הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדון בהקמה חד צדדית של מדינה פלסטינית
בצעד חסר תקדים תבקש אלג'יריה החברה במועצת הביטחון של האו"ם לגרום להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית בניגוד לדעתה של ישראל - ארה"ב צפויה לבלום את המהלך

ביום שישי נהיה עדים לעימות נוסף במועצת הביטחון המפולגת מאוד של האו"ם, שכן חברת המועצה אלג'יריה הכינה הצעת החלטה להכרה במדינה פלסטינית.

אישור ההחלטה ידרוש תשעה קולות ואי הגשת וטו מצד ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה או סין כדי לעבור - מה שאומר שהדבר לא יקרה, בהתחשב בכך שארה"ב כבעלת ברית קרובה של ישראל צפויה בוודאי לחסום את הניסיון להעניק לפלסטין מעמד של חברות מלאה באו"ם.

לקראת ההצבעה, שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד אמרה ביום רביעי: "אנחנו לא רואים שהחלטה במועצת הביטחון תביא אותנו בהכרח למקום שבו נוכל למצוא... פתרון של שתי מדינות מתקדם".

עמדת ארה"ב היא זה מכבר שמדינה פלסטינית חייבת להיווצר מתוך משא ומתן ישיר בין הישראלים לפלסטינים, ולא להתגשם באופן שטחי בפורום חיצוני כמו האו"ם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ישראל דחתה בבירור אפשרות להקמת מדינה פלסטינית כל עוד חמאס עדיין קיים, וראש הממשלה נתניהו גם דחה קריאה קודמת של ארה"ב לאפשר לרשות הפלסטינית להשתלט על רצועת עזה ולנהל אותה.

הפלסטינים הם כיום מדינה משקיפה שאינה חברה, מוכרת דה פקטו מאז 2012. אבל בקשה להיות חברה מלאה באו"ם צריכה להיות מאושרת על ידי מועצת הביטחון ולאחר מכן על ידי לפחות שני שלישים מהאסיפה הכללית.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה זה מכבר חזון של שתי מדינות שחיות זו לצד זו בגבולות בטוחים ומוכרים. הפלסטינים רוצים מדינה בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורצועת עזה.

גם בריטניה הודיעה זה מכבר שהיא לא תכיר בפלסטין מחוץ להסכם רחב יותר לפתרון שתי מדינות הכרוך בהסכמה ישראלית.

ספרד הייתה המדינה האחרונה שהכירה באופן חד צדדי בפלסטין כמדינה, דבר שהוכרז בתחילת החודש.

מדינות האיחוד האירופי שעשו זאת בעבר כוללות את פולין, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, רומניה ובולגריה. גם אירלנד ומלטה אמרו לאחרונה שהן מתכננות לעשות זאת.

המלחמה הנוכחית בעזה נתנה תנופה נוספת לאותם פקידים אירופאים המחפשים אחר הכרה פלסטינית חד צדדית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE