הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייזר מודיעה על עיכוב בשחרור החיסון שלה וברקע: קרוב לחצי מהאומה האמריקאית מסרבת להתחסן
מנהל התרופות האמריקאי צפוי לקיים שימועי אישור שימוש חירום עבור חיסוני מודרנה ופייזר, אך האחרונה הודיעה על עיכוב התחלת משלוחי החיסון, ואילו 40 אחוז מהאמריקאים מתעקשים שלא יתחסנו

מינהל המזון והתרופות ישקול אישור לשימוש חירום (EUA) בחיסון לנגיף הקורונה של פייזר ביום חמישי ה10 בדצמבר ואילו הדיון לחיסון של של מודרנה כשבוע אחרי ב-17 בדצמבר.

סיבוכים בתהליך שחרור החיסון של פייזר אחרי שהיא הודיעה על עיכוב מהיעד בזמנים שהיא הציבה, מה שגורר עיכובים בלוחות זמנים, ניו יורק צפויה לקבל את החיסון של פייזר ב15 בדצמבר אם הכל יאושר כמצופה.

הדיונים של ה-FDA מגיעים לאחר שפייזר ומודרנה טוענים כי החיסון שלהם היה מעל 90 אחוז יעיל בניסויים קליניים.

בשבוע שעבר, בריטניה פנתה אל האיחוד האירופי לגבי חיסון של פייזר ומתכוננת להתחיל לחסן חולים כבר השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


How anti-vaccine activists are using COVID-19 to boost their movement |  Spectrum | Autism Research News

 

שר הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב, אלכס אזר, הביע אופטימיות ביום ראשון כי החיסון יכול להיות מאושר "בתוך ימים".

מה שמדאיג הוא שלפי הסקרים, 40 אחוז מתושבי ארה"ב אמרו שיסרבו להתחסן אם יתאפשר להם, זו דעה רווחת אצל אזרחי רבות ממדינות העולם. החששות הבינלאומיים נובעים מהדאגה לגבי לוחות הזמנים המהירים בתהליך החיסון של פייזר כשהובעה הרבה ביקורת לגבי תהליך הבדיקה המצומצם של הניסוי לגבי גיוון הנסיינים שהתנדבו לניסוי, מה שיוצר אפשרות לחוסר מידע מקיף על בטיחות החיסון כשזה מגיע לרמה של התחסנות עולמית במאסות.
המומחים אומרים ש60 אחוז מתחסנים בארה"ב לא יספיקו לייצר חסינות עדר ולפתור את בעיית מגפת הקורונה.

 

בוידאושינוי יעד השחרור של פייזר לגבי החיסון

 

"אם הדברים ילכו במסלול הנכון, הוועדה המייעצת כנראה תאשר ואני מאמין שאנחנו יכולים לראות אישור מה-FDA בתוך ימים," אמר אזר השבוע, אבל ה-FDA יקבע בנושא ועל פיו יישק דבר, זה תהליכים סטנדרטים, ואני הולך לוודא שזה יעשה."

כשנשאל אם יש סיבה לעיכוב באישור החיסון, ענה אזר: "אני לא יודע על שום סיבה מדוע".

פאנל של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליץ בשבוע שעבר כי החיסון יופץ לראשונה לעובדי מערכת הבריאות החיוניים תחילה, ואחריו דיירי בתי אבות. אזר אמר כי עד פברואר או מרץ החיסון יהיה זמין באופן נרחב. "עד הרבעון השני של השנה הבאה, יהיה לנו מספיק חיסונים לכל אמריקאי שרוצה אותו".

ארה"ב הוסיפה מיליון מקרי קורונה חדשים בחמישה ימים מיום שלישי עד שבת ומקרי המוות עברו את 281,513 מקרי המוות. מדינות שחזור הגבלות נעילה. רוב קליפורניה נכנסה להסגר חדש ומקיף ביום ראשון.

אזר אמר כי ממשל טראמפ "מודאג למדי" מכך שהנגיף מתפשט במהירות בעקבות חג ההודיה ו"מודאג מהתושבים וההתנהלות שמגיעה עם חג המולד".

"אנחנו רוצים לוודא שיקיריהם של כולם עדיין יהיו נוכחים בחג המולד הבא, במיוחד כאשר יש לנו כל כך הרבה תקווה לחיסון", אמר אזר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE