הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות הקורונה: ארה"ב חצתה את רף מיליון החולים
הכמות הבלתי נתפסת של חולי קורונה בארה"ב גדולה מסך החולים בחמש המדינות המדורגות אחריה. ב-CDC הסבירו כי המודלים לחיזוי ההתפרצות מראים על עלייה צפויה בכמות החולים ובמתים, ובייחוד באזורים שבהם לא ישמרו על ריחוק חברתי

פחות מארבעה חודשים עברו מאז שנשא הקורונה הראשון בארה"ב אובחן באופן רשמי, והיום (שלישי) המדינה רושמת ציון דרך קשה במיוחד: יותר ממיליון חולים אובחנו מחוף לחוף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פינוי גופות של קורבנות הקורונה מבית חולים בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

לפי החוקרים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבבולטימור, עד כה אובחנו 1,004,908 נשאי הנגיף. לשם השוואה, שתי המדינות שמדורגות אחרי ארה"ב עם הכי הרבה חולי קורונה הן ספרד (כ-232 אלף) ואיטליה (כ-201 אלף). למעשה, בחמש המדינות המדורגות אחרי ארה"ב ישנם פחות חולי קורונה (כ-920 אלף) לעומת ארה"ב.

ארצות הברית הגיעה לאבן הדרך העגומה הזו בשבוע שבו הוצגו שבעה מודלים לחיזוי התפרצות הנגיף. לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כל המודלים הללו מראים שכמות החולים במדינה רק תלך ותזנק, אם כי הדבר יהיה תלוי במידה שבה התושבים ישמרו על ריחוק חברתי, כאשר חלק מהמדינות יפתחו מחדש.

ב-CDC אף הסבירו כי שישה מן המודלים מציגים את התפרצות הנגיף (ומקרי המוות כתוצאה ממנה) ברמת המדינה והלאומית, ואילו אחד (של חוקרים באוניברסיטת טקסס) מתייחס ל"אזורים כלליים" (למשל, כל אזור ניו יורק רבתי): "המודלים מראים שאם נשמור על ריחוק חברתי, מניין החולים ומקרי המוות יירד באופן משמעותי במהלך החודש הקרוב", אמרו ב-CDC, "ובהתאם לכך, מודלים שבהם הריחוק החברתי לא נשמר מציגים עלייה מדאיגה, הן בכמות החולים והן במתים".

 

המודלים כפי שהוצגו ע"י ה-CDC (צילום: CDC / Shutterstock)

 

כך למשל, מודל של אוניברסיטת וושינגטון (שעליו הצביעו בעבר הנשיא טראמפ ויועציו הבכירים) הציג עד לא מזמן תחזית קודרת למדי שבה כ-60 אלף אמריקאים ימותו בעקבות המשבר. אט אט, החוקרים העלו את התחזית הזו, וכעת היא עומדת על יותר מ-74 אלף מתים עד חודש אוגוסט הקרוב.

פרטים נוספים על המודלים ניתן למצוא באתר ה-CDC כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE