הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפקד משטרת לוס אנג'לס מזהיר: "אנחנו בדרך לשנה הקטלנית ביותר מזה למעלה מעשור"
בפגישה של בכירי המשטרה הסביר מייקל מור שעד כה אירעו 266 מקרי רצח ברחבי העיר, זינוק של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשל כך, הוא חושש שמספר הרציחות יחצה את רף ה-300, בפעם הראשונה מאז 2009

מפקד משטרת לוס אנג'לס, מייקל מור, מעריך שמספר הרציחות בעיר יחצה את רף ה-300 בפעם הראשונה מאז 2009, כך הוא טען אתמול (שלישי) במהלך פגישה של ועדת המשטרה המפקחת על פעילות ה-LAPD.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בדומה למרבית הערים הגדולות בארצות הברית, גם לוס אנג'לס סובלת מגל של פשעים אלימים בחודשים האחרונים. נכון ליום שבת האחרון, ברחבי העיר נרשמו 266 מקרי רצח מתחילת השנה הנוכחית. נתון מדאיג זה גבוה ב-25% מעשרת החודשים הראשונים של שנה שעברה, ולמעשה בשנה הנוכחית אירעו יותר רציחות מאשר בכל 2019 (253) ו-2018 (260).

צפו ברגעי האימה בלוס אנג'לס: פרץ לתחנת המשטרה, חטף נשק וירה לכל עבר

אם התחזית הקודרת של מפקד המשטרה אכן תתממש, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2009 שבה מספר מקרי הרצח בעיר עולה על 300 (בשנה זו אירעו 312 רציחות ברחבי העיר).

"נתוני הרציחות קשים מאוד ופוגעים בהתקדמות המרשימה שנרשמה בשנים האחרונות", הסביר מור.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מצד אחד, מספר הרציחות בלוס אנג'לס בכל זאת נמוך באופן משמעותי משנות ה-80 וה-90 הקטלניות, שבחלקן אירעו יותר מאלף מקרי רצח. המגמה אף המשיכה אל תוך שנות ה-2000, שכן בשנת 2002 התרחשו 647 מקרי רצח ברחבי העיר. אך מאז נרשמה ירידה בכמעט כל שנה.

בחודשים הראשונים של 2020 עוד נרשמה אופטימיות מסוימת בקרב ראשי המשטרה, וזאת לאחר שמגיפת הקורונה והדרישה מהתושבים להישאר בבתים הובילו לצניחה בכלל הפשעים האלימים, לרבות רצח. אך בחודשי הקיץ חלה תפנית, וכמות הרציחות זינקה, בייחוד בדרום ומרכז העיר.

כך למשל, בתחנת המשטרה בסנצ'ורי סיטי (זו שאחראית על האזור שבין לונג ביץ' לשד' סנטה מוניקה), מדווחים על עלייה של 50% במספר הרציחות, בהשוואה לשנה שעברה.

 

מפקד משטרת לוס אנג'לס, מייקל מור (צילום: AP)

 

מור הזכיר שמגמה זו מורגשת גם בערים גדולות נוספות, לרבות בניו יורק ושיקגו, והצביע על מספר סיבות אפשריות שהובילו לכך, לרבות המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות המגפה העולמית. עוד הסביר מפקד המשטרה שמשבר הקורונה צמצם את פעילותם של שירותי הרווחה במרכז ודרום העיר, ויתכן שהיה ניתן למנוע לפחות חלק מהמקרים.

אך ישנן תופעות שקשה להסביר אותן, למשל העובדה שיותר ויותר תושבים מסתובבים בעיר עם אקדח או כלי נשק אחר. לדבריו, זה בא לידי ביטוי בכך שמספר תקריות הירי שאינן קטלניות עולה אף הוא, בכ-21%, בהשוואה לשנה שעברה.

לצד העלייה ברציחות ובתקריות הירי, בעשרת החודשים הראשונים של השנה דווקא נרשמה ירידה של כ-11% במספר החשודים שנעצרו בגין פשעים אלימים: "על אף הירידה, השוטרים שלנו ממשיכים לפעול על מנת להוריד כלי נשק מהרחובות, ובדרום העיר נתון זה דווקא עולה", טען מור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE