הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכתובת הייתה על הקיר: רשת JC Penney הכריזה על פשיטת רגל
לרשת הוותיקה יש כיום כ-860 סניפים ברחבי ארצות הברית, אך מרביתם נותרו סגורים במהלך ימי המשבר. עם זאת, הצרות הכספיות של החברה החלו הרבה לפני הקורונה, שכן נתוני המכירות נמצאים בירידה בארבע השנים האחרונות

בכוונת רשת JC Penney להכריז על פשיטת רגל, וזאת על רקע הירידה המתמשכת בנתוני המכירות בשנים האחרונות, ומשבר הקורונה שרק העצים את הבעיות הפיננסיות של הרשת הוותיקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, בארבע השנים האחרונות החברה דיווחה על הפסדי ענק, ו-860 הסניפים שנמצאים בידי הרשת כיום הם פחות מרבע מכמות הסניפים של הרשת בשנת 2001. נכון לחודש פברואר האחרון, כ-90 אלף איש הועסקו ע"י הרשת.

לפני חודש ימים, ב-15 באפריל, הנהלת JC Penney לא עמדה בתשלום בגובה 12 מיליון דולר (ריבית על חובותיה), כך שלרשת היו 30 ימים להעביר את התשלום לפני ההכרזה. אלא שהבוקר, היה נדמה שהרשת הצליחה להימנע מפשיטת רגל, שכן היא שילמה סכום של 17 מיליון דולר (שאותה התחייבה לשלם ב-7 במאי), אולם בסופו של דבר הוחלט כי אין מנוס מלבד להכריז על פשיטת רגל.

כעת, JC Penney מצטרפת לשתי רשתות נוספות - נימן מרקוס וג'יי קרו - שפעלו בצורה דומה בשבועות האחרונים.

ראוי לציין כי גם רשתות אלו סבלו ממצוקה כספית הרבה לפני השנה הנוכחית, אולם במהלך ימי המשבר, לא מעט מהן נאלצו לסגור את כלל הסניפים. מעבר לכך שחברות הענק מפספסות הכנסה של מאות מיליוני דולרים, עליהן להתמודד עם בעיה נוספת: הוצאתם של מאות אלפי עובדים לחופשות ללא תשלום. אם לא די בכך, מרבית הצרכנים מתרכזים כעת ברכישת פריטים הקשורים למגפה - נייר טואלט, חומר חיטוי ועוד - ופחות מחפשים אחר פריטים אחרים.

סוגיית הביקוש צפויה להיות חשובה ביותר כאשר ארה"ב תחזור לשגרה, שכן ככל שהביקוש יהיה נמוך, יהיה קשר יותר לאותן רשתות ענק להתאושש: "חנויות פיזיות סבלו מירידה במכירות בגלל האינטרנט הרבה לפני המשבר", מסביר רנדל קוניק מבנק ההשקעות "ג'פריז", "ואחריו הן ייאלצו להתמודד עם אותה מגמה, רק שהיא תקרה מהר עוד יותר".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE