הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התרגשות בלוס אנג'לס: החלה בניית היכל הספורט החדש של הקליפרס
עבודות הבנייה החלו הבוקר באופן רשמי וצפויות להסתיים בעוד קצת פחות משלוש שנים, חודשים ספורים לפני תחילתה של עונת 2024-2025 באן. בי. איי.; הבעלים סטיב באלמר חשף את שמו של האולם בטקסס חגיגי

לפני קצת יותר משבע שנים, בקיץ 2014, איש העסקים סטיב באלמר הסכים לשלם 2 מיליארד דולר עבור קבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס. כבר אז באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט בין השנים 2000 ל-2014, התחייב שיעשה מאמץ גדול למצוא אולם ביתי חדש לקבוצתו.

הבוקר (שישי), לאחר עיכובים ממושכים, באלמר והקליפרס עשו צעד משמעותי כאשר החלו עבודות הבנייה הרשמיות של האולם החדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עבודות הבנייה ב-Intuit Dome החלו הבוקר (צילום: אן. בי. איי.)

 

כזכור, הקליפרס קיבלו את כל האישורים הנדרשים על מנת להתחיל בעבודות הבנייה של אולם חדש באינגלווד, עיר הסמוכה לנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס, LAX. אולם זה ייבנה לצד אצטדיון SoFi (אצטדיון הפוטבול של הראמס וצ'רג'רס שנפתח אשתד) ולצד אולמה הבית הקודם של הקליפרס (לפני הסטייפלס סנטר), ה"פורום".

הבוקר, בטקסס צנוע שנערך במקום, עבודות הבנייה החלו באופן רשמי. לצד ההתרגשות מכך, ראשי הקליפרס גם חשפו כי חתמו על הסכם חסות לאולם הביתי, שייקרא Intuit Dome כאשר ייפתח חודשים ספורים לפני עונת 2024-2025.

 

 

חברת Intuit הינה הבעלים של חברות רבות הפועלות בתחום הפיננסי, לרבות QuickBooks, TurboTax, Mint ו-Credit Karma, והיא חתמה על חוזה של 23 שנה מול הקליפרס.

"כאשר התחלנו בתהליך הזה, חיפשנו אחר שותף חדש, הן עבור האולם והן עבור הקבוצה", הסביר באלמר הבוקר, "אינטואיט היא החברה המושלמת לכך, ואנחנו נרגשים לקרוא לביתנו החדש על שמה".

 

רחבת הכניסה הגדולה (צילום: אן. בי. איי.)

 

כאמור, לפי התוכנית, עבודות הבנייה צפויות להסתיים בקיץ 2024 - חודשים ספורים לפני שעונת 2024-2025 תיפתח. עלות הקמת האולם נאמדת בכ-1.8 מיליארד דולר, ופרויקט ימומן באופן עצמאי לחלוטין (דהיינו, לא על חשבון משלמי המסים בקליפורניה או מחוז לוס אנג'לס).

באולם החדש יהיו 18 אלף מקומות, והאוהדים צפויים לקבל חוויית צפייה ייחודית ביותר: מעבר ללוח תוצאות דו-צדדי עצום שיקיף את הפרקט, מחוץ לאולם תוקם רחבת כניסה בגודל כ-7,500 מ"ר שבה יהיו חנויות, מסעדות ועוד.

 

לוח התוצאות הייחודי (צילום: אן. בי. איי.)

 

כאמור, באלמר והקליפרס נאלצו להתמודד עם מכשולים רבים בדרך להשגת האישור המיוחל להתחלת עבודות הבנייה.

כך לדוגמה, בשנה שעברה באלמר נאלץ לשלם 400 מיליון דולר כדי לרכוש את אולם "הפורום" הסמוך מחברת חברת מדיסון סקוור גארדן (שראשיה חששו מתחרות עם האולם הביתי החדש של הקליפרס, ועל כן הם הגישו שלוש עתירות כנגד הפרויקט).

 

 

במעמד הרכישה באלמר אמר: "אנחנו נמצאים בתקופה חסרת תקדים, אבל אנחנו מאמינים בעתיד הקולקטיבי שלנו. אנחנו מתחייבים להשקיע באינגלווד, דבר שישרת את הקהילה המקומית ואת קהל האוהדים שלנו".

אם לא די בכך, הקליפרס נתקלו גם בהתנגדות מקומית באינגלווד: ארגון Uplift Ingelwood המורכב מתושבי העיר, הגישו ב-2018 תביעה בטענה שהעירייה המקומית עברה על "חוק השטחים העודפים" בכך שהעדיפה לנהל מו"מ עם הקליפרס - קבוצת הכדורסל שנחשבת מבחינה חוקית לחברה פרטית - מאשר להקצות את השטח בעיר לטובת דיור, פארקים או בתי ספר.

 

האולם החדש צפוי להיפתח ב-2024 (צילום: אן. בי. איי.)

 

מדובר בשטח שגודלו כ-22 אקר (כ-90 דונם) בסמוך לפינת השדרות וסט סנטורי וסאות' פריירי אשר נמצאת בבעלות של העירייה. בתביעה שהוגשה, הארגון הזכיר את משבר הדיור שפוקד את קליפורניה כולה, ואת מחוז לוס אנג'לס בפרט, וציין כי השטח שעליו יקום הפרויקט היוקרתי יכול היה לשמש עבור בנייתן של מאות יחידות דיור.

בסופו של דבר בית המשפט לא קיבל את טענת הארגון וקבע כי העירייה הייתה רשאית לנהל מו"מ כדי למכור את השטח לקליפרס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE