הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה בקנדה ומקסיקו: מעברי הגבול עם ארה"ב יישארו סגורים
במקביל להודעה על כך שארה"ב תאפשר לתיירים מחוסנים להיכנס למדינה החל מחודש נובמבר, בבית הלבן הודיעו כי הוחלט להאריך את הסגירה של כלל מעביר הגבול היבשתיים, פרט לתנועה 'חיונית', עד אמצע חודש אוקטובר

גבולותיה היבשתיים של ארצות הברית יישארו סגורים לתנועה שאינה חיונית לפחות עד אמצע חודש אוקטובר, כך עולה מהודעת הבית הלבן שפורסמה הבוקר (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, לפני יותר משנה וחצי - ב-20 במרץ 2020 - ממשלות ארצות הברית ומקסיקו הכריזו על סגירת הגבול המשותף בין שתי המדינות, פרט למה שהוגדר כ"תנועה חיונית". ימים בודדים קודם לכן, קנדה הודיעה לאזרחיה לשוב למדינה לקראת סגירת גבולותיה עם ארה"ב.

חשוב לציין כי המושג 'תנועה חיונית' מתייחס לסחורות ומקרי חירום בריאותיים. עם זאת, סגירת מעברי הגבול היבשתיים אינה משפיעה על תנועת המטוסים בין ארה"ב לבין קנדה או מקסיקו.

מאז הסגירה הראשונית של מעברי הגבול במרץ אשתקד, בכל חודש שלוש הממשלות החליטות לחדש את סגירת הגבולות. וכך בדיוק קרה הבוקר כאשר ג'ף זיאנטס - מתאם תגובת ממשל ביידן למשבר הקורונה - הודיע על הארכת המדיניות בפעם נוספת: "אין לנו עדכונים כלשהם בנוגע לשינוי מדיניות במעברי הגבול", הוא הסביר והוסיף, "הסגירה החודשית תוארך פעם נוספת, אבל כמו שאמרתי, אין עדכונים נוספים".

דבריו של זיאנטס הגיעו במקביל לכך שהודיע על כוונת ממשלת ארצות הברית לאפשר לתיירים מחוסנים לבקר במדינה. כפי שדיווחנו הבוקר, המדיניות החדשה תאפשר לכלל האזרחים הזרים להיכנס לארצות הברית (במידה שהם מחזיקים בכל האישורים הנדרשים, למשל ויזה) ללא כל קשר לרשימת המדינות שבהן הם ביקרו.

השינוי ייכנס לתוקף בנובמבר, ועד אז המדיניות הנוכחית תימשך, במסגרתה ארה"ב אוסרת על כניסת אזרחים זרים ששהו במדינות מסוימות במהלך 14 הימים האחרונים, ביניהן סין, בריטניה, אירלנד, ברזיל , הודו, דרום אפריקה, איראן וכל מדינות אזור שנגן (כל מדינות האיחוד האירופי).

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE