הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה הכריז: גם בני 65 ומעלה זכאים לקבל את החיסון נגד קורונה
למרות התוכנית השאפתנית של המושל, בעיות בשרשרת האספקה פוגעות ביכולת של המדינה המוזהבת לחסן את תושביה. בזמן שבני 65 ומעלה יהיו זכאים לקבל את החיסון במרבית אזורי המדינה, דווקא התושבים במחוז המאוכלס ביותר בארה"ב נותרו מאחור

רשויות הבריאות בקליפורניה מגבירות את קצב החיסונים, ומוקדם יותר השבוע הודיע מושל המדינה כי גם בני 65 ומעלה יהיו זכאים לקבל את החיסון נגד קורונה כבר עתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

בהודעתו מיום רביעי הסביר המושל גאווין ניוסאם ש"אין שום דבר חשוב יותר מאשר לחלק את החיסונים באופן יעיל ושווה, ובצורה מהירה ביותר בקרב האנשים שזקוקים לו. אי לכך, בני 65 ומעלה הם הקבוצה הבאה שזכאית לקבל את החיסון".

מצד אחד, כמובן שמדובר בצעד מבורך שרבים המתינו לו במדינה המוזהבת. אך בפועל, המחסור שקיים במנות החיסון, בשילוב עם העובדה שרבים במערכת הבריאות ודיירי בתי האבות טרם קיבלו את החיסון, צפויים לעכב את קבלת החיסונים לבני 65 ומעלה במספר שבועות נוספים, לכל הפחות.

ההחלטה של קליפורניה אינה מקרית, שכן מוקדם יותר השבוע פורסמה המלצה חדשה ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה יש להרחיב את הזכאים לקבל את החיסון. מדינת ניו יורק קיבלה החלטה דומה מוקדם יותר השבוע, אך גם בה דווח על בעיות באספקה.

 

 

מחוז אורנג' שבדרום קליפורניה היה המחוז הראשון בקליפורניה שהודיע כי בכוונתו לאמץ את המלצת ה-CDC, אך כפי שדיווחנו אמש, בלוס אנג'לס הוחלט שלא לאפשר לבני 65 ומעלה להתחסן נגד קורונה, וזאת לאור העובדה ש-500 אלף עובדים במערכת הבריאות במחוז טרם הספיקו לקבל את החיסון בעצמם.

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית, הסבירה כי קיים מחסור במנות החיסון ולכן לוס אנג'לס מנועה מלהמשיך לשלב הבא ולחסן את האוכלוסייה המבוגרת: "העדיפות הראשונה שלנו כרגע היא להשלים את החיסון של כלל עובדי מערכת הבריאות והשוהים בבתי האבות בטרם נעבור לבאים בתור".

כאשר נשאלה לגבי המועד שבכל זאת ניתן יהיה להתחיל לחסן בני 65 ומעלה, ד"ר פרר הסבירה שזה יהיה תלוי בבקשה שהוגשה למושל כדי לקבל מנות נוספות של החיסון: "אם נקבל את מנות החיסון הדרושות, נוכל להתחיל ולחסן את בני ה-65 ומעלה כבר בתחילת חודש פברואר", היא אמרה.

 

תושב לוס אנג'לס מגיע לאצטדיון כדי לעבור בדיקת קורונה, מוקדם יותר השנה (צילום: Shutterstock)

 

המושל ניוסאם ניסה להרגיע את התושבים שאינם זכאים לקבל את החיסון בשלב זה: "זמנכם יגיע, אנחנו עושים הכל כדי שכמה שיותר מנות חיסון יגיעו לקליפורניה", הוא אמר והוסיף כי בשבוע הבא יושק אתר חדש שבו ניתן יהיה לדעת האם אתם זכאים לקבל את החיסון, או לחילופין להירשם למערכת שתתריע כאשר תהיו זכאים לקבל את החיסון.

על אף הקצב היחסית איטי שבו תושבי קליפורניה, ובפרט תושבי לוס אנג'לס, מתחסנים, קיימת אופטימיות זהירה, שכן במהלך יום שישי תיפתח תחנת החיסונים ענקית באצטדיון הבייסבול העירוני.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE