הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר עשר שנות התרחבות כלכלית: המשק האמריקאי איבד 700 אלף משרות, אחוז האבטלה זינק
על רקע העובדה שכ-10 מיליון בקשות הוגשו לקבלת דמי אבטלה, ולאור משבר הקורונה שגרם למאות מיליונים להישאר בבתים, דו"ח המשרות של חודש מרץ חושף תמונת מצב עגומה. אם לא די בכך, כלכלנים רבים מעריכים כי תמונת מצב מדויקת יותר תתקבל בדו"ח המשרות הבא

המשק האמריקאי איבד במהלך חודש מרץ 701 אלף משרות, ובכך תמה לה תקופת שיא של עשר שנים שבהן כמות המשרות עלתה מדי חודש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות מיקרוסופט בניו יורק שנסגרה בשל המשבר (צילום: Shutterstock)

 

עוד עולה מדו"ח המשרות החודשי שפורסם הבוקר (שישי) ע"י משרד העבודה האמריקאי, כי אחוז האבטלה זינק ל-4.4%, וזאת לאחר חודשים שבהם עמד על ערכו הנמוך מזה 50 שנה - כ-3.5%.

לדעת רבים, הנתונים שנחשפו הבוקר הם רק קצה הקרחון של המשבר, בייחוד לאור העובדה שאסיפת הנתונים אירעה בחצי הראשון של החודש, הרבה לפני שמגפת הקורונה הובילה יותר מ-300 מיליון תושבים בארה"ב להסתגר בבתיהם. לכן, דו"ח המשרות של חודש אפריל - שצפוי להתפרסם ב-8 במאי - יעניק תמונת מצב מדויקת יותר.

כזכור, בשבועיים האחרונים הוגשו קרוב ל-10 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה: כ-3.3 מיליון בקשות הוגשו עבור השבוע שהסתיים ב-21 במרץ, כאשר בשבוע שהסתיים ב-28 במרץ המספר כבר זינק ל-6.6 מיליון. ההערכות מדברות על לפחות 10 מיליון בקשות נוספות שצפויות להתקבל בשבועיים הקרובים.

"עבור המשק, חודש אפריל יהיה לא פחות מאסון", טוען מייקל גפן, הכלכלן הבכיר של ברקליס בארה"ב, "נותרנו לנו עוד כשבועיים עד שהנתונים של חודש אפריל ייאספו, ולא אופתע אם אחוז האבטלה יעלה על 10%".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE