הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אמריקה מפגרת בהרבה אחרי רוסיה וסין בפיתוח טילים על-קוליים"
כשלים ניסויים, פיגור אפשרי בלוח הזמנים, וניסיון להגיע בספטמבר לכשירות מבצעית - בינתיים ההובלה של רוסיה וסין, מותירה את ארה"ב בניסיון להשלים פערים

ארה"ב מפגרת במירוץ הנשק ההיפרסוני אחרי רוסיה וסין המפתחות ומציגות במהירות טילים היפרסוניים, זאת בזמן ששארה"ב סובלת מכשלונות ניסויים רציפים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג מדווח כי ה-ARRW (נשק מהיר המשוגר באוויר) של לוקהיד-מרטין, שתוכנן לשימוש ע"י חיל האוויר האמריקני, כשל בשלושה מבחנים רצופים בעוד שרוסיה וסין השלימו בדיקות מוצלחות.

שלושת הכשלים עד כה התרחשו במהלך תרגילים שהתמקדו בביצועי מנוע הדחף של הטיל לאחר היפרדות מהמפציץ ללא ראש נפץ של טיל מבצעי.

מכשול נוסף העומד בפני ארה"ב הוא שני בדיקות קרקעיות קרובות של מנוע המאיץ שאם יצליח, הרי שטיל היפרסוני תפעולי יאושר לייצור ראשוני עד ה-30 בספטמבר.

נכון לעתה, חיל האוויר האמריקני טרם פרסם עלויות הקשורות לתוכנית ARRW, אך הנתונים מצביעים על כך ששלב הפיתוח עלה בסביבות 1.4 מיליארד דולר.

כלי נשק אלה שנעים מהר פי כמה ממהירות הקול הם בעלי נתיבי טיסה בלתי צפויים המקשים על הפלתם.

ARRW אמור להיות משוגר מכנפו של מפציץ בואינג B-52 Stratofortress ולהיות מונע על ידי מנוע דחף לפני שגוף הגלישה המוצק, או ראש הקרב, טס במהירויות היפרסוניות אל מטרתו.

תת-מזכירת המחקר וההנדסה של משרד ההגנה, היידי שו, אמרה שהיא "תומכת במאמצים האגרסיביים של חיל האוויר להאיץ את הפיתוח", אבל "תאריך יכולת מבצעית של 30 בספטמבר הוא לוח זמנים אגרסיבי מאוד".

קלי סיילר, אנליסטית בטכנולוגיה מתקדמת, אמרה שהתאריך "מותיר מעט מקום לעיכובים במבחן או לכשלים נוספים בטיסה, ולכן זה כנראה יהיה מאתגר".

כריסטינה וייט, דוברת לוקהיד, אמרה שעם כל ניסוי "אנו ממשיכים לצבור בשלות טכנית משמעותית תוך השגת אבני דרך רבות".

בעוד שעדיין קיימים אתגרים טכניים והנדסיים סביב הפיתוח של ARRW לקראת הכנה לקרב, ארה"ב מפגרת אחרי מתחרותיה הבינלאומיות ברכישת נשק היפרסוני.

 

78% לא
22% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE