הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם טראמפ ידע שהוא חיובי לקורונה לפני העימות הראשון עם ביידן? "פייק ניוז"
ראש הסגל לשעבר בבית הלבן פרסם ספר הטוען כי הנשיא ה-45 אומת לנגיף, ובכל זאת בחר להופיע לצד המועמד המתחרה לנשיאות. "הוא היה נראה קצת עייף"

ראש הסגל לשעבר של דונלד טראמפ, מארק מדוז, פרסם ספר חדש על תקופתו בבית הלבן – שם העלה טענה כי הנשיא ה-45 נמצא חיובי לקורונה שלושה ימים לפני העימות הטלוויזיוני הראשון נגד ג'ו ביידן במהלך המרוץ לנשיאות. טראמפ מכחיש בתוקף את הטענות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ו ביידן ודונלד טראמפ בעימות טלוויזיוני (צילום: Getty Images)

 

מדוז כתב כי למרות שטראמפ ידע שכל מועמד נדרש "להיבדק שלילי לנגיף 72 שעות לפני תחילת העימות, שום דבר לא יעצור אותו מלהגיע לשם". לטענתו, על אף שנמצא חיובי, הנשיא לשעבר הציג תוצאות שליליות מבדיקה אחרת שביצע.

בתגובה לפרסום, טראמפ כאמור הכחיש את הטענות של מדוז. "הסיפור שלי עם הקורונה לפני, או במהלך העימות הראשון – הוא פייק ניוז", אמר הנשיא ה-45 בהצהרה שפרסם. "למעשה, בדיקה שנערכה לפני הדיון הראתה שאין לי קורונה".

כמו כן, הנשיא ביידן נשאל על ידי עיתונאים מה דעתו על האפשרות שהנשיא הקודם סיכן אותו – ובידן ענה: "אני לא חשוב על הנשיא לשעבר".

המידע שנחשף בספר מגיע לאחר שנה של ספקולציות לגבי האם טראמפ, אז בן 74, היה חולה בנגיף הקורונה כאשר התמודד מול ביידן, אז בן 77, בעימות בקליבלנד שנערך ב-29 בספטמבר. זאת מאחר שימים ספורים לאחר מכן, ב-2 באוקטובר, הבית הלבן הודיע כי לנשיא ערך בדיקה לפני כשעה, ונמצא חיובי.

 

דונלד טראמפ ומארק מדוז (צילום: Getty Images)

 

הספר של מדוז ייצא לאור באופן רשמי בשבוע הבא, אך ה'גרדיאן' השיג עותק שלו ביום שלישי – במקרה או לא, באותו היום שבו מדוז שינה את החלטתו והודיע כי ישתף פעולה עם ועדת הבית הלבן החוקרת את ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר.

על פי ראש הסגל לשעבר, טראמפ נמצא חיובי לקורונה ב-26 בספטמבר, שלושה ימים לפני העימות עם ביידן. תוצאות הבדיקה הגיעו באותו היום שבו נערך טקס עבור מינויה של איימי קוני בארט לבית המשפט העליון, כאשר כזכור, רבים ביקרו את האירוע כפצצה מתקתקת לקורונה.

על פי מדוז, באותו יום טראמפ נראה "קצת עייף", וחשד שלנשיא דאז הייתה "הצטננות קלה". עם זאת, מדוז אמר שהוא "מרוצה" מכך שטראמפ יגיע לעצרת באותו ערב בפנסילבניה – זאת עד שהוא קיבל טלפון מרופא הבית הלבן, שון קונלי.

"תעצור את הנשיא מלעזוב" אמר קונלי למדוז, "הוא בדיוק נמצא חיובי לקורונה". אולם בשלב זה, הנשיא ה-45 כבר היה על סיפון אייר פורס 1.

ראש הסגר לשעבר נזכר כי הבדיקה שיצאה חיובית התבצעה עם ערכה ישנה, ונבדקה שוב – אז הוא נמצא שלילי. בעוד טראמפ לקח את התוצאה השלילית כ"אישור מלא להמשיך כאילו שום דבר לא קרה", מדוז אמר שהוא הורה לכל מי שנמצא המעגל הקרוב שלו להתייחס לנשיא כאילו הוא נגוע.

"לא רציתי לקחת סיכונים מיותרים", כתב. "אבל גם לא רציתי להבהיל את הציבור אם אין מה לדאוג". אך כידוע, הציבור מעולם לא ידע על הבדיקה החיובית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE