הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוהבים גבינות? זוהי הבריאה ביותר
רוב הגבינות, ובטח אלה שהן מעובדות ומיוצרות ברמה מסחרית, מלאות בשומן רווי ונתרן שמזיק מאוד לבריאות הלב. אבל יש אחת שכן כדאי לשלב בתזונה שלכם

צלחת גבינות היא לא פחות מארוחת גורמה מפנקת – אבל רבים נוטים להימנע מאכילת גבינה בגלל רמות גבוהות של שומן רווי ונתרן. אבל על פי קרדיולוג בכיר יש סוג גבינה שטובה לתזונה שלנו.

ד"ר צ'נג-האן צ'ן, קרדיולוג בכיר ומנהל של מחלקת הלב במרכז הרפואי MemorialCare Saddleback שבמחוז אורנג', קליפורניה, אמר כי "מזונות מסוימים, כגון אלה העשירים בשומן רווי ונתרן, יכולים להגביר את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם".

זאת כמובן "לעומת תזונה על בסיס צמחי, עשירה בסיבים ודלת שומן רווי – שמועילה לבריאות הלב", אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אבל רגע, יש חדשות טובות לאוהבי הגבינות. צ'ן הסביר ש"גבינה כן יכולה להיות חלק מתזונה בריאה ללב", תלוי איזו אחת אתם צורכים.

לדבריו, גבינת מוצרלה היא טובה ללב. "היא מקור טוב לחלבון וסידן, ואפילו מכילה פרוביוטיקה שיכולה להועיל לבריאות המעיים ולמערכת החיסון. מוצרלה טרייה מכילה רמות נמוכות יותר של שומן רווי ונתרן לעומת גבינות אחרות".

אבל חשוב לזכור – כמות הנתרן יכולה להשתנות בין מוצרלה אחת לאחרת, לכן חשוב להקפיד לבדוק את התווית התזונתית לפני שאתם רצים למחלקת החלב בסופר.

 

 

לבסוף, הכל עניין של איזון והבנה של המוצר אותו אתם אוכלים. גבינות מעובדות, כמו למשל צ'דר, מפוצצות בשומן רווי ונתרן ובהחלט כדאי להרחיק אותן מהתפריט, או לפחות למזער את צריכתן.

ואת שאר היתרונות שיש בגבינות, ניתן להשיג ממקורות אחרים. צ'ן ייעץ לזכור ש"את חלבון הגבינה אפשר למצוא בבשר רזה, בעוד שסידן ניתן לקבל ממזונות כמו יוגורט, שעועית ועלים ירוקים".

 

75% לא
25% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE