הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ מתח ביקורת נגד הציוצים של אילהאן עומר: "יום אפל לישראל"
סערת הציוצים של אילהאן עומר מסרבת להיעלם. לאחר שמחקה את ההתבטאויות האנטישמיות שלה מהרשת - היא צייצה שוב. הפעם הנשיא טראמפ לא נשאר בשקט

הנשיא דונלד טראמפ מתח אתמול ביקורת חריפה על הסנטורית האנטישמית אילהאן עומר בעקבות ההתבטאות האחרונה שלה נגד ישראל, וכינה את הציוץ של עומר "יום אפל" למדינה. "חברת הקונגרס נמצאת שוב תחת מתח ביקורת בגלל הדברים הנוראים שלה בנוגע לישראל", כתב טראמפ בטוויטר, "ארגונים יהודים שלחו עצומה למנהיגת הקונגרס פלוסי בדרישה שתוציא את עומר מהוועדה ליחסי חוץ. זה יום אפל לישראל!".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתח ביקורת חריפה בטוויטר. הנשיא טראמפ ואילהאן עומר (צילום: Shutterstock)

טראמפ הגיב לדברים שפרסמה עומר ביום ראשון ברשת החברתית, אז היא טענה, שוב, כי ישראל קונה את התמיכה של נבחרי הציבור האמריקניים, וכי היא "לא צריכה להתחנן לתמיכה של מדינה זרה כדי לשרת את המדינה שלי בקונגרס או בוועדות".

כמה ארגונים יהודיים, כולל ה-National Council for Young Israel פנו לראשת הקונגרס ננסי פלוסי אתמול בדרישה לשלול את חברותה של עומר בוועדת יחסי החוץ של הקונגרס. "לאור הציוצים האנטישמיים, הפרסומים והנאום בפני Islamic Relief USA לקראת סוף פברואר, אנחנו, הארגונים החתומים, מבקשים ממך להוציא מיידית את עומר מוועדת יחסי החוץ", כתבו הארגונים.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, פנה גם הוא לפלוסי בדרישה שהקונגרס יוציא הודעת גינוי לדברים. הוא הוסיף כי להאשים יהודים בנאמנות כפולה זו "אנטישמיות בסיסית". בתגובה, המפלגה הדמוקרטית ניסחו הודעת גינוי.

זו אינה הפעם הראשונה שבה עומר, דמוקרטית ממינסוטה, נתפסה באמירות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. רק לפני שבוע דווח כי עומר מחקה מחשבון הטוויטר שלה ציוצים שערורייתיים שגרמו לביקורת מצד שתי המפלגות בגבעת הקפיטול. העיתונאי ג'רי דונלווי מהוושינגטון אקזמינר, חשף לראשונה את מחיקת הציוצים.

 

"אנטישמית בסיסית". מנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט (צילום: טוויטר)

הציוצים השנויים במחלוקת החלו כבר בשנת 2012, אז טענה עומר כי ישראל "היפנטה את העולם" בנוגע למקומה של מדינת היהודים במאבק עם הפלסטינים. חברת הקונגרס ממינסוטה הציתה פעם נוספת את אש האנטישמיות כשטענה כי התמיכה הרפובליקנית בישראל נקנתה בכסף, והוסיפה כי "all about the Benjamins.” לאחר מכן טענה עומר כי מי שעומד מאחורי קניית התמיכה בישראל הוא לא אחר מאשר ארגון AIPAC. לאחר ביקורת ציבורית קשה, עומר התנצלה על הציוץ האנטישמי.

"אנטישמיות היא דבר אמיתי, ואני מודה לשותפי היהודים ולעמיתי שמלמדים אותי על ההיסטוריה הכואבת של האנטישמיות. הכוונה שלי לא הייתה מעולם לפגוע ביהודים אמריקנים כקבוצה", הודיעה עומר. "אנחנו צריכים תמיד להיות מוכנים לחזור אחורה ולחשוב בעין ביקורתית, ממש כמו שאני מצפה שישמעו אותי למרות שיש מי שמתנגד לזהות שלי".

מנגד, הארגון ששוקד על קשרי ארצות הברית-ישראל לא נותר בשקט. "אנחנו גאים להיות מעורבים בהליך הדמוקרטי לחיזוק יחסי ישראל-ארצות הברית", צייץ הארגון, "המאמצים הדו-מפלגתיים שלנו משקפים את הערכים והאינטרסים האמריקניים. לא נירתע על ידי מתקפות לא לגיטימיות על העבודה החשובה הזאת".

 

 

עוד חבר קונגרס חדש מהמפלגה הדמוקרטית, מקס רוז מניו יורק, פנה גם הוא לטוויטר כדי למתוח ביקורת על חברתו למפלגה, ואמר כי הצהרות כאלה "פוגעות מאוד ביהודים, כולל בי". הוא הוסיף כי "כאשר מישהו משתמש במילים פוגעות כלפי בני הדת שלי, לא אשתוק. בזמן שהאנטישמיות גואה, על המנהיגים שלנו להימנע מלעורר סטריאוטיפים פוגעניים וקריקטורות של יהודים כדי לפגוע במי שתומך בישראל. במפלגה הדמוקרטית, ובארצות הברית כולה, אנחנו חוגגים את הגיוון של העם, ואת הדתות שלנו, כסימן לחוזק".

יו"ר הוועדה הרפובליקנית, ליז צ'ני, קראה למנהיגי המפלגה הדמוקרטית להוציא את עומר מהוועדה ליחסי חוץ של הקונגרס. זודהי ג'סר, רופא ונשיא הפורום האיסלמי-אמריקני לדמוקרטיה, אמר כי הרחקת חברת הקונגרס מהוועדה היא "הצעד הנכון הראשון". הוא הוסיף שאחריו יש לקבוע שהיא לא מתאימה לשמש באף ועדה.
הקואליציה היהודית במפלגה הרפובליקנית קראה ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לנקוט בפעולה נגד עומר, ותהו אם יש עוד דמוקרטים שמעוניינים להגיב על הדברים של חברת הקונגרס. גם מקרת'י עצמו התייחס לציוץ האחרון של עומר ואמר כי "להתבטאויות אנטישמיות כאלה אין מקום בקונגרס. חוסר תגובה של הנהגת הדמוקרטים היא סכנה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE