הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השוטר החשוד בהפצת תמונות מזירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט: "לא עשיתי שום דבר פסול"
תביעת הענק שהוגשה כנגד מחוז לוס אנג'לס בעקבות הפרשה החלה בשבוע שעבר, והשוטר שצילם והפיץ את התיעוד העיד כי עשה זאת "אלפי פעמים" כחלק מנהלי משרד השריף

שוטר במשרד השריף במחוז לוס אנג'לס אשר היה אחד הראשונים להגיע לזירת ההתרסקות הקטלנית של מסוקו של הכדורסלן קובי בראיינט עלה לדוכן העדים בשבוע שעבר וטען שהוא "לא עשה שום דבר פסול" כאשר צילם והפיץ 25 תמונות מהזירה, לרבות תיעוד של גופות ההרוגים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לדבריו של השוטר, דאג ג'ונסון, לקח לו יותר משעה לעלות ברגל לזירת ההתרסקות. הוא חיפש אחר ניצולים במשך כרבע שעה, הרחיק מספר מטיילים שהגיעו לאזור, סגר את זירת ההתרסקות והחל לצלם תמונות בטלפון הנייד שלו - לדבריו על מנת "לתעד את האזור לבקשת מפקד הזירה".

עדותו של ג'ונסון מגיעה בעקבות תביעת ענק שהוגשה ע"י ונסה בראיינט, שאיבדה את בעלה קובי ובתה ג'יג'י, וכריס צ'סטר, שאיבד את אשתו ובתו בת ה-13, בהתרסקות. המחוז - שנתבע מכיוון שהוא אחראי על משרד השריף - הודה שהשוטרים צילמו והפיצו את התמונות, אך בו בזמן טען שהתיעוד הושמד ולא פורסם בתקשורת.

מנגד, התביעה טוענת שהתמונות גוררות "מתח נפשי חסר תקדים" לאור האפשרות שיתכן שיום אחד התיעוד הקשה יופץ ברשתות: "כאשר מדובר בתיעוד דיגיטלי, זה חי לנצח", אמר אחד מעורכי הדין של התובעים.

 

תשעת ההרוגים בתאונת המסוק בתחילת 2020 

 

השוטר ג'ונסון העיד כי צילם 25 תמונות בזירה, ושלח אותו למפקד הזירה ומפקח בכבאות של המחוז. כמו כן, הוא טוען כי איבד את מכשיר הטלפון שלו כשנה לאחר מכן, כעת שביקר בלאס וגאס. לטענת התובעים, התמונות הופצו ללפחות 10 בני אדם נוספים - וחלקם הציגו אותם בפני אנשים שאינם שוטרים או כבאים.

במהלך עדותו, ג'ונסון הסביר שהוא צילם תמונות מזירות רצח ותאונות "אלפי פעמים", דבר שכביכול מקובל בקרב משרד השריף. "לא עשיתי שום דבר שלא בסדר", אמר.

בשלב מסוים, כאשר העדות כללה תיאורים של תוכן התמונות, ונסה בראיינט עזבה את האולם כדי לא לשמוע את הפרטים הקשים.

 

ונסה בראיינט, אלמנתו של קובי (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כחודש לאחר תאונת המסוק שבה נהרגו בראיינט, בתו ג'יאנה בת ה-13 ו-7 אנשים נוספים, בלוס אנג'לס טיימס דווח כי קיים חשד שמספר שוטרים צילמו את גופתו של כוכב האן. בי. איי. לשעבר ושיתפו את התיעוד עם שוטרים נוספים.

ימים בודדים לאחר מכן כינס שריף המחוז, אלכס ויאנואבה, מסיבת עיתונאים שבה חשף ששמונה משוטריו מעורבים בהפצת התיעוד המזעזע. "זה מאוד לא ראוי ואפילו מביש", אמר השריף בזמנו והוסיף, "זה מגעיל וזה פוגע באנשים שאיבדו את יקיריהם בטרגדיה הזו. אם התמונות האלה היו מתפרסמות ברבים, זה היה דבר בלתי נתפס".

בספטמבר 2020, כשמונה חודשים לאחר האסון, ונסה בראיינט הגישה תביעה כנגד משרד השריף בעקבות הפצת התיעוד מזירת התאונה. ממסמכי התביעה עולה שבראיינט ומספר קרובי משפחה נוספים הגיעו לתחנת המשטרה בקלבסס לאחר האסון, ושריף המחוז הסביר לה ששוטריו מרחיקים עוברי אורח מזירת התאונה הקטלנית: "בפועל, האיום הגדול ביותר היה משרד השריף עצמו. על אף שזירת התאונה הייתה קשה ביותר, לא פחות משמונה שוטרי משרד השריף שלפו את הטלפונים האישיים שלהם וצילמו ילדים, הורים ומאמנים מתים. הם עשו זאת ממניעים אישיים", נכתב בתביעה.

שלב העדויות במשפט יפתח מחדש מחר (שני).
65% לא
35% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE