הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני אוטובוסים עם מהגרים בלתי חוקיים הורדו מול מעונה של קמלה האריס
כמאה חוצי גבול הוסעו מדל ריו, טקסס, אל וושינגטון הבירה - הישר אל ביתה של סגנית הנשיא. חלקם אמרו לעיתונאים כי מבחינתם, הגבול פתוח

שני אוטובוסים ועליהם מהגרים בלתי חוקיים מדל ריו, טקסס, הגיעו בשעות הבוקר של יום חמישי ליד מעונה של סגנית הנשיא קמלה האריס בוושינגטון הבירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: פוקס ניוז, Shutterstock)

 

בין 75 למאה איש, כולל חוצי גבול מוונצואלה, אורוגוואי, קולומביה ומקסיקו - שנאספו בגבול איגל פאס, הוסעו לביתה של הסגנית כחלק מ'מבצע הכוכב הבודד' של המושל גרג אבוט, אשר מעבירה מהגרים מעיירות הגבול אל ערים דמוקרטיות. 

חלק מהמגרים שהגיעו בסמוך למעון של האריס, התראיינו על ידי רשת 'פוקס ניוז' ואמרו לעיתונאים שהם חושבים שהגבול פתוח. 

רק ביום ראשון האחרון, הסגנית - אשר מונתה על ידי הנשיא ביידן לטפל במשבר המהגרים - העניקה ראיון במהלכו טענה כי הגבול הדרומי של ארצות הברית הוא מאובטח, והשליכה את הבעיות הקיימות על הממשל הקודם. זאת, על אף השנה נשבר שיא של שני מיליון מהגרים שחצו את הגבול.

 

 

"אני חושבת שאין ספק שאנחנו צריכים לעשות את מה שהנשיא ואני ביקשנו מהקונגרס לעשות, הבקשה הראשונה שהצענו: להעביר הצעת חוק ליצירת נתיב לאזרחות", אמרה האריס והוסיפה: "הגבול מאובטח. אבל יש לנו מערכת הגירה מקולקלת, במיוחד בארבע השנים האחרונות לפני שנכנסו, וצריך לתקן אותה".

בחודשים האחרונים, טקסס ואריזונה החלו לשלוח אלפי מהגרים בלתי חוקיים באוטובוסים אל וושינגטון הבירה, ניו יורק ושיקגו, בניסיון להוכיח להראות לקהילות ולממשלות המקומיות את הקושי בהתמודדות עם זרם בלתי פוסק של חוצי גבול. 

מוקדם יותר אתמול, בהוראתו של המושל רון דה-סנטיס, שני מטוסים עם מהגרים המריאו מפלורידה ונחתו באי מרתה'ס ויניארד שבמסצ'וסטס, בטענה שהמדינה, כמו ניו יורק וקליפורניה, "יטפלו טוב יותר באנשים האלה שהם הזמינו אל ארצנו על ידי תמריצי הגירה, באמצעות ייעודן כ'מדינות מקלט' ותמיכה במדיניות הגבול הפתוחה של ממשל ביידן".

המושל הרפובליקני בחר באי מרתה'ס ויניארד מאחר שהוא יעד פופולרי עבור דמוקרטים עשירים, כמו הנשיא לשעבר ברק אובמה שרכש שם בית במיליוני דולרים בשנת 2019. 

 

 

בשבוע שעבר, מספר שריפים מאזורי הגבול התראיינו וביקרו את הממשל הדמוקרטי, כמו גם תקשורת המיינסטרים, על התייחסותם למשבר הגבול - ובירכו את הצעדים של טקסס ואריזונה. 

השריף בויד ממחוז גוליאד, טקסס, אמר: "הם לא ראו כלום, הם לא עיירת גבול. הם לא יודעים מה זה להיות עיירת גבול".

כמו כן, מנכ"ל איגוד השריפים הלאומי, ג'ונתן תומפסון, התייחס לאופן הטיפול של הערים הליברליות אשר סובלות לפתע מזרם המהגרים, ואמר: "ברוכים הבאים לעולם שלנו. ברוכים הבאים לבעיות היומיומיות שאיתן אנו מתמודדים, אלה שהתעלמתם מהן ושאתם ממשיכים לנסות להאשים מישהו אחר".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE