הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף: תנועת BLM הוציאה כספים על מטוסים פרטיים ולובינג להדחתו של טראמפ
הארגון לא מפסיק לספק שערוריות בגין הוצאות כספיות מפוקפקות, ומטיל בספק את הלגיטימיות שלו. כך למשל, BLM השקיע סכומים כלוביסט - אך לא נרשם ככזה ברשויות הפדרליות

מסמכים שחושפים את ההוצאות של התנועה לזכויות שחורים, BLM, מראים הוצאות מעוררות מחלוקת, כמו לובינג להדחתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומטוסים פרטיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי המסכים שהוגשו לשירות הכנסות הפנים, נמצא כי BLM Global Network Foundation הוציאה 1,261,901 דולר בשנת הכספים 2020 כדי "לקדם מדיניות צדק גזעני", וכדי "לשכנע חברי קונגרס להצביע בעד הדחה".

על פי החוק, ארגוני צדקה רשאית להפעיל לובי בתנאי שהם לא מוציאים סכום "מופרז" מהתרומות שלהם על המאמצים שלהם. במקרה זה, הוצאות הלובינג מסתכמות בפחות מ-4 אחוזים מההוצאות שעומדות על יותר מ-37 מיליון דולר. כך על פי המסמכים.

"עם זאת… מס הכנסה לוקח בחשבון גורמים נוספים מלבד הוצאות לובניג מדווחות ביחס לסך ההוצאות, כאשר הוא מחליט אם המשאבים המושקעים בלובינג הם מוגזמים", אמרה לורי סטיירון, מנכ"לית Charity Watch - עמותה אשר מנתחת ארגוני צדקה. "עדיין, יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על חלקים משמעותיים ממשאבי התנועה הזו".

יש לציין כי BLM לא רשמה את עצמה רשמית כלוביסטית ברשויות הפדרליות.

 

קולורס (צילום: AP)

 

נוסף על כך, מהמסכים עולה כי התנועה סיפקה שירות מטוסים פרטיים למנכ"לית שלה פטריס קולורס - זאת "בשל איומי האבטחה ובתקופת מגפת הקורונה". עוד נכתב בתיק כי "הנסיעה הזו הייתה למטרות ארגוניות" וכי "ההוצאה הוחזרה מרצון לאחר סוף השנה".

ההגשה חשפה שקולורס, שהתפטרה מהתנועה במאי 2021, לקחה "הלוואה" בסך 73,523 דולר ללא אישור מועצת המנהלים וללא הסכם בכתב - סכום ששימש להחזר נסיעות המטוס הפרטי. 

הפרסומים הללו מתווספים לשערוריות אחרות הקשורות לתנועה, כמו העברת מיליוני דולרים לעמותת צדקה קנדית, אשר מנוהלת על ידי זוגתה של קולורס - זאת כדי לרכוש אחוזה ענקית ששימשה בעבר כמטה של המפלגה הקומוניסטית במדינה, בתמורה ל-6.3 מיליון דולר. 

כמו כן, הארגון רכש באופן "חשאי" אחוזה בלוס אנג'לס בשווי של 6 מיליון דולר, המכילה שישה חדרי שינה וחדרי רחצה, בריכת שחייה וחלל משרדים. 

רק לפני קצת יותר משבוע, קולורס הודתה כי היא השתמשה באחוזה המפוארת למטרות אישיות - כמו מקלט עבורה לאחר שקיבלה איומים על חייה, חגיגה לעת השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן, ומסיבת יום הולדת פרטית עבור בנה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE