הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת ג'פרי אפשטיין: כתב אישום הוגש נגד 2 סוהרים שעבדו בליל ההתאבדות
השניים לא רק כשלו בתפקידם ולא סיירו באגף שבו נכלא המיליארדר היהודי, הם אף מילאו דו"ח שקרי לפיו הם כן ביצעו את המוטל עליהם. "בלילה שבו מת אפשטיין, איש לא עבר ליד התא שלו משעה 10:30 ועד 6:30 למחרת בבוקר", נכתב בכתב האישום

חבר מושבעים גדול (Grand Jury) פדרלי החליט מוקדם יותר היום (שלישי) כי ישנה תשתית ראייתית מספקת על מנת להעמיד לדין שני סוהרים שהיו במשמרת במהלך הלילה שבו התאבד ג'פרי אפשטיין, המיליארדר שהואשם בסרסור בקטינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים מול בית הכלא הפדרלי בניו יורק שבו נכלא אפשטיין (צילום: Getty Images)

 

שני הסוהרים - טובה נואל ומייקל תומאס - יועמדו לדין בחשד לקשירת קשר ומילוי דו"ח שקרי. לפי כתב האישום, הם כשלו בתפקידם כאשר לא ביצעו סיור רגלי תכוף באגף המיוחד שבו נכלא אפשטיין: "הם ישבו במשרד שלהם, דפדפו באינטרנט וסיירו רק באזור המשותף", נכתב בכתב האישום.

אם לא די בכך שלא ביצעו את תפקידם כנדרש, הם הסתירו את המעשה בדו"ח המשמרת וחתמו על כך שהם אכן סיירו בכל האגפים בבית הכלא הפדרלי במנהטן: "בלילה שבו מת אפשטיין,  איש לא עבר ליד התא שלו משעה 10:30 בליל ה-9 באוגוסט, ועד למחרת בשעה 6:30 בבוקר כאשר גופתו התגלתה. הוא התאבד במהלך הלילה כאשר לא היה תחת השגחת הסוהרים".

 

ג'פרי ברמן, התובע הפדרלי במנהטן, מציג את כתב האישום נגד אפשטיין לאחר מעצרו (צילום: רויטרס)

 

כזכור, אפשטיין נעצר בתחילת חודש יולי האחרון לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור לפיו המיליארדר היהודי שילם לנערות מאות דולרים במזומן כדי לקיים עמו יחסי מין, הן בביתו בניו יורק והן בפאלם ביץ' שבפלורידה. עוד נטען כי לפחות חלק מעובדיו של אפשטיין ידעו על המקרים, ואחדים אף סייעו בכך ש"גייסו" את הנערות.

בית המשפט הפדרלי בניו יורק דחה על הסף את בקשתו להשתחרר בערבות, גם לאחר שעורכי דינו הציעו חבילת שחרור בגובה 77 מיליון דולר שכלל מספר בתים ואת מטוסו הפרטי. השופט ריצ'רד ברמן נימק את ההחלטה בכך ש"ספק אם חבילת שחרור בערבות כלשהי תגבר על הסכנה הטמונה לקהילה בשחרורו".

כחודש וחצי לאחר מכן, אפשטיין נמצא מת בבית הכלא בעיר. תיאוריות קונספירציה רבות הופצו לאחר מותו, כולל ע"י הנשיא טראמפ שרמז על מעורבות של משפחת קלינטון במעשה, אך כשבוע לאחר מותו פורסם דו"ח מקיף של חוקר מקרי המוות שקבע כי המיליארדר התאבד בתלייה. לעומת זאת, אי-סדרים בהתנהלות בית הכלא אכן נמצאו, וכאמור, כתב אישום הוגש כנגד שניים מהסוהרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE