הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובר השיקה פיצ'ר בטיחותי חדש כתגובה לרצח הצעירה בדרום קרוליינה
חברת הנסיעות השיתופיות תשלח נוטיפיקיישן לנוסע לפני שהוא ייאסף, ובו כל הפרטים המזהים של המכונית ושל הנהג, לרבות תמונתו. "הרצח של סמנתה שבר לנו את הלב", הודה היועץ המשפטי של החברה.

כחודש לאחר הרצח המזעזע של סמנתה ג'וזפסון בת ה-21,  חשפה אובר פיצ'ר חדש שאמור להפחית כמעט לחלוטין את טעויות הזיהוי הרבות בכל הקשור לשירות הנסיעות השיתופיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'וזפסון על רקע הנוטיפיקיישן החדש שיישלח עם הגעת הרכב לנקודת האיסוף (צילום: אובר / AP)

 

טוני ווסט, לשעבר עוזר התובע הכללי של ארצות הברית ומי שעובד כיום כיועץ המשפטי של אובר, סיפר ל-NBC News שהאפליקציה תשלח נוטיפיקיישן לנוסע רגע לפני הגעת האובר לנקודת האיסוף כדי שהנוסע יוכל לבדוק את לוחית הרישוי, דגם המכונית וצבעה, כמו גם את שמו ותמונתו של הנהג.

כזכור, בסוף חדש מרץ האחרון הזמינה ג'וזפסון נסיעה באובר בתום בילוי, אך היא טעתה ונכנסה אל מכוניתו של נתניאל דיוויד רולנד, שחטף ורצח אותה באכזריות. גופתה נמצאה במרחק של כ-65 מייל מהמקום בו היא נאספה. "אירוע הרצח של סמנתה שבר לנו את הלב. זו תזכורת כואבת לעובדה שעלינו לפעול למען שיפור אמצעי הבטיחות באפליקציה באופן קבוע", אמר ווסט.

בית הנבחרים המקומי של דרום קרוליינה אישר בהצבעה את "חוק סמנתה ג'וזפסון" המחייב את הנהגים בשירותי הנסיעות השיתופיות כגון אובר וליפט להחזיק בשלט ניאון מואר. אם הסנאט במדינה יאשר את ההצעה, היא תיכנס לתוקף בקרוב.

אין זו הפעם הראשונה שנהגי אובר, או אנשים המתחזים לנהגי אובר, מבצעים עבירות קשות כנגד הנוסעים. בשבוע שעבר דיווחנו על אירוע במיאמי במסגרתו נוסעת נרדמה באובר והתעוררה כשהיא עירומה והנהג שוכב מעליה. באירוע אחר שהתרחש גם כן בשבוע שעבר דווח על נהג אובר שהוריד את הנוסע בשדה תעופה בקליפורניה, ושב לביתו כדי לפרוץ אליו.

הדיווחים גרמו לרבים לשאול אם אובר פועלת בצורה מספקת על מנת למנוע את האירועים. כעת, תגובת אובר לרצח המזעזע של ג'וזפסון הוא השקת הפיצ'ר החדש, שזמין כבר עתה בדרום קרוליינה וצפוי להיות זמין בשאר ארצות הברית בתוך ימים אחדים. "בתוך האפליקציה, אחרי הזמנת הנסיעה, יהיו מספר תזכורות שיעזרו לנוסע לפני שהוא בכלל נכנס למכונית", הסביר ווסט.

למרות שהפיצ'ר החדש בהחלט יכול לסייע, ווסט הדגיש שהנוסעים חייבים לשאול את הנהג לפחות שאלה אחת לפני שהם עולים למכונית: "זה הפך להיות די טבעי לשים חגורה כשאנחנו נכנסים לאוטו, אנחנו לא ממש חושבים על זה. ככה צריכים לפעול גם עם אובר ולשאול את הנהג, 'את מי אתה אמור לאסוף?' לפני שנכנסים למכונית", סיכם ווסט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE