הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אנחנו גאים בכם״: הזוג אובמה גייס כוכבים רבים כמו ביונסה וטיילור סוויפט כדי לברך את בוגרי השנה באירוע ״Dear Class 2020״
הגברת הראשונה לשעבר יזמה אירוע סיום מיוחד עבור בוגרי השנה אשר עקב נגיף הקורונה לא יכולים לחגוג השנה כמו שצריך. יחד עם בעלה הם גייסו את הכוכבים הגדולים ביותר לברך את הצעירים שבעיקר הביאו גאווה שדרך שבה הם מתנהלים בעת המחאות האחרונות במדינה

מישל אובמה, הגברת הראשונה לשעבר, בשיתוף הארגון ״לשאוף גבוה יותר״ (Reach Higher initiative) שהחלה עוד מתקופתה בבית הלבן, היא זו שיזמה את קיום האירוע, בשיתוף פעולה יחד עם יוטיוב. הרעיון נוצר עקב המשבר הגדול שפקד ארה״ב, כמו את כל העולם, בהתפרצות המגפה העולמית מה שמנע מבוגרי שנת הלימודים לשנת 2020 לחגוג אותה כמו שצריך.

כמובן שברק אובמה, נשיא ארה״ב לשעבר, נרתם גם הוא למחווה המרגשת של אשתו, ויחד הם הצליחו לרתום כמה מהשמות החמים של התעשייה לברך את הבוגרים ואף להביא כמה הופעות שוות במיוחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״סומכים על דור העתיד״ - טיילור סוויפט, ביונסה, ברק ומישל אובמה. מקור: Shutterstock

 

למרות שרוב הברכות מהסלבריטאים שהוצגו במהלך האירוע צולמו מראש, נראה כי הכיוון הכללי של כולם היה לשבח את הצעירים על סיום השנה יחד עם דחיפה להביא שינוי בתור ״העתיד של כולנו״.

מי שפתחה את האירוע הייתה הזמרת העולה, ליזו, בביצוע לשיר ״Pomp and Circumstance״, מלווה בפילהרמונית של ניו יורק כשמאחוריה הופיעו תמונות מהמחאות האחרונות של Black Lives Matter. 

 

טיילור סוויפט הצטרפה גם היא לאירוע הוירטואלי והבינה לליבם את בוגרי השנה, ״אני יודעת שזה כנראה לא היה הדרך של הסיום שחשבתם שיהיה לכם״. עוד הוסיפה הזמרת: ״אני מניחה שלפחות שיעור אחד טוב יבוא מזה״, בהתייחסותה לנגיף הקורונה. ״לצפות לבלתי צפוי, אבל לחגוג בכל מקרה. אני כל כך גאה בכם, ומקווה שיהיה לכם נפלא ושאתם באמת גאים בעצמכם״.

הזמרת התייחסה למצב המהומות ברחובות לפני קצת יותר משבוע, או יותר נכון לומר, לתגובה האבסורדית של הנשיא טראמפ למאבק למען צדק גזעי. 

 

 

זמרת נוספת שהראתה נוכחות בשידור היתה אלישה קיז. היא שיבחה את הדור הצעיר על ש״העניק השראה לעולם לראות את האנושות הקולקטיבית שלנו״, בהתייחסות ישירה להפגנות שעדיין מתקיימות בארה״ב ושכבר התרחבו לכל העולם. ״תזדהו על מי שנראה לכם שונה על פני השטח״.

״כרגע, זה אולי מרגיש שאין הרבה מה לחגוג וזה בסדר״, אמרה קיז. ״אתם לא חושבים על הזמן שלכם בבית הספר. אתם חושבים על לצעוד ולהפגין ולוודא שהקולות שלכם ישמעו… אתם  לוקחים את שברון הלב שלכם ואת הזעם שלכם והופכים אותם לפעולה. אני רואה אותכם. אתם לא ניתנים לעצירה״, אמרה בגאווה לבוגרי המחזור. 

 

 

באירוע היו הופעות נוספות לזו של ליזו. קייטי פריי הופיעה עם כמה מהלהיטים הגדולים שלה, כשהיא לבושה בשמלה לבנה צמודה המבליטה בטן הריונית מתקדמת במיוחד. להקת הבנים שמסעירה את העולם, BTS, נתנה גם היא הופעה ארוכה למדי של כמעט 12 דקות לכבוד בוגרי המחזור.

 

 

״אתם זרעי העתיד עבור יער חדש ושונה״ - ליידי גאגא

כוכבת בינלאומית נוספת הופיעה בשידור. הזמרת הדגישה שהקטע שלה צולמה לפני שבועיים כך שהיא הקליטה חלק מחדש. ״הנאום שלי הוקלט לפני הרצח של ג’ורג’ פלויד, התנועה אקטיביסטית שבאה לאחר מכן במחאה על אכזריות המשטרה והגזענות המערכתית במדינה הזו״, פתחה גאגא.

ניכר היה על קולה של גאגא הכאב האמיתי ממה שקורה בימים אלו במדינה שלנו. ״יש הרבה על מה להיות עצוב, יש הרבה מה לחגוג. אתם צופים במה שהוא רגע מרכזי בהתפתחותה של המדינה הזו. אתם צופים בחברה שמשתנה בצורה חשובה מאוד״, אמרה גאגא.

הזמרת, שנוטה לדבר במטאפורות כאלה ואחרות כמו בשירה החדש ״Rain On Me״, התייחסה לגזענות באמריקה כאל יער. ״אני מדמיינת יער רחב ומלא בצפיפות של עצים גבוהים״, הסבירה. ״עצים עתיקים כמו המדינה הזו עצמה, עצים נטועים בזרעים גזעניים, עצים שגדלו ענפים דבוקים מראש ועלים מעיקים ושורשים מעורבבים שקברו והתבצרו עמוק בתוך האדמה ויוצרים רשת כל כך מפותחת וכל כך מסובכת״.

גאגא פונה לבוגרים להביא את השינוי ואומרת, ״היער הזה הוא איפה שאנחנו גרים, זה מי שאנחנו״. והיא ממשיכה,״אני מאמינה בלב שלי שהאנשים שהולכים לגרום לשינוי הזה לקרות מאזינים לי מדברת ברגע זה. אתם זרעי העתיד עבור יער חדש ושונה״.

 

 

״אתם כל מה שהעולם צריך עכשיו״ - ביונסה

כמובן שגם חברתם הטובה של הזוג אובמה נכחה גם היא, הזמרת האגדית, ביונסה. ״הגעתם לכאן באמצע משבר עולמי, מגיפה גזענית וזעם כלל עולמי על הריגתו חסרת ההיגיון של עוד בן אדם שחור לא-חמוש. ואתם עדיין עשית את זה״, שיבחה את הבוגרים על התמודדותם עם המצב, ויותר מזה, התגאתה בהם על העשייה שלהם למען הבאת השינוי באמריקה.

״תודה שהשתמשתם בקול הקולקטיבי שלכם כדי ליידע את העולם ש’חייהם של השחורים חשובים’״, אמרה. ״ראינו שלבבותינו הקולקטיביים, כאשר הם פועלים לפעולה חיובית, יכולים להפעיל את גלגלי השינוי. שינוי אמיתי מתחיל איתך (בכל אחד)״.

״כל אלה שמרגישים שונים, אם אתם חלק מקבוצה שנקראת 'האחר'. קבוצה שלא יכולה להיות במרכז הבמה. תבנו לעצמכם במה משלכם ותגרמו להם לראות אתכם״, עודדה את הצעירים לפעול בשביל עצמם, מבלי לחכות למישהו שירים את הכפפה בשבילם.

״המוזרות שלכם יפה. השחור שבכם יפה״, המשיכה אגדת המוזיקה. ״החמלה שלכם, ההבנה שלכם, המאבק שלכם על אנשים שעשויים להיות שונים מכם יפה. אני מקווה שתמשיכו ללכת לעולם ולהראות להם שלעולם לא תפסיקו להיות עצמכם. זה הזמן שלכם עכשיו״, אמרה.

״מנהיגי העתיד שלנו, דעו שאתם עומדים לשנות את העולם. אני רואה את זה. אתם כל מה שהעולם צריך עכשיו! עשו זאת באהבה, במצויינות״, אמרה בגאווה תוך ניסיון להניע את הדור הצעיר לשנות את טעויות העבר במדינה ובעולם כולם.

 

 

״תגרום לזה להיות משהו״ - ברק ומישל אובמה 

״זהו יום ענק לכולכם!" מישל אובמה התחילה. ״היום הוא שיאו של מסע ארוך״, המשיך ברק אובמה. הזוג בירך את הבוגרים על סיום השנה תוך התייחסות למצב העולמי שבו הם נמצאים שממנו הם צריכים להתחיל את חייהם הבוגרים. ״בדיוק כשסיימתם את הסיבוב האחרון, העולם השליך מגיפה בדרך שלכם… זה הרבה לבקש בכל אחד, אבל למרות כל זאת, הנה אתם״.

מישל הוסיפה ודיברה על המחאות התקיימות בימים אלו ברחבי ארה״ב, תוך כדי שהיא קוראת לאותם צעירים לעשות את עבודת המחקר שלהם על היסטורית הגזענות במדינה וכמובן לבדוק טוב מאוד את המועמדים ולהיות מוכנים להצביע בבחירות הקרובות.

 

 

״מה שקורה כרגע זו תוצאה ישירה של עשרות שנים של דעות קדומות ואי-שוויון בלתי מודעים״, אמרה מישל. ״עבור יותר מדי אנשים במדינה הזאת, לא משנה כמה הם עובדים, יש להם מחסומים מבניים שפשוט הופכים את הדרך ארוכה וסוערת הרבה יותר״.

ברק המשיך ושיבח את הצעירים על לימודיהם וציין כי זה חלק ממה שהם יצטרכו כדי לעשות את השינוי, וכמובן את החשיבות של פשוט לחגוג את הצלחתם הרגעית. ״אנו רוצים שתדעו כי כל העבודה שביצעתם להשגת השכלתכם היא אחת מההשקעות הטובות ביותר שיכולתם לבצע״, אמר בשמו ובשם אשתו.

 

 

״ראינו את זה במשך עשרות שנים: ככל שיש לכם יותר השכלה, כך מצבכם ומצב משפחותיכם יוכל להשתפר... כולכם עשית משהו נהדר. תחזיקו את הראש גבוה ותחגגו!״, אמר ברק ומישל הצטרפה, כאשר כוונתם הייתה ברורה בשים קצת ווליום גבוה לשיר אהוב ולרקוד. ״לכו על זה ותרקדו קצת. ריקוד מגניב כזה, אם אתם לבד״, התבדחה מישל.

לסיום, הזוג הופיע שוב לאחר על הברכות ודיבר אל הבוגרים שוב. ברק התייחס לאותם מפגינים צעירים במחאות השקטות ואמר: ״אתם מעוררי השראה בצורה שלא תיאמן. אתם גורמים לי להיות אופטימי לגבי עתידינו, מכיוון שהנורמלי הישן לא היה מספיק טוב״.

ברק מוסיף, ״סופו של דבר, אנחנו אומר שנוסדה על מחאה… אמריקה השתנתה, תמיד המשיכה להשתנות, כי הצעירים העזו לקוות״. 

״מזל טוב מחזור 2020. תגרמו לזה להיות משהו, ותמשיכו לגרום לנו להיות גאים!״.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE