הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות בשורת החיסונים: הכלכלה העולמית צועדת במורד מדרון חלקלק
בזמן שתושבי ארצות המערב מסתגרים וקונים מסכים לעבודה מהבית- סין מוכרת להם, נראה כי המגפה האיצה את עלייתה של סין כמעצמה כלכלית, בעוד שאר העולם צונח מפאת עליית מקרי הקורונה, שאותה במזרח הצליחו משום מה כבר למגר

אז בריטניה כבר התחילה לחסן אתמול, וארה"ב תחל לעשות זאת בשבוע הקרוב בהיקף גדול לחתך אוכלוסיה נבחר, ההבטחה שנושאים עימם החיסונים לקורונה, מעודדת תקווה שהצניחה הכלכלית שהעולם ראה עקב המגפה תגמר - אך קודם לכן צריכה הכלכלה הגלובלית להתמודד עם חורף ארוך וקשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


World economy: World economy haunted by risk just got a double shot in the  arm - The Economic Times

 

הגבלות שונות שמטילות ממשלות ופחד צרכנים מפני הידבקות ימשיכו להטיל צל על הכלכלה העולמית עמוק אל תוך השנה הבאה, אפילו כאשר פיתוח החיסונים מציע תקווה לסיום המגפה .

כשכלכלת העולם אכן תחזור לעצמה, סין תצא המנצחת הגדולה, כך אמרו ב-OECD, ותהיה אחראית לעד כשליש מההתאוששות, בזמן שכלכלות מערביות יתנערו לאט לאט מצמצומים שקבעו שיאים שליליים חדשים.

כלכלות אסיה מובילות במרוץ העולמי להתאוששות מלאה, בעזרתם של צרכנים אירופאיים רעבים לסחורות מהיבשת, והצלחה בהכלת מחלת הקורונה - שני גורמים שעזרו למדינות האזור לשמור על המפעלים פתוחים.

סין נמצאת על דרך המלך לצמיחה של כמעט 2% השנה, יותר מכל כלכלה גדולה אחרת, בעוד שאר העולם צפוי להתכווץ ב-4.4% וארה"ב ב-4.3%, על פי קרן המטבע העולמית. מדינות אסיאתיות אחרות נמצאות לא רחוק מאחורי סין: וייטנאם צופה צמיחה של 1.6%, טיוואן אמורה לשמור על מצבה משנה שעברה ודרום קוריאה צפויה להתכווץ מעט, ב-1.9%.

חלק ניכר מהצמיחה במדינות אלה מבוסס על ייצוא סחורות לשאר העולם, בעיקר לארה"ב ולאירופה. כלכלות אסיה הן בין היצרניות הגדולות ביותר של מחשבים נישאים, ציוד תקשורת, טלוויזיות ומוצרי צריכה אחרים שהייתה עליה בקנייתם בקרב אנשים שהמגפה הכריח אותם להישאר בבתיהם. בזמן שהמערביים צורכים, אסיה קוצרת הרבה מהרווחים.

 

ראיון עם דיירקטור world economic forum בנוגע למצב הכלכלה ב2020

 

ה-OECD פרסם תחזיות חדשות מאז שכמה חברות תרופות הודיעו שהחיסונים שלהן נבדקו במבחנים קליניים ונמצאו יעילים. בתחזיות נכתב שממשלות חייבות להמשיך לתמוך בכלכלות שלהן על מנת להבטיח חזרה מהירה לרמות פעילות כפי שהיו לפני המגפה.

הארגון קיצץ את תחזיות הרווח שלו לרוב הכלכלות המובילות, וציין עלייה בהדבקות לאחרונה בחצי הכדור הצפוני שגרמה להטלת מגבלות חדשות על משקי בית ועסקים ולהתנהגות זהירה בין צרכנים.

כעת צופה הארגון שהכלכלה העולמית תצמח ב-4.21% בשנת 2021, לאחר שהתכווצה באותו שיעור השנה. בספטמבר, כאשר פרסם ה-OECD את התחזיות הרבעוניות שלו, צפה צמיחה של 5% בשנה הבאה.

קצב ההתאוששות הגלובלית ימשיך להיות לא אחיד,

ה-OECD אמר שקצב ההתאוששות הגלובלית ימשיך להיות לא אחיד בין מדינות. ברבעון האחרון של 2021, התוצר הכלכלי של סין צפוי להיות גבוה ב-9.7% ממה שהיה בשלושת החודשים האחרונים של 2019. בניגוד לכך, התוצר הכלכלי של ארגנטינה צפוי להיות נמוך ב-8%.

התוצר הכלכלי של ארה"ב צפוי להתאושש לרמות כמו לפני המגפה עד אז, אך התוצר הלאומי של מדינות אירופה צפוי להיות נמוך ב-3%, ושל בריטניה נמוך ב-6.4% לעומת התוצר של הרבעון האחרון של 2019.

 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE