הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות דמוקרטים דורשים מביידן לקחת אחריות - ולנהל שיחות ישירות עם פוטין
המחוקקים, בהם אלכסנדריה אוקסיו קורטז, טענו כי אם ארה"ב מוציאה עשרות מיליארדי דולרים כדי לחמש את אוקראינה, על אחריותה גם לפעול באופן דיפלומטי ליצור הסדר שלום

30 חברי קונגרס משמאל פנו ביום שני לנשיא ג'ו ביידן וקראו לו לנהל משא ומתן ישיר עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, בניסיון לסיים את המלחמה באוקראינה שנמשכת כבר שמונה חודשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

במכתב שנשלח לבית הלבן על ידי עשרות הנציגים, כולל אלכסנדריה אוקסיו קורטז ואיווט קלארק, הם דחקו בו להתחיל להשתמש בדיפלומטיה כדי למצוא "מסגרת מציאותית עבור הפסקת אש".

"אנחנו מפצירים בך לעשות מאמצים דיפלומטיים נמרצים עבור משא ומתן להפסקת אש, לנהל שיחות ישירות עם רוסיה… ולבדוק סיכויים להסדר ביטחון אירופי חדש המקובל על כל הצדדים שיאפשרו לאוקראינה להיות ריבונית ועצמאית", כתבו.

בעוד שהמחוקקים הליברלים אמרו שהם "מסכימים עם נקודת המבט של הממשל שזה לא המקום של ארה"ב ללחוץ על ממשלת אוקראינה לגבי החלטות ריבוניות", הם כן טענו שוושינגטון צריכה לשחק תפקיד גדול יותר בשיחות שלום, בהתחשב בכ-18 מיליארד הדולר בסיוע צבאי ששלחה לקייב.

"אנחנו מאמינים שמעורבות כזו במלחמה יוצרת אחריות על ארה"ב לחקור ברצינות את כל הדרכים האפשריות - כולל התקשרות ישירה עם רוסיה - כדי לצמצם את הנזק ולתמוך באוקראינה בהשגת הסדר שלום".

הם גם הזכירו את השפעות המלחמה על כלכלת ארה"ב, וציינו כי "מחירי הגז והמזון גבוהים, מה שמעודד אינפלציה ומחירי נפט גבוהים לאמריקאים בחודשים האחרונים. כלכלנים מאמינים שאם המצב באוקראינה יתייצב, חלק מהחששות הספקולטיביים שמובילים לעלויות דלק גבוהות יותר יירגעו, וסביר להניח שיובילו לירידה במחיר הנפט העולמי". 

30 הדמוקרטים אף הציעו דרכים לפתות את פוטין להסכים לבצע משא ומתן, "כולל צורה כלשהי של הקלה בסנקציות", ובמקביל קראו להקים "ערבויות ביטחוניות לאוקראינה חופשית ועצמאית".

המכתב ששלחו עומד בסתירה לגישה של הבית הלבן, שלא מעוניין לקיים שיחות עם הנשיא הרוסי, ובטח שלא ללחוץ על אוקראינה לחזור לשולחן המו"מ או למלא תפקיד ישיר באופן שבו הסכסוך ייפתר. 

"ברור לנו מאוד שזו החלטה של הנשיא זלנסקי, אם לקיים שיחות עם רוסיה", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ביום שני. "זה משהו שהאוקראינים צריכים להכין, נמשיך לתמוך בהם כל עוד יידרש". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE