הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לצד הזינוק בתחלואת הקורונה: גם מספר המאושפזים בפלורידה עלה לשיא חדש
כיממה אחת לאחר שמדינת השמש הזורחת קבעה שיא במספר המאומתים, במהלך סוף השבוע גם נקבע שיא חדש במספר המאושפזים בפלורידה, עם קרוב ל-11 אלף; בממוצע, 1,525 בוגרים ו-35 ילדים מתאשפזים מדי יום

ימים בודדים לאחר שפלורידה דיווחה על שיא חדש במספר החולים המאומתים שאובחנו ביממה אחת (21,683 נשאים ביום שבת האחרון), במהלך סוף השבוע מספר המאושפזים במדינה עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז פרוץ המשבר העולמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה, בשבוע שעבר במיאמי (צילום: Getty Images)

 

לפי נתוני משרד הבריאות ושירותי האנוש (HHS), ברחבי פלורידה אושפזו אתמול (ראשון) 10,207 חולי קורונה (נתון זה כבר הספיק לעלות ל-10,682 ביממה האחרונה).

מדובר במספר הנדבקים המאושפזים הגבוה ביותר מאז ה-23 ביולי 2020 - כחצי שנה לפני שרשויות הבריאות בארצות הברית אישרו את החיסון הראשון לקורונה - אז פלורידה דיווחה על 10,170 מאושפזים.

כאמור, פלורידה הגיעה להישג מפוקפק זה כיממה בלבד לאחר ששברה את שיא התחלואה היומי שלה. למעשה, בשבוע החולף אובחנו ברחבי המדינה 110,724 נשאים חדשים - פחות מאלף משבוע השיא (בין ה-3 ל-9 בינואר אובחנו 111,574 נשאי הנגיף).

כעת, פלורידה מדורגת בראש רשימת המדינות לפי מספר המאושפזים (באופן יחסי לגודלה), ובתי חולים רבים נאלצים להפוך מסדרונות לחדרים עבור המאושפזים החדשים.

יתרה מכך, רשויות הבריאות בפלורידה עוקבות בדאגה אחר מספר הילדים המאושפזים בבתי החולים. בשבוע החולף אושפזו, בממוצע, כ-1,525 בוגרים וכ-35 ילדים מתחת לגיל 18 בכל יום.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

למרות הנתונים המדאיגים, מושל פלורידה - רון דה-סנטיס - ממשיך להיאבק ברשויות המקומיות המבקשות להחזיר את מגבלות הקורונה. ביום שישי האחרון הוא הודיע שהמדינה תאסור על משרדי החינוך במחוזות השונים לחייב חבישת מסכות בבתי הספר.

כזכור, דה-סנטיס כבר הספיק להביע את התנגדותו למהלך כבר בשבוע שעבר, אך ככל הנראה הוא בחר לחזור עליה בשנית היום בעקבות המלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שפורסמה מוקדם יותר השבוע, לפיה תלמידים צריכים לחבוש מסכות בשטח בית הספר.

"בקרוב אחתום על צו מנהלי, במסגרתו משרדי החינוך והבריאות של פלורידה יצהירו על כך שההורים יהיו אלו שיחליטו האם ילדיהם יחבשו מסכות בבתי הספר", הוא אמר והוסיף, "בעיני זו הדרך ההוגנת ביותר לעשות את זה".

באיגוד עובדי החינוך בפלורידה (Florida Education Association) - ארגון המייצג כ-150 אלף עובדים במערת החינוך הציבורית של המדינה - הגיבו לדבריו ואמרו: "המושל טועה כשהוא מנסה ליישם מדיניות אחידה. לא משנה אם מדובר במשפחות שגרות בערים בדרום המדינה או בעיירות בצפון-מערב, כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו בריאים. לצערנו, המושל מוכיח באמצעות מילותיו ומעשיו שהוא אינו מכבד את החופש שניתן לנבחרי ציבור מקומיים לקבוע מה טוב לקהילות שלהם".

דבריו של דה-סנטיס נאמרו יומיים בלבד לאחר שמועצת החינוך במחוז השני בגודלו במדינה, בראוורד, הצביעה בעד שורה של מגבלות בבתי הספר, לרבות חבישת מסכות. 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, במהלך יום רביעי התקיימה פגישה מיוחדת של חברי מועצת החינוך במחוז, שכולל ערים כגון פורט לודרדייל, פומפאנו ביץ', דירפילד ביץ', הוליווד ודניה ביץ'.

חברי המועצה הצביעו בעד סדרת נהלים חדשים לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-18 באוגוסט. בין היתר, כלל הנוכחים בבתי הספר - מורים, תלמידים ושאר העובדים - יידרשו לחבוש מסכות בחללים סגורים. כמו כן, כמות השולחנות בכל כיתה תוגבל כדי לאפשר ריחוק חברתי, וגם מספר התלמידים בכל רכב הסעות יוגבל.

לורי אלדהף, חברה במועצת החינוך המקומית, הסבירה מדוע החליטה להצביע בעד המדיניות החדשה: "אני מאוד רציתי שנתחיל את שנת הלימודים הבאה בצורה הכי נורמלית שיש, ולפני כמה שבועות חשבתי שאנחנו נמצאים במקום שבו ניתן להחזיר את התלמידים ללא מסכות, ולאפשר להורים להחליט האם ילדיהם צריכים להגיע לבתי הספר עם מסכות. אבל עכשיו, כשאנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי הקורונה ולאור ההתפרצות של הווריאנט 'דלתא', הרבה השתנה".

למרות ההחלטה, חברי מועצת העיר ציינו כי בכוונתם לבחון את המדיניות מחדש בתחילת חודש ספטמבר, לקראת חג הלייבור דיי, ואם תירשם התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, לא מן הנמנע שהם יבחרו לבטל את המדיניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE