הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האיום מומש: מאות עובדי יונייטד איירליינס יפוטרו בשל סירובם להתחסן
בתחילת אוגוסט חברת התעופה הצביעה על ה-27 בספטמבר כמועד האחרון שבו כ-67 אלף עובדים בארה"ב נדרשים להתחסן. כעת נודע כי שקרוב ל-600 עובדים צפויים להיות מפוטרים, וכ-3% מהעובדים יוצאו לחל"ת לאחר שקיבלו פטור למדיניות

יונייטד איירליינס צפויה לפטר קרוב ל-600 עובדים, וזאת לאחר שהם סירבו ליישר קו עם המדיניות של חברת התעופה האמריקאית, במסגרתה הם נדרשים להתחסן לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ב-6 באוגוסט יונייטד איירלינס הפכה לחברת התעופה הגדולה הראשונה בארצות הברית שהודיעה שתחייב את כלל עובדיה בארצות הברית להתחסן לקורונה.

שבועות ספורים לאחר מכן, חברת התעופה הודיעה שכל מי שלא יתחסן משיקולי דת יוצא לחופשה ללא תשלום, וחזרתם לעבודה תתאפשר רק "כאשר המגפה תדעך באופן משמעותי". כמו כן, עובדים שביקשו שלא להתחסן משיקולי דת ושבקשתם נדחתה ע"י החברה נדרשו לקבל את זריקת החיסון הראשונה עד שלשום (ה-27 בספטמבר), או לחילופין לסיים את עבודתם בחברה.

וכך בדיוק קרה כאשר אתמול (שלישי) יונייטד הודיעה שהיא פתחה בתהליך הפיטורים עבור 593 עובדים שלא קיבלו פטור ולא הסכימו להתחסן.

"זו הייתה החלטה קשה ביותר, אבל בסופו של דבר הבטיחות והבריאות של צוות העובדים הוא הדבר החשוב ביותר", הסביר מנכ"ל יונייטד, סקוט קירבי.

עוד אמרו ביונייטד כי מתוך כ-67 אלף עובדים בארה"ב, 3% בלבד ביקשו (וקיבלו) פטור מהמדיניות החדשה. כאמור, אותם עובדים אמורים לצאת לחופשה ללא תשלום. תחילה נקבע כי הם יעשו זאת ב-2 באוקטובר, אולם יונייטד דחתה את המועד בקרוב לשבועיים (עד ה-15 באוקטובר) בעקבות תביעה שהוגשה כנגד המדיניות.

בנוסף, ביונייטד הסבירו כי בכוונתם להעסיק כ-25 אלף עובדים נוספים בארה"ב במהלך השנים הקרובות, ואותם עובדים יידרשו להוכיח שהתחסנו כתנאי להעסקתם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE