הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מוריד את טון האיומים כלפי איראן, מאשים את ג'ון קרי בסיוע לטהרן
במהלך מסיבת עיתונאים נשאל הנשיא אם הבית הלבן נערך למלחמה עם הרפובליקה האיסלאמית. בינתיים, רבים מהסגל הדיפלומטי האמריקני בעיראק התפנה בשל חשש ביטחוני

הנשיא טראמפ ניסה אתמול (חמישי) להרגיע מעט את רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון, ואמר כי הוא לא מעוניין במלחמה עם איראן. "אני מקווה שלא", ענה הנשיא כאשר נשאל במסיבת כתבים בבית הלבן אם ארצות הברית הולכת למלחמה עם איראן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוריד את הטון. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

התשובה הזו משלימה את מה שאמר הנשיא לשר ההגנה פטריק שנהאן בפגישה שנערכה שלשום, ביום רביעי. למרות שהנשיא אמר כי הוא "בטוח" ישלח חיילים לאזור במידה ויהיה צורך, טראמפ הוריד את טון הדיבור והאיומים ביחס שלו אל המשבר באיראן בימים האחרונים.

הנשיא כמובן לא נשאר רגוע ואדיש כאשר אחד הכתבים מתח ביקורת על מדיניות החוץ שלו. "הוושינגטון פוסט - פייק ניוז - ואפילו הניו יורק טיימס - יותר פייק ניוז - כותבים כי מדיניות החוץ החזקה שלי במזרח התיכון נובעת ממאבקי כבוד. אין כאלה מאבקים", צייץ שלשום הנשיא.

"זה תהליך מאוד פשוט. אני מקבל דעות שונות שעולות, ובסוף אני מחליט את ההחלטה הסופית. כל הצדדים, התחזיות והאפשרויות מכוסות. אני בטוח שאיראן תרצה לשוחח בקרוב".

אתמול פרסם הניו יורק טיימס ידיעה על כך שטראמפ כעס בשל הרמיזה כי היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הוביל את מדיניות החוץ - ידיעה שבאה מפי מקורות רשמיים בבית הלבן. מוקדם יותר החודש, טראמפ האשים את שר החוץ לשעבר ג'ון קרי - דמוקרט שהיה חלק מהליך חתימת הסכם הגרעין עם איראן - בשל היחסים הרעועים של המשטר כיום עם טהראן.

 

טראמפ מאשים אותו ביחס של האיראנים לוושינגטון. ג'ון קרי (צילום: Shutterstock)

"אתם יודעים, ג'ון קרי מדבר איתם הרבה. ג'ון קרי אומר להם לא להתקשר. זו הפרה של החוקה, והאמת שצריך לתבוע אותו על זה", אמר טראמפ והוסיף כי איראן צריכה לתת לו עיטור. "מה שהייתי רוצה לראות בנוגע לאיראן זה שהם יתקשרו אלי", הוסיף.

ביום רביעי העלה הצבא האמריקני העלה את רמת הכוננות עבור כוחותיו בעיראק, ומשרד החוץ הורה לכל הסגל הדיפלומטי במדינה, אלה שאינם בתפקידי חירום, לעזוב את המדינה באופן מיידי. זאת, על רקע המתיחות הגוברת עם איראן.
דובר של הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, קפטן ביל אורבן, אמר כי "ישנו איום מיידי על כוחות אמריקניים בעיראק", בזמן שהוא מנסה להבהיר דיווחים סותרים שפרסם אתמול מפקד הכוחות הבריטיים מייג'ור ג'נרל כריס גיקה, בכיר בריטי בקואליציה נגד דאע"ש שמובילה ארצות הברית. גיקה אמר כי "אין איום גובר מצד כוחות איראנים בעיראק ובסוריה". המסרים הסותרים מדגישים את הפילוג בין וושינגטון לבנות בריתה בנוגע לאיום שנשקף מאיראן.

 

מסוקים אמריקניים במתחם השגרירות בעיראק (צילום: Shutterstock)

ממשל טראמפ קבע את ההתנגדות לאיראן כאחד מעמודי התווך של מדיניות החוץ שלו. הנשיא האמריקני פרש מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 בין איראן לבין מעצמות העולם. טראמפ החזיר את הסנקציות שהוטלו על האיראנים לפני שנחתם ההסכם והגביר את הלחץ הצבאי על משטר האייתוללות.

בינתיים בבגדד פרסמה היום השגרירות האמריקנית הודעה ולפיה כל הסגל שאינו חירומי יעזוב את המדינה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה וושינגטון על איומים מצד איראן לפגוע בכוחות אמריקניים על אדמת עיראק. הממשל לא חשף פרטים נוספים על האיום המסתמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE