית נכנסה לישורת האחרונה במירוץ לחיסון לקורונה
אסטרהזניקה הצטרפה לפייזר ומודרנה, שכבר החלו בשלב האחרון במחקר הקליני של החיסון, מתוך תקווה שהאישורים מצד רשויות הבריאות יתקבלו בתוך שבועות ספורים. עם זאת, סוגיית הייצור ההמוני עלולה לעכב את הפצת החיסון. שר הבריאות אזר: "היינו מברכים לו חיסון אחד היה מגיע לשלב הזה כה מהר, אך שלושה זה בהחלט יוצא מן הכלל"

חברת התרופות הבריטית-שבדית אסטרהזניקה (AstraZeneca) הפכה לענקית התרופות השלישית שמגיעה לשלב השלישי והאחרון במחקר הקליני שמטרתו לייצר חיסון לנגיף הקורונה, והיא מצטרפת למודרנה ופייזר שממתינות אף הן לקבלת האישור המיוחל מצד רשויות הבריאות בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כעת, חברת התרופות מתכוונת לגייס כ-30 אלף מתנדבים מרקעים ואזורים שונים לטובת השלב האחרון, שבעיני רבים הוא הקריטי ביותר, שכן הוא בוחן את החיסון הן ביעילותו מול הנגיף (במקרה זה, נגיף הקורונה) והן את בטיחותו (ולכן גם חשוב ביותר שהחברה תגייס מתנדבים רבים בגילאים שונים).

מי שמיהר לברך על המעבר לשלב הקריטי הוא שר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, אלכס אזר: "זה היה הישג נהדר לו היינו במצב שבו חיסון אחד עובר לשלב הסופי בפיתוחו, כשמונה חודשים בלבד לאחר שנגיף חדש התגלה בעולם. עצם העובדה שישנם שלושה חיסונים שונים שנמצאים לקראת סיום תהליך הפיתוח זה פשוט יוצא מן הכלל", הוא אמר.

 

 

גם פרנסיס קולינס, מנהל המכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בארה"ב, בירך: "אנחנו מסייעים ככל הניתן מתוך ההבנה שידרשו ניסויים רבים. כולנו מגויסים למען המטרה: השגת חיסון".

 

 

כאמור, אסטרהזניקה מצטרפת לשתי חברות אמריקאיות - פייזר ומודרנה - שכבר נמצאות בעיצומו של השלב השלישי והאחרון בניסוי.

למעשה, כבר בחודש מרץ החלה מודרנה להזריק את החיסון הניסיוני בבני אדם (שלב מאוד ראשוני שבו נבדקה בעיקר סוגיית הבטיחות). החיסון - mRNA-1273 - פותח במשותף ע"י אנשי ה-NIH. "כל החוקרים הפכו להיות חלק מ'צוות קורונה'", אמרה בזמנו  ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל, "כולם רוצים לעשות ככל שרק ניתן כדי לסייע בשעת החירום הזו", היא הוסיפה.

פייזר החלה לבצע ניסויים קליניים בראשית חודש מאי, והיא שיתפה פעולה ביחד עם יצרנית תרופות גרמנית בשם BioNTech, שכבר החלה לבצע ניסוי קליני באירופה בחודש שעבר: "ניסוי קליני ייחודי זה יצא לדרך בארצות הברית אחרי שכבר החל באירופה, ואנחנו מצפים בקוצר רוח לשתף פעולה עם BioNTech כדי לקדם את הפיתוח של חיסון BNT162", מסר אלברט בורלה, מנכ"ל פייזר.

בסוף חודש יולי האחרון נודע כי ממשלת ארצות הברית סיכמה עם פייזר על רכישת 100 מיליון חיסונים לקורונה, וזאת על אף שטרם התקבלו האישורים הסופיים. בזמנו הסביר השר אזר כי העסקה אמור לצאת לפועל לקראת חודש דצמבר, אולם זה יקרה "רק כאשר החיסון יוכח כיעיל ובטוח".

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

גם אם כל שלושת החיסונים יקבלו את האישורים הנדרשים, לא ברור כמה זמן ידרש על מנת לייצר את כמות החיסונים הנדרשת כדי להשפיע על המגפה.

בחודש שעבר פורסם דו"ח "י חוקרי הרפואה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס היוקרתית, ובהם הם ממליצים לתת לארבע קבוצות באוכלוסייה - עובדי מערכות הבריאות (רופאים, אחים, שאר עובדי בתי החולים, פרמדיקים, עובדים בתחנות בדיקות הקורונה), עובדים בשירותי החירום שאינם רפואיים (מכבי האש, משטרה וכדומה), אזרחים בקבוצת הסיכון (מחלות רקע, היריון וכדומה) והעובדים בפיתוח והייצור של החיסון עצמו - עדיפות בקבלת החיסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE