הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרופ' מהרווארד, וחבר וועדת הבטיחות של ה-CDC: "תופעות הלוואי של חיסוני mRNA גבוהים יותר מכל זריקה אחרת בשוק"
הוא תמך בעבר בחיסון אוניברסלי, כולל של ג'ונסון אנד ג'ונסון שידוע בתופעות הלוואי הרבות שלו, שאילצו את ה-FDA להורידו מהמדפים עבור קבוצות מסוימות, עתה פרופסור מרטין קולדורף הפך באופן רשמי למתנגד חיסוני mRNA מלבד בקרב קשישים

ד"ר מרטין קולדורף, עד לאחרונה פרופסור בבית הספר לרפואה בהרווארד וחבר בוועדה המייעצת לבטיחות תרופות וניהול סיכונים, הגיע כעת למסקנה, בהתבסס על מחקרים חדשים, שפרופיל הבטיחות של חיסוני mRNA נגד COVID-19 מדאיג ובעל רמת תופעות לוואי חמורות שלפי לשונו "גבוהה מכל דבר אחר היום בשוק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר קולדורף תמך עד כה בחיסונים; לדוגמה, הוא יצא נגד דעתם של עמיתיו בתת-קבוצת הבטיחות לחיסונים של ה-CDC בסתיו שעבר, כשהצביע בעד הפצת החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון לחולים פגיעים למרות חששות לגבי תופעות הלוואי הרבות שדווחו.

עתה במאמר חדש שפורסם על ידי מכון בראונסטון, ד"ר קולדורף מתייחס לשני מחקרים עדכניים שהובילו לשינוי דעתו.

ראשית, מחקר חדש של פריימן וחב', המבוסס על נתוני הניסוי של מודרנה ופייזר, שמראה תופעת לוואי חמורה אחת בקרב אחד מכל 800 מחוסנים.

זה, במילותיו של קולדורף, "גבוה מאוד עבור חיסון. שום חיסון אחר בשוק לא מתקרב לזה".

ד"ר קולדורף מתייחס גם למחקר אחר שערך לאחרונה על ידי כריסטין בן וחב'.

המחקר מראה שחיסוני ה-mRNA אינם מובילים לירידה כלשהי בתמותה בהתבסס על אותם נתונים כמו מחקר פריימן.

בעוד ד"ר קולדורף אומר שחיסוני ה-mRNA עשויים להועיל לאנשים מעל גיל 70, אך הוא טוען עתה כי כאשר מדובר באחרים, מסקנתו היא ש"לא ברור מנתוני הניסויים הקליניים אם היתרונות עולים על הסיכונים למבוגרים בגיל העבודה שלא חוסנו ושלא חלו בקוביד. זה נכון הן מבחינה היסטורית, עבור הגרסאות המקוריות של קוביד, וכרגע עבור הגרסאות החדשות יותר".

מעניין עתה האם הרשתות החברתיות יבקשו לחסום את חשבון הטוויטר או הפייסבוק של הפרופסור.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE