הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר הרשעת מנאפורט והודאת כהן, טראמפ תוהה: "איפה המעורבות עם הרוסים?"
הנשיא התייחס בביקורו בוירג'יניה המערבית להרשעתו של יו"ר הקמפיין שלו לשעבר, אך סירב להתייחס להודאתו של כהן באשמה, ולדברים שאמר על הנשיא

למרות שנראה כי הקלחת המשפטית סביב הנשיא דונלד טראמפ הולכת ומסתבכת עם הרשעתו של יו"ר הקמפיין לשעבר פול מנאפורט, הנשיא עדיין טוען שמקורביו לא פעלו בשיתוף פעולה עם הרוסים לקראת הבחירות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחפש את המעורבות של אנשיו עם הרוסים. הנשיא דונלד טראמפ


במהלך ביקורו בוירג'יניה המערבית אתמול בלילה (שלישי), שאל הנשיא טראמפ "איפה המעורבות?" וטען, שוב, כי מדובר בפייק-ניוז. "כמה החדשות האלה פייק?" אמר טראמפ והצביע על מצלמות התקשורת שהוצבו בחלק האחורי של מרכז הכנסים, "פייק ניו וציד המכשפות הרוסי. איפה המעורבות? אתם יודעים, הם עדיין מחפשים את המעורבות עצמה! איפה היא? תמצאו לי אותה. אנחנו רוצים למצוא את המעורבות".

הדברים של טראמפ באו שעות בודדות לאחר שתי התפתחויות משפטיות בענייניו: הרשעתו של מנאפורט בהונאת מס ובנקאות, והודאתו באשמה של פרקליטו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, בהונאת מס, בנקאות ותרומות אסורות לקמפיין.

כשנחת טראמפ בצ'רלסטון, הוא התייחס לעניין מנאפורט, אבל סירב להתייחס לעניין כהן. מנאפורט הוא "איש טוב" שעבד בעבר עם מועמדים רפובליקנים לנשיאות ובהם רונלד רייגן ובוב דול. "הוא היה עם הרבה אנשים שונים במהלך השנים, ואני מאוד עצוב בגלל זה. אני לא מעורב בזה, אבל אני עדיין מרגיש, אתם יודעים, שזה דבר מאוד עצוב מה שקרה".

מנאפורט הורשע בשמונה סעיפי הונאה: חמישה סעיפי הונאת מס, שני סעיפי הונאת בנקים וסעיף אחד של הסתרת חשבון בנק זר. העונש המצטבר על הסעיפים הללו מגיע לכדי עשרות שנות מאסר.

בעשרת סעיפי האישום האחרים לא הצליחו המושבעים להגיע להחלטה. לכאורה נקודת אור עבור מנאפורט בן ה-69, אולם כאמור הסעיפים בהם הורשע עשויים להכניס אותו לשנים ארוכות בכלא. יש לו עוד משפט על סעיפים לא פחות חמורים שעומד להתחיל בחודש הבא - ומולר יכול לתבוע אותו שוב על עשרת הסעיפים בהם טרם הורשע.

במשפט הוכח כי חלק ממעשי ההונאה של מנאפורט חפפו לתקופה בה עמד ברא קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב. הוא עמד בפרצוף מאובן כאשר המושבעים השיבו שמונה פעמים "אשם", אולם קרץ לאשתו קת'לין עם צאתו מאולם בית המשפט. הוא לבוש חליפה כחולה מחמיאה, אולם הזמן שבילה בכלא, מאז נמצא אשם בניסיון להדיח עדים ומעצר הבית שלו בוטל, ניכר בו. השיזוף שלו דהה ושיערו האפיר.


עשוי להיכנס לכלא לזמן רב. פול מנאפורט


החקירה נגד מנאפורט החלה לפני קמפיין הבחירות כך שאינה יכולה להיות קשורה אליה. בנוסף, טבען של חקירות תובע מיוחד שהן הופכות אבנים ומוצאות דברים. כך קרה גם ביותר ממקרה אחד בחקירת התובע המיוחד סטאר בעניין השקעה כושלת של בני הזוג קלינטון, שהניבה כתב אישום בנושא מוניקה לווינסקי.

לשופט במשפט פדרלי יש סמכות ייחודית להפחית או לבטל כליל את העונש שישיתו המושבעים אם ימצא שהראיות אינן מצדיקות אותה. וכמובן שטראמפ יכול לחון את מנאפורט, גם בתיק הזה וגם בתיק הבא, באשמת קשירת קשר להעלים מסים על הכנסות בסך עשרות מיליוני דולרים, אי דיווח על היותו סוכן זר ושקרים לחוקרי FBI. הוא האדם הרביעי מקמפיין טראמפ, אחרי ריק גייטס, ג'ורג' פאפדופולוס ומייקל כהן, המורשע בדין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE