הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמש תנוחות היוגה הטובות ביותר לשריפת שומן הבטן
התרגילים הללו יחזקו את שרירי הליבה ויעלו את קצב הלב, שזו קומבינציה נהדרת לשריפת קלוריות ולהפחתת מסת הגוף

תרגול יוגה יכול לגרום לכם להרגיש קלילים על ידי פעילות מדיטטיבית ומתיחות לגוף. אבל אימוץ התרגול באופן קבוע יכול גם לעזור להפחית את מסת הגוף, ה-BMI, עם כמה תנוחות מומלצות במיוחד לחיזוק אזור הבטן.

המאמן האישי ג'סי צוקר, שהוא גם מדריך יוגה מוסמך, הסביר כי "אי אפשר לכוון במדויק מאיפה לאבד שומן, אבל אפשר לעשות את חמש תנוחות היוגה האלה כדי לבנות את שרירי הבטן ולחזק את הליבה. הן יעלו את קצב הלב וישרפו יותר קלוריות".

תנוחת הסירה מחייבת אתכם להתאזן על הישבן בזמן שהגוף שלכם יוצר צורת V, כך ששרירי הבטן שלכם עובדים קשה כדי לשמור על יציבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תנוחת סירה (צילום: Shutterstock)

 

"תנוחת הסירה מתבצעת על הרצפה, תוך איזון של עצם הזנב עם פלג הגוף העליון והרגליים שמורמות מהקרקע", אמר צוקר. "החזקה של התנוחה הזו פועלת על שרירי הבטן כדי לשמור על פלג הגוף העליון, על עמוד השדרה ישר ועל הרגליים המורמות".

תנסו להישאר בתנוחה הזו למשך 30 שניות, ותחזרו על התרגיל 3 פעמים. אם תרצו לאתגר את עצמכם, היכנסו לתנוחת סירה, הורידו את הרגליים ופלג הגוף העליון לקו ישר וחזרו למצב ה-V. שלושה סטים של 10 חזרות יחזקו אתכם מאוד.

פלאנק הוא תרגיל בטן קלאסי מהטובים ביותר שניתן לבצע. מלבד העבודה על הבטן, התנוחה מחזקת את הכתפיים, הידיים והרגליים.

 

 

"התנוחה היא עוצמתית ועובדת על כל הליבה שלכם, תוך חיזוק פלג הגוף העליון והתחתון בו זמנית. כשאתם עושים פלאנק, משכו את אזור הטבור לכיוון עמוד השדרה כדי לחזק עוד יותר את שרירי הבטן", אמר צוקר, והציע שלוש חזרות של 30 עד 45 שניות.

השלימו את הסט עם פלאנק צידי, שמאתגר את צידי הבטן שלכם ותורם לעיצוב המותניים. "תנוחת פלאנק צידי מחזקת צד אחד בכל פעם תוך כדי עבודה על זרוע אחת בכל פעם. הקפידו להכים את הירך התחתונה הרחק מהרצפה", ועשו זאת שלושה סטים של 20 עד 30 שניות לכל צד.

 

(צילום: Getty Images)

 

תנוחת חצי גשר ידועה בעיקר בזכות היתרונות למתיחת עמוד השדרה והיריכיים, אך עובדת טוב על הבטן. הרמת היריכיים לכיוון התקרה מערבת את שרירי הליבה – מה שמבטיח לחזק אותן.

נסו לשמור על גב תחתון ישר, ולמשוך את הטבור לכיוון עמוד השדרה כדי להפעיל את שרירי הבטן. אתם יכולים לבצע שלוש סטים של 10 עד 12 גשרים, או לחלופין להחזיק את הגשר למשך 30 שניות – ולחזור על כך 3 פעמים.

 

 

לבסוף, תנוחת כיסא. היא מחייבת אתכם להתיישב על כיסא דמיוני, כל זאת תוך כדי שמירה על ליבה הדוקה שמאיצה את איבוד השומן הבטני.

"תנוחת הכיסא תפעיל את כל הגוף שלכם תוך חיזוק שרירי הבטן, וזה אימון חשוב לפלג הגוף התחתון. היא גם תעלה את קצב הלב, מה שיוביל לשריפת קלוריות גדולה יותר", אמר צוקר. בצעו את התרגיל במשך 30 עד 45 שניות במשך שלוש פעמים.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE