הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גולף למען ישראל
אירוע גולף מיוחד שערך ארגון JNF USA הביא את מיטב שחקני הגולף היהודים בקליפורניה למשחק התרמה מיוחד שנערך על משטחיו הירוקים המרהיבים של ה- RIVIERA COUNTRY CLUB במהלכו נאספו למעלה מ-600 אלף דולר למען פרויקטים חברתיים חשובים בישראל

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משחק הגולף השנתי של ארגון JNF USA נחשב לאחד אירועי ההתרמה החשובים והמוצלחים של הארגון. למעלה מ-100 שחקני גולף יהודים ותומכי הארגון הגיעו ליום מיוחד שנערך ב RIVIERA GOLF COUNTRY CLUB- אחד מגרשי הגולף היפים והיוקרתיים בארצות הברית. המועדון האקסקלוסיבי הממוקם ב - Pacific Palisades מקיים טורנירי גולף עולמיים כדוגמת ה- US Open, PJA, ועתיד לארח חלק מתחרויות האולימפיאדה הקרובה.

במזג אוויר קליפורני מושלם עלו השחקנים על משטחי הדשא המרהיבים למשחק גולף שנמשך כחמש שעות. במהלכו, צוות מתנדבים ומתנדבות הארגון עברו בין הקבוצות ודאגו להנעים את זמנם עם כיבוד, קוקטיילים מרעננים ומשקאות שונים. מחיר כרטיס לשחקן השנה נע בין 2,500 ל- 25,000 דולר, כשכל הכסף שנאסף נתרם לפרויקטים של הארגון בישראל. את חובבי הגולף שבניכם נעדכן שזוכה הלונג דרייב היה אלכס שיפר, והקבוצה המנצחת במשחק ( בתוצאה 102) היו :ברי רודן ג׳ף רודן ואלכס שיפר.

JNF USA הוא הארגון היהודי החשוב בעולם בכל הקשור בתמיכה בארץ הקודש. במשך שנים הוא מעורב באין ספור פרויקטים חברתיים: חיזוק אוכלוסיות חלשות, מיגון ישובים, שיפור תשתיות וסיוע ביצירת מקומות עבודה ביישובים בצפון הארץ ובדרומה. אחד הפרויקטים המרגשים של השנים האחרונות הוא מרכז חוסן רוקלן ריזלינג סנטר שנחנך במרץ שנה שעברה בעיר שדרות, שכידוע, סובלת כבר שנים ממצב בטחוני מאתגר עם אלפי טילים שנורים לשטחה על ידי ארגוני טרור פלסטינים בעזה השכנה.

מצב החירום המתמשך הביא לכך שאוכלוסייה שלמה של אנשים, מבוגרים וילדים כאחד, סובלת מתופעות של טראומה שגורמות להפרעות בתפקוד ונזק רגשי. 70% מקרב האוכלוסייה (ילדים ומבוגרים) זקוקה לסיוע פסיכולוגי.

בקרב ילדים ההפרעות התפקודיות הללו מתבטאות בקשיים בדיבור ובריכוז שמובילים להפרעות לימודיות. רבים מן הילדים נעשים תלותיים ואינם מוכנים להיפרד מהוריהם.היעדר היכולת לשחק בחוץ, בפארקים ובגני שעשועים מסיבות ביטחוניות, גורם לבעיות התפתחות וחולשה בקרב הילדים.

 

מימין לשמאל: שרון ג׳ו מנכ״לית הארצית של JNF, רס״ן במ׳יל טיראן עטיה מ״גדולים במדים״, חברת הבורד קרול שנייר

ילדים רבים חיים בפחד איום של מציאות מלווה בהפגות, טילים, אזעקות ,רעש בלתי נסבל ושהייה ממושכת במקלטים. הטיפולים במרכז מסייעים להם להתמודד עם שגרת החיים הבלתי אפשרית.
במהלך משחק הגולף פגשתי את הזוג סנדרה ואוון רוקלן, יהודים אמריקאים שהקימו יחד עם ארגון ה- JNF את מרכז חוסן בשדרות. המרכז דואג לסיוע ולתמיכה נפשית וכולל 11 חדרי טיפול עם פסכולוגים, פיסכיאטרים ועובדים סיעודיים מוסמכים המסייעים לילדים בגיל הרך ועד למבוגרים פגועי חרדה ו- PTSD. המרכז גם מאחד את הקהילה בשדרות. סנדרה סיפרה לי על קבוצת אמהות שהכירה במרכז חוסן והקימו קבוצות תמיכה שנפגשת פעם בשבוע ומסייעת אחד לשני להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים של העיר.


חלק גדול מהכנסות משחק הגולף המיוחד הוקדשו לפרוייקט גדול נוסף של JNF USA בישראל הנקראת ״גדולים במדים״. מדובר באחד הפרויקטים המרגשים שמתקיימים בישראל בשנים האחרונות. תכנית "גדולים במדים" נוסדה לפני כעשור במטרה לשלב בצה"ל נערים עם מוגבלויות ובכך להביא לשילובם בחברה הישראלית, כשהמטרה המרכזית היא לשלבם בסופו של דבר בתעסוקה אזרחית כדי שיוכלו לחיות חיים עצמאיים ככל האפשר.

לארוחת ערב מיוחדת שהתקיימה כחלק מאירוע הגולף, הגיע מישראל מנהל קשרי החוץ של התוכנית, רס״ן במילואים טיראן עטיה. הוא עדכן את האורחים במטרות והיעדים של התוכנית לשנים הקרובות וגם סיפר על הקשר המיוחד של התוכנית עם ארגון JNF USA אחד התומכים והספונסרים החשובים שלה.

בשיחה אישית עם עטיה סיפר לי על העזרה העצומה של הארגון. עטיה: ״אני חושב על הורים עם ילדים בגיל שנה שיושבים עם רופא המשפחה שלהם והוא צריך לומר להם: הורים יקרים גידלתם את הילד בבטן במשך תשעה חודשים ועוד שנה מחוץ לבטן והיום החיים שלכם הולכים להשתנות מקצה לקצה. ברגע שההורים מקבלים את הבשורה שיש להם ילד אוטיסט או על הספקטרום מתחילה דאגה עמוקה: מה יהיה בעתיד? בית ספר, תיכון, צבא, איך הילד שלהם יתפקד ומי ידאג לו.

תוכנית ״גדולים במדים״ שלנו משנה חיים. ילד אוטיסט רגיל שכל חייו הוא שואב אנרגיה מאנשים ומהסביבה שלו. אנחנו לוקחים אותו ומפתחים אותו צעד אחר צעד עד שהוא מתחיל לתת, לתרום לחברה ולסביבה שלו.״
עטיה: סיפר לי על תהליך העבודה עם הילדים המיוחדים: ״כבר בגיל 16 לאחר שהם מקבלים את הפטור הרשמי מהצבא העמותה נכנסת לפעולה. הם מגיעים לבתי הספר אוספים את הילדים ועובדים איתם פעמים שלוש בשבוע עם צוות מיוחד של מטפלים, תרפיסטים ועובדים סוציאלים שמחפשים את היכולות המיוחדות של כל ילד ולהבין כיצד הוא יכול לתרום ולהיות חיובי לחברה. העמותה לוקחת רשימה של תפקידים צבאיים ומנסה לאתר יכולות דומות אצל הילדים המיוחדים".

עוד שיתף אותי בסיפור המרגש של עקיבא, נער עם צרכים מיוחדים, שבגיל 16 קיבל דחיה מהצבא שלא הסכים לגייסו מכיוון שהיה על הספקטרום. עקיבא היה עצוב ומדוכא. העמותה לקחה את הילד כפרויקט אישי, ובמהלך האבחונים גילו שלעיקבא ישי ידע ויכולת טכניות גבוהות. הם עבדו והכישרו אותו להשתלב במעבדה היחידה בעולם של כיפת ברזל. הוא התקבל לשירות הצבאי ושם הוא פורח. לראיה: בביקורו האחרון נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן בישראל עקיבא נבחר להיות החייל שיציג את תפעול מערכת כיפת ברזל בפניו.

לואיס ( לו) רוזנברג מנכ״ל JNF USA בלוס אנג׳לס

עטיה: ״אם לילד יש בעיה עם ביטחון עצמי אנחנו ניתן לו לעבוד עם סוסים ורכיבה טיפולית, אם אנחנו מזהים בעיה מוטורית ניתן לו טיפול בשחיה ותרפיה במים, יש לנו גם קלינאית תקשורת וטיפול עם כלבים; הכל כדי לעזור לילדים האלו לגדול ולפתח את הפוטנציאל שלהם. כל העבודה שאנחנו עושים מכוונת להעניק להם כישורים לחיים גם אחרי הצבא. המטרה היא לשנות פני החברה בישראל והיחס שלהם לאנשים עם מוגבלויות. מכיוון שבארץ הצבא הוא מרכיב מרכזי שבונה את החברה שלנו אנחנו מתחילים ממנו. התחלנו את התוכנית עם 40 ילדים והיום בזכות העזרה, הסיוע והמימון של JNF USA יש לנו כמעט 1000 נערים ונערות ועוד רשימת המתנה.

בארוחת הערב החגיגית שהתקיימה בתום המשחק השתתפו תורמים רבים של ארגון ה- JNF ונכחו גם שרון ג׳וי, המנכ"לית הארצית של JNF, מארגן האירוע לואיס רוזנברג, מנכ"ל הארגון בלוס אנג׳לס. רוזנברג אמר לי בסוף האירוע: ״שיתוף הפעולה עם מועדון גולף כה נחשק ויוקרתי כמו ה- RIVIERA GOLF COUNTRY CLUB הוא הישג משמעותי. אנחנו מאגדים יחד את טובי האנשים והתורמים שלנו שזוכים לשחק במגרש גולף שלא פותח את שעריו לכל אחד. זו חוויה לכל חובב גולף ומקצוען לשחק כאן. הצלחנו לאסוף למעלה מ-600 אלף דולר תרומה מהמשחק היום וכל הכסף הזה ילך לפיתוח ארץ ישראל.״

לפרטים נוספים:
www.special.org.il

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE