הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תעכבו את הזדקנות המוח ותגבירו את היצירתיות
באמצעות כמה תרגילים די פשוטים תוכלו לא רק ללמוד טוב יותר ולהתרכז בקלות, אלא אפילו לשפר את יכולות הקשב והיצירתיות שלכם. הנה כמה תובנות מפתיעות שכדאי שתכירו מפיו של מנתח מוח, וגם התזונה המומלצת לצידן

ד״ר רהול ג׳נידאל הוא אחד ממומחי המוח המובילים בארצות הברית, וכעת הוא חושף כיצד ניתן לעכב את הזדקנות המוח בכמה דרכים פשוטות ויעילות במיוחד, ואף לשפר את תפקודי המוח לניהול חיים מאושרים, בריאים ונוחים יותר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במקום שינון - בחינה עצמית 

הדרך היעילה ביותר ללמוד למבחן היא בחינה עצמית חוזרת לאחר קריאת החומר הנלמד. במילים אחרות, כדאי להפסיק לבזבז זמן יקר על שינון החומר. אחרי שקראתם את החומר בפעם הראשונה, הכינו רשימת שאלות וענו עליהן. אפשר לעשות זאת כמה פעמים על אותו חומר לימוד.

רכישת שפה חדשה מעכבת את הזדקנות המוח

מי שלומד שפה חדשה זוכה בבריאות קוגניטיבית שנמשכת כל החיים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאזורים שונים במוח אחראים לשפות שונות, ונוירונים עסוקים הם נוירונים משגשגים. נוירונים שאין להם מטלות, לעומת זאת, נוטים למות. מוח עם נוירונים משגשגים יהיה תמיד יעיל יותר ממוח עם נוירונים מתים.

המתכון לכישרון: חריצות והתמדה

שימו לב, תרגול אכן משפר את המיומנות שלכם. כדי להשיג תוצאות מיטביות, המוח כולו חייב לעבוד כשלם משולב והרמוני על שלל היבטיו. כך שאם ניחנתם בכישרון מסוים שאתם שואפים להצליח בעזרתו, כדאי שתשקיעו בתרגול ותגלו יותר נחישות. אחרת זה לא יעבוד.

בהייה וחלימה נחוצות ליצירתיות

המוח הוא איבר חי ונושם. לכן, טיול בין המחשבות שלנו, בזיכרונות, ברגשות וברצונות, הוא דרך יעילה לגילוי האני היצירתי הפנימי שלנו.

המוח זקוק לטבע

אין צורך לבלות שבוע בלב יער כדי שהטבע יזין את היצירתיות. גם טיול בן חצי שעה בקרבת הבית, המשרד או כל מקום אחר יספיק לצורך זה. כמו כן, קצת פעילות גופנית, מעט אוויר צח וחילופי העונות הם דלק למוח היצירתי.

אימוני התנגדות מיטיבים עם המוח

פעילות גופנית היא בהחלט אחת הדרכים המומלצות ביותר לשמירה על הבריאות הקוגניטיבית ואף לשפר אותה. אינספור מחקרים הראו שתוכניות המשלבות אימון גופני תורמות לתפקוד המוח. לפעילות האירובית יש תרומה לבריאות הכוללת, אבל אם אתם בעניין של שיפור הקוגניציה, כדאי מאוד שתשקיעו באימוני כוח ומדי פעם תשלבו גם אימון טאי צ'י

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE