הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עינה חשודים וקיבל מיליונים כשוחד מהקרטל": נעצר בכיר לשעבר במשטרה המקסיקנית
בשלב זה לא ברור אם הרשויות במקסיקו יסכימו לענות לדרישת ההסגרה של ארצות הברית, בה התביעה הפדרלית סבורה שלואיס קרדנס פלומינו קיבל מיליוני דולרים כשוחד מהארגון של אל צ'אפו, בעת שהיה יד ימינו של השר לביטחון פנים

בכיר לשעבר במשטרה הפדרלית במקסיקו נעצר בחשד לשורה של עבירות חמורות, ביניהן עבירות שחיתות ועינויים. כך עולה מהודעת רשויות החוק במדינה הבוקר (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לואיס קרדנס פלומינו, לצד ברון הסמים אל צ'אפו

 

הבכיר, לואיס קרדנס פלומינו, היה יד ימינו של חנארו גרסיה לונה, לשעבר השר לביטחון פנים במקסיקו, אשר נעצר ע"י רשויות החוק האמריקאיות בסוף שנת 2019, בחשד לעבירות סמים שונות וקשירת קשר עם קרטל הסמים סינלואה (קרטל הסמים של 'אל צ'אפו').

בדומה לגרסיה לונה, בארצות הברית חושדים שגם קרדנס פלומינו קיבל מיליוני דולרים כשוחד מאל צ'אפו ואנשי הקרטל. על אף הנכונות של ארה"ב להעמידו לדין, לא ברור אם הרשויות במקסיקו מתכוונות לאפשר את הסגרתו.

"מקסיקו לא תסבול מעשי שחיתות וניצול, [פלומינו] נעצר בגלל שיש חוק וסדר במדינה", נמסר מנשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור.

אוברדור נכנס לתפקיד נשיא המדינה בסוף 2018, אך מאז הממשל שלו מתקשה למצוא מדיניות אחידה כנגד קרטלי הסמים. כך למשל, כאשר בנו של אל צ'אפו נעצר ב-2019 ואנשי הקרטל הבעירו עיר שלמה בתגובה, אוברדור הורה לשחרר את בנו של ברון הסמים כדי להרגיע את הרוחות. בזמנו הוא נימק את ההחלטה בכך ש"לכידתו של פושע אחד אינה שווה יותר מאשר הצלת חייהם של אחרים".

 

חמושי הקרטל חסמו צמתים מרכזיים בקוליאקאן לאחר מעצרו של אל צ'אפו ג'וניור (צילום: AP)

 

חשוב להבהיר שבאופן רשמי, קרדנס פלומינו נעצר בחשד שהוא עומד מאחורי העינויים שעברו על חשוד בחטיפה בשנת 2012. עם זאת, כאמור, בארצות הברית סבורים שפלומינו מחזיק בקשרים רבים לקרטל סינלואה, וזאת לאור העובדה שהיה יד ימינו של גרסיה לונה.

גרסיה לונה, אגב, נעצר בדאלאס ומשפטו בבית המשפט הפדרלי מתקיים בניו יורק. הרשויות מאשימות שהוא קיבל עשרות מיליוני דולרים כשוחד מאל צ'אפו ובכירי הקרטל, הרוב במהלך כהונתו כשר לביטחון פנים במקסיקו בין השנים 2006 ל-2012.

כזכור, בשנה שעברה אירעה תקרית דיפלומטית חריגה כאשר הגנרל סלבדור סיינפואגוס - שכיהן כשר ההגנה של מקסיקו בין 2012 ל-2018 - נעצר לבקשת המנהל לאכיפת הסמים (DEA). בזמנו דווח בתקשורת המקסיקנית כי סיינפואגוס הגיע ללוס אנג'לס עם בני משפחתו, נעצר מיד לאחר הנחיתה והוחזק במתקן הכליאה הפדרלי בעיר.

מוקדם יותר השנה נרשם פרק נוסף בפרשה, כאשר אשתו של אל צ'אפו - אמה קורונל איספורו - נעצרה עם נחיתתה בנמל התעופה הבינלאומי דאלס, מערבית לבירת ארצות הברית וושינגטון די. סי.. בהודעת משרד המשפטים הוסבר כי היא נעצרה בחשד לקשירת קשר להפצת סמים שונים, לרבות קוקאין, מתאמפטמין, הרואין ומריחואנה.

 

הגנרל סיינפואגוס - שנעצר בלוס אנג'לס בשנה שעברה  - לצד נשיא מקסיקו לשעבר, אנריקה פנייה נייטו, בשנת 2016 (צילום: AP)

 

כמו כן, במשרד המשפטים מאשימים את איספורו בכך שסייעה לבעלה להימלט מבית הכלא המקסיקני ב-2015.

כזכור, ברון הסמים - בשמו האמיתי חואקין גוסמן - הורשע לפני שנתיים ונידון למאסר עולם ו-30 שנים נוספות בבית הכלא הפדרלי. אל צ'אפו האשים את ממשלת ארצות הברית בשחיתות וטען שעבר עינויים בזמן כליאתו. מעבר לעונש שנגזר על ברון הסמים, ביהמ"ש אף הורה לו למסור 12.6 מיליארד דולר שאותו הרוויח מהברחת ומכירת סמים.

גוזמן הורשע לאחר שנגדו הוגש כתב אישום חמור בו הואשם ב"הברחת כמות אדירה של סמים אל תוך ארצות הברית". במהלך המשפט נגד מי שעמד בראש קרטל סינלואה, התובעים הצליחו להוכיח שאל צ'אפו נושא באחריות לכמות הגדולה של הרואין ומתאמפטמין שהוברחו אל תוך ארה"ב בשנים האחרונות. גוזמן הוסגר לארה"ב ע"י הרשויות במקסיקו בשנת 2017 לאחר שהצליח לברוח מבתי הכלא במדינה ב-2001 ו-2015.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE