הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלעדי ל"היברו ניוז": עדכונים מהקונסוליה על רישום ילדים כאזרחים, כניסה לישראל וכל מה שצריך לדעת באמריקה
גרים בוואגס, אריזונה, או במקום אחר ללא קונסוליה? מתכננים לטוס לארץ עם חברים או משפחה בלי דרכון ישראלי? יש לכם ילד שבקרוב אמור להתגייס? כל העדכונים החשובים בכתבה הבאה

להלן מספר עדכונים חשובים מהקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס, שמובאים באופן בלעדי ל"היברו ניוז".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כניסה לישראל בתקופת הקורונה למי שאינו מחזיק בדרכון ישראלי

כפי שידוע, ההגבלות על כניסה לישראל עדיין בעיצומן. ההנחיות משתנות בהתאם לשינוי במצב התחלואה בארץ וכמובן משפיעות על כולנו. אנו מנסים להקל על האזרחים הישראלים כמו גם על בני זוגם וילדיהם בעלי הדרכונים הזרים ולטפל בכל הבקשות במהירות האפשרית, לחצו על כאן למידע איך להגיש בקשה לאישור כניסה.

חדש! כל ילד של אזרח ישראלי יוכל להירשם כאזרח, ללא הגבלת גיל
עד לאחרונה, אם ביקשתם לרשום את ילדיכם הבוגרים כאזרחים אחרי שמלאו להם 28 שנים, התבשרתם כי יש לפנות לסוכנות היהודית ולמעשה עליהם לבצע "עלייה" או תהליך התאזרחות, ובכך להעתיק את מקום מגוריהם לישראל. חוק זה השתנה! כיום אפשר לרשום -בכל גיל- ילד/ה של ישראלי כאזרח דרך הקונסוליה ואין צורך לבצע "עלייה". מידע נוסף כאן.

הסדרת מעמד מול הצבא
הידעתם שילדים אשר חיים בחו"ל לא מחויבים בגיוס? שמענו שהורים רבים אינם מעוניינים לרשום את ילדיהם כאזרחים מהחשש שיגויסו לצה"ל, אך על פי ההנחיות, כל עוד ילדיכם חיים בחו"ל ומסדירים את המעמד הנקרא "דחיית שירות" (דרך הקונסוליה או דרך לשכת הגיוס) הם לא יחויבו בגיוס. את המעמד ניתן לבקש גם באמצעות הדואר ומשלוח כל הטפסים הנחוצים. לחצו כאן למידע נוסף. 

נוטריונים מקומיים

במטרה לשפר את השירות לאזרחים המרוחקים פיזית מהקונסוליה בלוס אנג'לס, הקונסוליה איתרה והכשירה נוטריונים דוברי עברית באריזונה, קולורדו ונוואדה (בקרוב במדינות נוספות). כל זאת על מנת להקל בביצוע חלק מהפעולות הדורשות התייצבות בפני פקיד קונסולרי.

בכך, נחסך לאזרחים הפונים הצורך בהגעה פיזית לקונסוליה במקרים הבאים: 
חידוש דרכוני קטינים, רישום ילדים במקרים מיוחדים, זיהוי אזרח לצורך  חידוש דרכון לאחר אובדן ועוד. למידע לחצו כאן. 

חשוב לציין כי נוטריונים אלו מוכרים גם כנוטריונים מקומיים וניתן לחתום בפניהם גם על מסמכים שונים פרטיים כגון ייפוי כוח והצהרות. נבהיר כי לאחר חתימה מולם, יש לאשר את הנוטריון בחותמת אפוסטיל בכדי שניתן יהיה להגיש את המסמכים בישראל לרשויות המבקשות זאת.


נציין גם שמהלך זה  אושר באופן חריג וזמני על ידי המטה בארץ לבקשת הקונסולית לעניינים קונסולריים, בשל מגיפת הקורונה והרצון לצמצם בנסיעות ומעברים בין המדינות. 

ערוצי תקשורת מועדפים מול הקונסוליה:
בשל העומס וכמות הפניות הגבוהה בתקופה האחרונה, שדרגנו את האתר ויצרנו ערוצי גישה חדשים לשירות הקונסולרי. אנו ממליצים להיכנס לאתר הקונסוליה ולהבין מה נדרש עבור כל פנייה, ובמידה ויש צורך במידע נוסף או הבהרות, הדרך הטובה והיעילה ביותר הינה באמצעות אפליקציית הווטסאפ. הפניות נענות בדרך כלל בתוך מיום עסקים אחד, ובמקרים של עומס קיצוני – בתוך שני ימי עסקים. למידע נוסף לחצו כאן. 

96% לא
4% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE