הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נראה שלאמריקאים נמאס מהגישה של ביידן למלחמה במזרח אירופה
סקר חדש מראה שלצד הסיוע הצבאי לאוקראינה, אזרחי ארצות הברית רוצים לראות את וושינגטון עושה מאמצים דיפלומטיים ומשוחחת עם רוסיה - במקום רק להטיל סנקציות

בעוד המלחמה במזרח אירופה נכנסת לחודש השמיני שלה, סקר שנערך לאחרונה מראה כי לאמריקאים נמאס מהגישה של ממשל ביידן המעניש את רוסיה בפלישתה לאוקראינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

על פי הסקר שנערך על ידי Data for Progress, נמצא כי 57 אחוזים מהמצביעים תומכים בתוקף או במידה מה ברעיון שארצות הברית תדחוף ותנהל משא ומתן דיפלומטי, גם אם זה אומר שאוקראינה תצטרך לעשות פשרות עם רוסיה. מנגד, 32 אחוזים התנגדו נחרצות או במקצת לאפשרות כזו.

נוסף על כך, הסקר מצא גם כי 49% מהאמריקאים מאמינים שהקונגרס וממשל ביידן צריכים לעשות יותר מהלכים מדיניים כדי לסייע בסיום המלחמה. עם זאת, בפועל וושינגטון כמעט ולא משתמשת בצעדים דיפלומטיים, ודובקת בעיקר במתן סיוע צבאי לאוקראינה וסנקציות על רוסיה.

"מצאנו תמיכה ציבורית די חזקה לריון של שילוב הסיוע לאוקראינה עם מסלול דיפלומטי או משא ומתן", אמר מרקוס סטנלי, מנהל ההסברה של חברת הסקרים. עם זאת, הוא ציין כי "בוושינגטון הבירה זה ייחשב כמעט פרספקטיבה רדיקלית לומר שצריך לדבר עם רוסיה".

"בשלב הזה, וושינגטון היא כל כולה רק בתוך האסטרטגיה הצבאית", אמר. "אנחנו לא מדברים עם רוסיה ולא נראה שאנחנו מחפשים הסדר. נראה שאנחנו מרוכזים אך ורק במלחמה בשדה הקרב".

 

 

רק ביום רביעי שעבר, כזכור, ממשל ביידן הודיע על מתן סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה בסך 1.1 מיליארד דולר, מה שמביא את הסכום שוושינגטון העבירה למדינה שסועת המלחמה ליותר מ-16.2 מיליארד דולר.אוקראינה היא המדינה שמקבלת את הסיוע הצבאי הזר הגדול ביותר במאה האחרונה. 

"סיוע לאוקראינה הוא לא איזו מחווה סמלית של הרגשה טובה - זו ממש השקעה בביטחון הלאומי שלנו לשל בעלות בריתנו", אמר מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל. 

אבל בעוד שהמחוקקים מאמינים לחלוטין בחשיבות הענקת הסיוע, נראה שלבוחרים נמאס. בהשוואה ל-57 אחוזים התומכים במו"מ, רק 51 אחוזים אומרים שהם תומכים בהמשך רמת הסיוע הנרחבת לאוקראינה ללא מאמצים דיפלומטיים.

"הסקרים מראים באופן עקבי שאנשים מאשימים את רוסיה בפעולות מקוממות ולא חוקיות, ושהם תומכים בסיוע לאוקראינה. אבל מה שאנשים לא נשאלו לגביו הוא האם הם מעדיפים לחפש פתרון דיפלומטי או מו"מ כדי לסיים את המלחמה", אמר סטנלי. 



10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE