הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: משלם המיסים האמריקני מממן את הגנה משפטית למהגרים בלתי חוקיים
החוק האמריקני לא מספק ייצוג משפטי למי שעומד בפני גירוש, אך ארגונים הצליחו לשכנע ממשלות מקומיות לאסוף מיליוני דולרים מהתושבים בצורת מיסים. "שערורייתי"

משלם המיסים האמריקני במדינות ברחבי ארצות הברית, צפויים לשלם השנה כ-5.6 מיליון דולר עבור מתן הגנה משפטית עבור מהגרים בלתי חוקיים העומדים בפני גירוש – כך על פי דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי המכון לרפורמת ההגירה (IRLI).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

העמותה ללא מטרות רווח, אשר נוטה לאגף הימני של המפה הפוליטית, מצאה כי תוכנית "הגנה מפני גירוש" הסתמכה על מימון ציבורי ב-50 תחומי שיפוט, כאשר 22 מהם עבדו עם מכון ורה לצדק, הנוטה לשמאל.

IRLI אספה נתונים מאותן 22 מדינות וממשלות מקומיות, והעריכה כי משלמי המיסים יספקו 5.6 מיליון דולר בשנת 2022 עבור התוכנית, הכוללות יוזמות המציעות ייצוג ושירותים משפטיים אחרים למי שאינו אזרח העומד בפני הליכי גירוש, ובכך הנתבע לרוב לא ישלם על ההוצאות המשפטיות.

התוכנית המגנה על אותם אנשים מגיעה מאחר שלמהגרים בלתי חוקיים וללא אזרחים אחרים אשר עומדים בפני צווי גירוש, אין זכות לקבל ייצוג משפטי. זאת על פי החוק האמריקני, מכיוון שחוק ההגירה הוא עניין אזרחי ולא פלילי.

דייל ל. ווילקוקס, מנכ"ל ויועץ כללי ב-IRLI, אמר כי התוכנית היא "עלבון לכל אזרח אמריקני, אשר תושב חוקי ושומר חוק".

"החוקים שלנו קובעים בבירור שללא אזרחים אשר מואשמים בעבירות אזרחיות, אין זכות לייצוג משפטי. עם זאת, יש לנו קבוצות רדיקליות נגד גבולות, שמפיצות את התוכניות הללו. זה שערורייתי", אמר ווילקוקס.

 

(צילום: Shutterstock)

 

מכון ורה לצדק, שגם הוא מוסד ללא כוונת רווח שבסיסו בעיר ניו יורק, שימש כמקדם העיקרי להפצת התוכנית המגנה על מהגרים בלתי חוקיים. הם מעניקים מענקים חד פעמים ליישובים כדי להניע את התוכנית, במטרה להפוך אותה לקבועה.

ראש עיריית פילדלפיה, ג'ים קני, הכריז בשנת 2019 על תוכנית דומה בעיר, הנקראת פרויקט איחוד משפחות המהגרים של פנסילבניה. היא הושקה עם 100,000 דולר מכספי משלם המיסים, ועוד 200,000 דולר ממכון ורה וארגונים נוספים.

IRLI מצאה כי גורמים רשמיים בפילדלפיה "הודו שהם לא ניהלו שום פיקוח על תוכנית ההגנה מפני גירוש, למרות שהיא מומנה במאות אלפי דולרים ממשלם המיסים". למרות שהתוכנית כמעט והופסקה בשנת 2020 כאשר הקורונה הטילה עומס על תקציבי הממשלה, מנהיגי העיר החליטו בסופו של דבר לא רק להמשיך את התוכנית, אלא להכפיל את ההתחייבות, ולגבות מהתושבים 200,000 דולר לשנת הכספים הבאה.

בינתיים, לתוכנית "אין קריטריונים לזכאות מלבד הכנסה והיעדר ייעוץ משפטי", ואינה "מוציאה אנשים על סמך הרשעות פליליות קודמות, תושבות או כל סיבה אחרת". כך על פי האתר של פרויקט איחוד המשפחות של פנסילבניה.

בינתיים, מכון ורה לצד שם למטרה את הייצוג עבור יחידים בבית המשפט להגירה. הארגון אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי מתן סיוע משפטי למהגרים זוכה לתמיכה רחבה ועומדת בקנה אחד עם הערכים האמריקנים הבסיסיים ביותר.

"אף אחד לא צריך להופיע בבית משפט להגירה ללא עורך דין, במיוחד כאשר ההשלכות כוללות גירוש אפשרי ופרידה מהמשפחה והקהילה", נמסר מהארגון. "זו אחריותה של הממשלה להגן על זכויות היסוד, הבריאות והביטחון של כולם בקהילות שלנו, כולל מהגרים שמערכת האכיפה הפדרלית שלנו מכוונת אליהם".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE