הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיחות הגרעין הופסקו - וקוריאה הצפונית ערכה ניסוי טילים מדאיג: "נשק אסטרטגי חשוב"
חצי האי הצפוני הכריז על 'ניסוי מוצלח' של טילי שיוט ארוכי טווח, בעוד מומחים טוענים כי המדינה מתכננת למזער ראשי נפץ גרעיניים כך שיתאימו לטילים

קוריאה הצפונית הודיעה כי במהלך סוף השבוע היא ביצעה ניסויים מוצלחים של טילי שיוט ארוכי טווח, בעוד המדינה ממשיכה להרחיב את יכולותיה הצבאיות כאשר שיחות הגרעין הופסקו עם ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיל צפון קוריאני (צילום: Shutterstock)

 

סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית, הודיעה ביום שני כי טילי השיוט, שהיו בפיתוח במשך שנתיים, פגעו בהצלחה במטרות במרחק של 1,500 ק"מ לפני שנפלו במים הטריטוריאליים של קוריאה הצפונית, זאת במסגרת ניסוי שערכה ביום שבת וראשון. 

המדינה הגדירה את הנשק החדש כ"נשק אסטרטגי בעל משמעות רבה", התואם את מטרתו של המנהיג קים ג'ונג און לחזק את כוחה הצבאי של קוריאה הצפונית. 

הפעם האחרונה שהמדינה הסגורה ערכה ניסוי טילים הייתה בחודש מארס, כאשר היא השיקה טיל טקטי בליסטי קצר טווח אחר. היא גם ביצעה ניסוי טילי שיוט שעות ספורות לאחר שג'ו ביידן נכנס לתפקידו כנשיא בסוף ינואר. 

"זה יהיה טיל השיוט הראשון בקוריאה הצפונית שיוגדר בפירוש למטרות אסטרטגיות", אמר אנקיט פנדה, בכיר בקרן קרנגי לשלום בינלאומי, המבוססת בארצות הברית. "מדובר ביופמיזם נפוץ למערכת בעלת יכולת גרעינית". 

מזכיר הקבינט הראשי של יפן, קטסונובו קטאו, אמר בשיחה עם כתבים כי טוקיו "מודאגת" מהדיווחים על הניסוי, וכי היא תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ארצות הברית וקוריאה הדרומית כדי לעקוב אחר המצב. 

פיקוד ארצות הברית באזור האינדו-פסיפי מסר בהצהרה כי הניסוי "מדגיש את ההתמקדות המתמשכת של קוריאה הצפונית בפיתוח היכולת הצבאית שלה והאיומים הנשקפים למדינות השכנות ולקהילה הבינלאומית". כמו כן, הוא הדגיש את המחויבות האמריקנית להגנת קוריאה הדרומית ויפן. 

 

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און (צילום: Shutterstock)

 

ארגון הרמטכ"לים השותפים של קוריאה הדרומית (JCS), אמר כי הם ערכו ניתוח מעמיק בשיתוף פעולה עם המודיעין האמריקני, אך סירב למסור פרטים נוספים. 

הניסוי האחרון שנערך, כאמור, הוא סימן לכך שקוריאה הצפונית ממשיכה להרחיב את יכולות הנשק שלה מאז השיחות עם ארצות הברית לפירוק תוכנית הטילים הגרעיניים והבליסטיים שלה. כמו כן, האו"ם הטיל סנקציות האוסרות על המדינה בחצי האי הצפוני להשתמש בטכנולוגיות טילים בליסטיים, אם כי לא בטילי שיוט, שטסים בגובה נמוך יותר ולמרחקים קצרים יותר. 

הטיל הוא נשק אסטרטגי שותח בשנתיים האחרונות, והוא נחשב מרכיב מרכזי בתוכנית של חמש שנים שתוארה בחודש ינואר האחרון כקידום מדעי והגנה על הארסנל. כך אמרה סוכנות הידיעות הקוריאנית. "בדיקות מפורטות של חלקי טילים, בדיקות טיסות שונות, בדיקות בקרה והנחיה, בדיקות כוח נפץ וכו, נערכו בהצלחה", נכתב. 

לייף-אריק איזלי, פרופסור ללימודים בינלאומיים באוניברסיטה בסיאול, הגדיר את הניסוי כ"פרובוקציה", וטען כי המשמעות בכך היא שפיונגיאנג מתכננת למזער ראשי נפץ גרעיניים כך שיתאימו לטילים. "אם זה המקרה, אז הניסוי צריך להביא למאמץ בינלאומי לחיזוק הסנקציות", אמר. 

ההודעה על הניסוי הגיעה יממה לפני שהמשא ומתן הגרעיני של ארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן יתחילו בטוקיו, על מנת לבדוק את הדרכים לשבור את המבוי הסתום עם קוריאה הצפונית. "פגישה זו נועדה להתמקד בדרכים יצירתיות לקידום הקשרים הדיפלומטים עם פיונגיאנג", ציין איזלי, "אך כעת יש צורך שהצדדים יצהירו על סנקציות ושיתוף פעולה הגנתי, לצד קריאה לקוריאה הצפוני לנקוט באיפוק צבאי, לחדש את הדיאלוג ולקבל סיוע הומניטרי להקלה על סבל תושביה". 

ממשל ביידן אמר כי הוא פתוח להשתמש בערוצים דיפלומטיים כדי לעצור את תוכנית הגרעין הצפון קוריאני, אך לא גילה נכונות להקל על הסנקציות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE