הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שעות ספורות לפני כניסת החג בלוס אנג'לס: משרד השריף מחדד את ההנחיות לקהילה היהודית
על רקע ההנחיה שלא להעביר את ערב ראש השנה עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית, מכון "פירסט ליברטי" שיגר מכתב בהול הקורא שלא לאכוף את הנוהל. בעקבות כך, רשויות המחוז הבהירו: "אנשי משרד השריף לא יגיעו לבתים כדי לפזר אנשים שחוגגים את החג"

מאות אלפי משפחות יהודיות ברחבי מחוז לוס אנג'לס יוכלו לחגוג את ראש השנה מבלי לחשוש ששוטרים יגיעו לביתם וידרשו מהנוכחים לעזוב את המקום, וזאת לאחר שמשרד השריף המקומי חזר בו מהדרישה שלא לקיים ארוחות חג עם אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כזכור, לפני כשבועיים פורסמה הנחיה ע"י מחלקת בריאות הציבור המקומית, במסגרתה הוסבר כי "אין לקיים מפגשים, גם ארוחות לרגל חגים, עם אנשים מבתים אחרים". אף הוסבר כי בדומה לקיום מסיבה ביתית, הפרות של ההנחיה יביאו לכך שהמשטרה תיאלץ להגיע למקום ולפזר את הנוכחים.

מצד אחד, ההנחיה אינה שונה בתכליתה מההנחיות הכלליות שקיימות במחוז מזה חודשים ארוכים. אך מאידך, העובדה שמחלקת בריאות הציבור הדגישה את ערב ראש השנה ואת יום הכיפורים, גרמה לכעס רב בקהילה הקהילה היהודית. בעקבות כך, כעבור כעשרה ימים החליטו ראשי המחלקה לחדד את ההנחיה, ובמקום לציין חגים יהודים נכתב "חגים דתיים או תרבותיים".

תפנית משמעותית מסתמנת בלוס אנג'לס: שינוי מגמה בנתוני ההדבקה, הנחיה מיוחדת הועברה לקהילה היהודית לקראת ראש השנה

מוקדם יותר השבוע שיגרו אנשי מכון "פירסט ליברטי" - מלכ"ר מטקסס - מכתב בהול למשרד השריף המקומי, ובו הם הפצירו ברשויות החוק לחזור מההחלטה, וליתר דיוק מהאיום לפזר את הנוכחים.

אמש פורסמה החלטה סופית מצד ראשי המחוז, בה הוסבר כי "שוטרי משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס לא יוזעקו לבתים של משפחות יהודיות אשר התכנסו כדי לחגוג את החג".

 

(צילום: Getty Images)

 

ראוי להדגיש כי בהודעה נכתב "שוטרי משרד השריף" (שכן ההנחיה שניתנה היא ברמת המחוז), אולם ההודעה לא מתייחסת למשטרת לוס אנג'לס.

"התושבים היהודים של מחוז לוס אנג'לס יכולים לנשום לרווחה ולדעת שהרשויות הבטיחו לא לשלוח שוטרים לבתים כדי לאכוף מדיניות שמלכתחילה לא הייתה צריכה לקבל אישור", נמסר ממכון פירסט ליברטי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE