הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקבלה הכרעה במשפט דרק שובין: השוטר לשעבר הורשע ברצח ג'ורג' פלויד
בית המשפט במינסוטה קבע שהשוטר לשעבר אחראי למותו של ג'ורג' פלויד במהלך התקרית שאירעה במינסוטה אשתקד. חבר המושבעים פרסם את הקביעה כיממה בלבד לאחר ששני הצדדים הציגו את טיעוני הסיכום

דרק שובין נמצא אשם ברציחתו של ג'ורג' פלויד בתקרית שאירעה בשנה שעברה, כך על פי קביעת חבר המושבעים במשפט, שהגיע לסיומו מוקדם יותר היום (שלישי) עם ההכרעה הדרמטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שובין הוצא מהאולם באזיקים לאחר ההכרעה, לפני זמן קצר במינסוטה

 

משפטו של שובין, שוטר לשעבר אשר תועד בשנה שעברה כשהוא דורך על צווארו של ג'ורג' פלויד במשך דקות ארוכות וגורם למותו, התקרב לשלבי הסיום בשבוע שעבר כאשר התביעה במשפטו של דרק שובין סיימה את טיעוניה בשבוע שעבר, וימים בודדים לאחר מכן גם ההגנה עשתה זאת (מבלי ששובין יעלה לדוכן העדים).

אתמול (שני) שני הצדדים מסרו את טיעוני הסיכום שלהם, והשופט מסר לשניים מאנשי חבר המושבעים שהם השתתפו כ"מחליפים" (קביעה זו נעשתה מבעוד מועד, אולם ההודעה על כך נמסרה רק בשלב זה), ועל כן רק 12 מאנשי חבר המושבעים הוכנסו לבידוד מהעולם החיצוני עד להכרעה, שכאמור הגיעה מוקדם יותר היום.

השופט קייהיל הקריא את ההכרעה, ולאחר מכן ביטל את השחרור בערבות שניתן לשובין, שהוצא מן האולם באזיקים.

 

דרק שובין. מימין, לאחר מעצרו. משמאל, במהלך האירוע הקטלני (צילום: Getty Images / רויטרס)

 

12 אנשי חבר המושבעים נדרשו להכריע האם שובין אשם בכל אחד מהסעיפים שהוגש נגדו: רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. חשוב להדגיש ש-12 אנשי חבר המושבעים נזקקו להסכמה גורפת בנוגע לכל סעיף. למרבה המזל, נמנע מצב שבו חבר המושבעים אינו מצליח להגיע להסכמה, צעד שהיה גורר מצב של "חבר מושבעים 'תלוי'" ("hung jury"), ובתרחיש כזה יתקיים משפט חדש עם חבר מושבעים חדש.

למען הסר ספק, שובין נמצא אשם בשלושת הסעיפים המיוחסים לו בכתב האישום.

 

ציור של פלויד, בסמוך למקום שבו מת (צילום: Getty Images)

 

האירוע הקטלני התרחש ביום שני, ה-25 במאי 2020 - חג הממוריאל דיי האמריקאי. הנרצח ג'ורג' פלויד, שנחשד בכך שעשה שימוש בשטר מזויף של 20 דולר, נעצר ע"י שובין ושלושה שוטרים נוספים. עוברי אורח תיעדו את המקרה ופרסמו את הסרטון, שבמהרה הפך לוויראלי והצית גל של הפגנות שקטות ומהומות אלימות.

בחודש שעבר נודע שעיריית מיניאפוליס תשלם 27 מיליון דולר למשפחתו של ג'ורג' פלויד, וזאת בעקבות תביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בקיץ שעבר. בין היתר, נטען כי למשטרה לא הייתה מדיניות ברורה לגבי צורת התנהלות השוטרים במקרים מסוג זה. כמו כן, משפחתו של פלויד טענה שהנחת הברך של השוטר על צווארו של פלויד התבצעה בניגוד לחוק ולנהלי המשטרה.

בני המשפחה לא נקבו בגובה הפיצוי הספציפי שאותו הם דורשים, ובתביעה הם אמרו שההחלטה הזו "צריכה להתקבל ע"י חבר מושבעים". כאמור, מוקדם יותר החודש חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד סכום הפיצוי.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, ברחבי ארצות הברית נערכו למצב של מהומות אפשריות בעקבות הכרעת המשפט.

 

צפו בשידור הישיר מבית המשפט:

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE