הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השלישית בתוך כחודש: עשרות ילדים נעדרים חולצו במבצע משטרתי
אחרי ג'ורג'יה ואינדיאנה, הפעם אנשי שירות המרשלים פעלו ברחבי אוהיו והצליחו לאתר 35 ילדים, כולם בני 13 עד 18. רשויות החוק חששו שלפחות חלקם עלולים ליפול קורבן לסחר בבני אדם, ועל כן המבצע נערך במשך חודש שלם. על חמשת התיקים שנותרו פתוחים נמסר: "נמשיך לעבוד קשה כדי לאתר אותם, וילדים נוספים"

שירות המרשלים בארצות הברית הצליח לאתר 35 ילדים נעדרים במהלך מבצע "רשת ביטחון" שנערך במהלך החודש החולף באזור אוהיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת השירות הוסבר כי המבצע אומנם נערך בצפון אוהיו, עם דגש על הערים קליבלנד ואקרון, אך חלק מהילדים נעלמו מבתיהם במדינות מרוחקות יותר, לרבות מפלורידה.

למעשה, רשויות החוק הכריזו על המבצע בשלהי חודש אוגוסט, אך רק הבוקר פורסמו פרטים נוספים. כך למשל, מטרת המבצע הייתה לאתר 40 ילדים נעדרים, כך שישנם חמישה תיקים שעדיין פתוחים. עוד נמסר כי מדובר בנערים ונערות בני 13 עד 18, וחלקם אף קשורים לסחר בילדים: "שמונה מהנעדרים היו בסכנה ליפול קורבן לסחר בבני אדם, והתיקים שלהם הועברו למחלקה המתאימה", הסבירו בשירות המרשלים.

 

 

"מבצע 'רשת ביטחון' אומנם הסתיים, אך אנשינו ימשיכו לעבוד במקביל עם רשויות החוק המקומיות על מנת לאתר את חמשת הילדים שנותרו, כמו גם ילדים נוספים", הוסיפו בשירות המרשלים.

 

צעירה שחולצה במהלך המבצע בג'ורג'יה (צילום: שירות המרשלים של ארה"ב)

 

למעשה, מדובר במבצע הגדול השלישי שנערך בשבועות האחרונים ע"י שירות המרשלים, כנגד תופעת הסחר בבני אדם, ובאופן ספציפי יותר כנגד תופעת הסחר בילדים.

כך למשל, באינדיאנה נערך מבצע שבו אותרו 8 ילדים. מבצע זה, שנמשך חמישה ימים בעיקר באזור בירת המדינה, אינדיאנפוליס, אף הוביל למעצרו של אדם אחד (בקשר לחטיפה): "החוקרים קיבלו את התיקים של הילדים והחלו את מלאכתם בחיפושים בכתובת האחרונה שהייתה ידועה לרשויות", נמסר בזמנו משירות המרשלים, "ומשם הם עברו לבתים של חברים ולבתי הספר, מתוך מטרה למצוא קצה חוט שיוביל אל הנעדרים". עוד נמסר משירות המרשלים כי הילדים הם בני 6-17, וחלקם סבלו מהתעללות פיזית ומינית.

דן מקליין, נציג שירות המרשלים באינדיאנה, הוסיף כי "המבצע שולח מסר חד וברור לילדים הנעדרים ולקרובי המשפחה שלהם: לא נבחל באמצעים ולא ננוח עד שנמצא אתכם".

 

מדובר במבצע הגדול השלישי שנערך בשבועות האחרונים (צילום: שירות המרשלים של ארה"ב)

 

ימים בודדים קודם לכן הסתיים מבצע נוסף, הפעם באזור ג'ורג'יה, במסגרתו אותרו לא פחות מ-39 ילדים ממדינות שונות, ביניהן פלורידה, קנטקי, ומישיגן. גם מבצע זה הניב תוצאה כפולה: הילדים חולצו ו-9 בני אדם - ביניהם ארבעה תושבי פלורידה - נעצרו.

"חלק מהעצורים הם אלו שעמדו מאחורי הסחר בבני אדם, אך חלקם קשורים בצורה עקיפה", הסביר חוסה ריברה, בכיר בשירות המרשלים, "למשל, אם הגענו למקום מסוים כדי לחפש אחר נעדר, ומצאנו אדם עם אקדח על אף שהוא עבריין מורשע, הוא גם נעצר".

ריברה אף הסביר כי שירות המרשלים משתמשים במונח "נעדרים" כביטוי כלל, ולאו דווקא מדובר בילדים שנחטפו או כדומה: "יש כאלה שברחו משירותי הרווחה, וברגע שדווח לנו על כך הם מוגדרים כנעדרים".

"הילדים שלנו אינם למכירה, ואנחנו מסרבים לשכוח אותם", הוסיף בזמנו מנהל שירות המרשלים, דונלד וושינגטון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE