הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקפת סייבר על מערכות משרד החוץ האמריקני – ככל הנראה קשורה לנסיגה מאפגניסטן
עם אפשרות לפירצה חמורה, המקורות לא מסרו מהו היקף הפגיעה במערכות המחלקה, אך טענו כי מבצע הפינוי מקאבול "לא נפגע". "מתייחסים למקרה ברצינות"

משרד החוץ עבר מתקפת סייבר, וראש מחלקת הסייבר של משרד ההגנה שלח הודעות על אפשרות לפריצה חמורה. כך מסר מקור ל'פוקס ניוז' היום (שבת), וציין כי נראה שלתקיפה יש קשר לנסיגה האמריקנית מאפגניסטן והשתלטות הטליבאן על המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסוק אמריקני ממריא משגרירות ארה"ב בקאבול לאחר שהטליבאן פלשו לעיר הבירה (צילום: איי.פי)

 

לא ברור אם מחלקות כלשהן במשרד החוץ הושפעו מהפירצה, ואם כן מה היקף הפגיעה, אך גורם המעורה בפינוי ההמוני של אלפי אמריקנים ואפגנים מקאבול, אמר כי מבצע הפינוי "לא נפגע".

"המחלקה מתייחסת ברצינות לאחריות שלה בשמירה על המידע ונוקטת כל הזמן בצעדים כדי להבטיח שהמידע מוגן", אמר דובר המשרד. "מטעמי ביטחון, איננו יכולים לדון באופי או בהיקף של אירועי סייבר בשלב הזה".

מתקפת הסייבר מגיעה שבועות ספורים לאחר שדו"ח הוועדה לביטחון פנים בסנאט דירג את תוכנית אבטחת המידע הכוללת של משרד החוץ כ-D, הדירוג הנמוך ביותר. הדו"ח מצא כי אבטחת המידע במחלקה היא "לא יעילה בארבעה מתוך חמישה תחומי תפקוד", והדגיש ש"מידע לאומי רגיש" נמצא בסכנה.

בין הנתונים הרגישים שצויינו בדו"ח הוועדה, זה שמות, תאריכי לידה ומספרי ביטוח לאומי המשמשים לבדיקת דרכונים. "המבקרים זיהו חולשות הקשורות לאבטחה של מידע רגיש, וציינו שלמחלקה 'אין מערכת אבטחת מידע ופרטיות יעילה".

כמו כן, בדו"ח הסנאט צוין כי משרד החוץ לא ביצע בזמן וכנדרש הערכות אבטחה נחוצות, אשר התייחסו אליהן גם בדו"ח של המפקח הכללי משנת 2015.

בסוף חודש יולי פורסם כי ההאקרים הרוסים שעמדו מאחורי קמפיין הסייבר ריגול הסייבר ״סולאר ווינדס״, פרצו בשנה שעברה גם לחשבונות הדוא"ל של כמה ממשרדי התביעה הפדרליים הבולטים ברחבי ארה״ב, כך מסר משרד המשפטים.

מהמחלקה נמסר כי 80% מחשבונות הדוא"ל של מיקרוסופט המשמשים את העובדים בארבעת משרדי עורכי הדין האמריקאים בניו יורק נפגעו. בסך הכל, ממשרד המשפטים נמסר כי ל-27 משרדי עורכי דין בארה"ב יש לפחות חשבון אימייל של עובד אחד שנפגע במהלך פעולת הפריצה הרוסית. משרד המשפטים אמר בהצהרה ביום שישי כי הוא סבור שהחשבונות נפגעו מה-7 במאי עד ה-27 בדצמבר 2020. זו מסגרת זמן חשובה מכיוון שההתקפה המכונה ״סולאר ווינדס״ שחדרה לעשרות חברות במגזר הפרטי ולתשע סוכנויות ממשלתיות לפחות בארה"ב, התגלתה לראשונה והתפרסמה באמצע דצמבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE